کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی آنلاین
<-BlogAbout->,کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی
لحضات خوشی را برای شما از بازدید سایتمان آرزومندیم
 جایگاه تبلیغات شما  جایگاه تبلیغات شما

روش های فوق العاده برای افزایش بازدید سایت

یکی از دغدغه های بزرگ وبمسترها، افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بیشتر است. بدیهی است که شخصی که برای رشد وبسایتش تلاش میکند، در صورت عدم مشاهده نتیجه مناسب، و دریافت بازدید درخور، پس از مدتی دلسرد شده و ممکن است کارکردن روی سایتش را کنار بگذارد. این در حالی است که با رعایت یک سری اصول بسیار ساده و استفاده از برخی روش های از پیش اثبات شده، میتوانید بازدید سایت خود را در مدتی کوتاه افزایش داده و شاهد رشد ترافیک وبسایت خود باشید. اگر امروز با مسترکد همراه شوید، به همراه هم روش های افزایش بازدید سایت را بررسی خواهیم کرد. در اینجا هیچ ترفند عجیب و غریبی در کار نیست و هر آنچه در این لیست خواهید خواند، همه راه حل هایی عملی در جذب ترافیک بیشتر برای سایت شما هستند. بنابراین اگر به دنبال روش هایی تست شده، قابل اعتماد و به دور از هر نوع تقلب هستید، این مقاله مخصوص شماست. از شما دعوت میکنیم که در ادامه با ما همراه شوید.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب و با کیفیت یکی از مهم ترین ارکان در دستیابی به بازدید بیشتر برای سایت شماست. در واقع این مسئله انقدر حائز اهمیت است که اگر تمامی موارد دیگر را هم یک به یک به درستی اجرا کرده باشید ولی برای سایتتان، هاست مناسبی انتخاب نکرده باشید، مثل این میماند که تا امروز هیچ کاری نکرده باشید. میپرسید چرا؟ فرض کنید در یک مهمانی، چای را بجای سینی، در دستتان بگیرید و به مهمان ها تعارف کنید! هاست اینجا حکم همان سینی را دارد. و سایت شما همان چای است. کیفیت چای شما هرچقدر هم که خوب باشد، اگر آن را از محل درستی به مهمان های خود تعارف نکنید، آنها آزرده خاطر شده و بعدا هم پشت سر شما خیلی حرف ها خواهند زد! همین رابطه بین سایت و هاست شما هم صادق است. سایت شما هرچقدر هم که عالی باشد، اگر هاست شما نتواند آپتایم مناسبی را به شما ارائه کند، دائما از دسترس خارج شود و یا قدرت میزبانی سایت شما را نداشته باشد، این مسئله منجر به کاهش بازدید های شما شده و از نظر سئو نیز به رتبه شما آسیب خواهد زد. چرا که به مرور زمان اگر گوگل مرتبا قادر به خزیدن وبسایت شما و دسترسی به robots.txt سایت نباشد، رفته رفته تعداد دفعات خزیدن سایت شما را کاهش خواهد داد تا این میزان با حداکثر توان پاسخگویی سایت شما تطابق پیدا کند که طبعا این به نفع شما نخواهد بود.

در اینجا این نکته بسیار حائز اهمیت است که گاها مشاهده میکنیم که کاربران، برای سایت های پر بازدید خود، اقدام به تهیه پلن های میزبانی عادی از شرکت های هاستینگ کرده و سپس از کیفیت میزبانی شکایت میکنند. این در حالی است که شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که وقتی پلن میزبانی ارزان قیمتی را که با نیازهای سایت شما تطابقی ندارد، تهیه میکنید، میزبان شما بدون در نظر گرفتن سایر سایت های سرور، سایت شما را با مبلغی بسیار کم میزبانی کرده و خودش و سایر کاربران را دچار ضرر و زیان نماید. بنابراین همیشه برای سایتتان هاستی تهیه کنید که با نیازهای سایت در زمان فعلی تطابق داشته باشد و به مرور زمان در صورتی که این نیازها افزایش یافت، حتما نسبت به ارتقا پلن میزبانی خود اقدام کنید تا وبسایت شما فضای مناسب برای رشد داشته باشد. حتی گلدان یک گل را با بیشتر شدن رشد و افزایش ریشه هایش تغییر میدهند. اینطور نیست؟

بهینه سازی سرعت و نحوه بارگذاری سایت

قبلا، بارها و بارها بر روی اهمیت بهینه سازی سایت و پیاده سازی سیستم کش، تاکید کرده ایم. در این زمینه به شما افزونه هایی مثلw3 total cache و wp super cache و افزونه Cache Enabler را برای فعال کردن کش در وردپرس و بهینه سازی سایت معرفی کردیم و نحوه تنظیم آنها را برای شما شرح دادیم. استفاده از سیستم کش در سایت از دو جهت بسیار حائز اهمیت است. اول اینکه باعث میشود، کاربران شما زمان کمتری را صرف انتظار برای بارگذاری سایت شما بکنند. و دوم اینکه تنظیم مناسب یک سیستم کش میتواند بار گذاشته شده از طرف سایت شما را بر روی سرور به شکل چشمگیری کاهش دهد.

به تجربه ثابت شده که هرگاه کاربری مجبور باشد مدت زمان زیادی را صرف بارگذاری یک سایت کند، احتمال اینکه صفحه را بسته و به طور کلی از استفاده از آن سایت صرف نظر کند، بسیار زیاد است. این مسئله خطر بزرگی برای وبسایت شماست که با راه اندازی و تنظیم یک سیستم کش میتوانید به سادگی از آن جان سالم به در ببرید. از طرفی هم به این نکته اشاره کردیم که استفاده از سیستم کش در سایت منجر به کاهش بار سایت روی سرور میشود. همین مسئله به تنهایی میتواند منجر به صرفه جویی در هزینه های شما برای تهیه سرویس میزبانی شده و بازه زمانی بین ارتقا های پلن میزبانی شما را افزایش دهد. یعنی با بهره گیری از یک سیستم کش، حتی در صورت پیشرفت سایت خود، دیرتر نیاز به ارتقا پلن میزبانی خود پیدا خواهید کرد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو عبارتی است که همه با آن آشنا هستید. یعنی حتی اگر دقیقا هدف و مقصود آن را ندانید نیز، بارها این عبارت به گوشتان خورده است. بهینه سازی موتورهای جستجو یا Search Engine Optimization یا همان SEO را به اعمالی میگویند که بوسیله آنها، سایتتان را برای خزیده شدن و ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو بهینه میکنید. هرچقدر سئوی سایت شما بهتر باشد، احتمال پدیدار شدن سایت شما در نتایج اول جستجو بالاتر خواهد بود.

در اینجا باید صادقانه اعتراف کنیم که دست کم امروز که این مقاله نوشته میشود، سئو را میتوان تا حد بسیار زیادی معادل بهینه سازی سایت برای سهولت و بالا بردن کیفیت استفاده توسط کاربران نیز دانست. یعنی در صورتی که در سایتتان به ازای هر قدمی که بر میدارید، از خودتان بپرسید که آیا این عمل به نفع کاربر است یا خیر، پاسخ سوال شما میتواند مشخص کند که آیا این عمل در بهبود سئوی سایت شما نیز موثر خواهد بود یا نه. البته خوب طبعا یک سری اصول هستند که رعایت آنها در مبحث سئو الزامی است ولی اکیدا توصیه میکنیم که هرگز آنقدر خود را به حدی غرق در موضوع سئو نکنید که صلاح کاربران از یادتان برود.

رعایت اصول سئو و بهینه کردن همزمان سایت برای کاربران، باعث میشود که موتورهای جستجو برای سایت شما ارزش بیشتری قائل شده و وبسایت شما را هر چه بیشتر در نتایج جستجو به نمایش بگذارند که همین مسئله به مرور زمان باعث افزایش چشمگیر بازدید سایت شما خواهد شد.

استفاده از قالب ها و ابزارهای استاندارد و بهینه

گاهی پیش می آید که مشاهده میکنیم کاربران از قالب ها یا افزونه های قدیمی که مدت هاست آپدیتی دریافت نکرده اند، در سایت خود بهره میگیرند. در چنین شرایطی عموما کدنویسی این قالب ها با استاندارد های سئو همخوانی نداشته و ممکن منجر به بروز مشکلاتی برای سایت شود. گاهی هم میبینم که فرضا قالبی که برای راه اندزای سایتی به کار گرفته شده، هرچند جدید و از نظر طراحی به روز است، ولی بسیار سنگین بوده، کدنویسی آن با استاندارد های سئو سازگار نیست و تعداد درخواست های آن جهت بارگذاری آنقدر زیاد هستند که سایت کاربر را از همان ابتدا بدون اینکه یک قدم هم به جلو رفته باشد، نابود کرده است!

در راه اندازی و اداره یک وبسایت، استفاده از منابع استاندارد و قابل اعتماد بسیار حائز اهمیت است. از مبحث بهینگی هم که بگذریم، موضوع آزاردهنده ای که اخیرا زیاد مشاهده میکنیم این است که کاربران از منابعی که اصلا قابل اعتماد نیستند، اقدام به دانلود قالب ها و افزونه های متعددی میکنند و پس از بارگذاری این منابع، سایت آنها دچار آلودگی شدید میشود که رفع آن هم اصلا کار ساده ای نیست. همه این موارد با بهره گیری از محتوای تست شده، استاندارد و بهینه قابل رفع است.

از طرفی هم گاهی مشاهد میکنیم که کاربر به نیت بهبود امکانات سایت خود، هر افزونه ای را که در جایی تعریفی از آن شنیده، روی سایتش نصب کرده و حالا سایتش به مخزنی از 10 ها افزونه تبدیل شده که اصلا به آنها نیازی ندارد.

کلیه مواردی که در بالا ذکر شد، از چند جهت موجب کاهش بازدید سایت شما خواهند شد. اول اینکه داشتن تعداد زیادی افزونه فعال در سایت که شما به آنها هیچ نیازی ندارید، میتواند بارگذاری سایت شما را کند کرده و کاربران را در بارگذاری سایت دچار مشکل کند. دوم اینکه هر یک از این افزونه ها یا قالب ها که به دست فراموشی سپرده شده و آپدیت نشوند میتوانند حفره ای برای ورود افراد خرابکار و آلوده شدن سایت شما باشند. راه اندازی مجدد یک سایت هک شده یا آلوده، باعث از دست دادن بازدید بسیاری خواهد شد که شاید تا مدت ها نتوانید آن را جبران کنید. سوم اینکه اگر بدون تحقیق، بررسی و تست یک افزونه یا قالب جدید، سریعا آن را در سایت خود نصب کنید، ممکن است با خطاهای متعددی روبرو شوید و یا قالب و افزونه جدید تداخلی در محیط سایت شما ایجاد کنند که وبسایت شما تا زمان بررسی و رفع مشکل، از دسترس خارج شود. بنابراین همانطور که مشخص است، هیچ یک از این موارد نمیتواند به هیچ شکل به نفع شما باشد.

البته منظور ما این نیست که هیچ چیز جدیدی را تست نکنید، منظور ما این است که اولا برای تست کردن، یک محیط آزمایشی برای خود ایجاد کرده و از تست محتوای جدید به صورت مستقیم در سایت اصلیتان خودداری کنید و دوما فقط محتوایی را به کار بگیرید که واقعا به آن نیاز داشته باشید و از صحت و کیفیت کارکرد آن مطمئن باشید.

دقیقا در مقابل این موارد، حالتی قرار دارد که در آن قالبی مناسب و بهینه برای سایت انتخاب شده و در آن از منابع قابل اعتماد بهره گرفته میشود. در این حالت در صورت تلفیق این قالب مناسب با یک سیستم کش، میتوانید انتظار داشته باشید که سرعت بارگذاری سایت شما افزایش یافته، کاربری آن دلنشین و آسان شده و همین موارد منجر به افزایش بازدید سایت شما شود.

بهره گیری از گوگل آنالیتیکز و کنسول جستجوی گوگل

گوگل آنالیتیکز و کنسول جستجوی گوگل ابزارهایی هستند که میتوانند به صورت غیر مستقیم به شما در افزایش بازدید سایت کمک کنند. به عنوان مثال شما میتوانید در کنسول جستجوی گوگل، کلمات کلیدی که سایت شما در آن رتبه مناسبی کسب کرده را در کنار کلماتی که هنوز در آنها به رتبه مناسبی دست پیدا نکرده اید مشاهده کنید. در این حالت مقایسه این دو دسته از کلمات کلیدی و بررسی دلایل قوت و ضعف شما در هر دو این گروه ها، بسیار آسان خواهد بود. حال ممکن است بر همین اساس تصمیم بگیرید تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید. پس از اعمال این تغییرات و گذشتن مدت زمان مناسب، شما میتوانید به راحتی تغییر رتبه خود در هر یک از کلمات را در کنسول جستجو مشاهده کرده و از تاثیر گذاری یا عدم تاثیر تغییرات خود در سایت با خبر شوید.

گوگل آنالیتیکز هم میتواند به شیوه ای مشابه به شما در زمینه ارزیابی و افزایش بازدید سایت کمک کند. مثلا شما میتوانید با استفاده از این ابزار متوجه شوید که در چه روزهایی بازدید سایت شما از همیشه بیشتر است و برای آن روزها تصمیم های خاصی اتخاذ کنید. یا میتوانید ببینید که پر بازدید ترین و کم بازدید ترین محتوای درج شده در سایت شما چه هستند و بر اساس اطلاعات به دست آمده تصمیم بگیرید که لازم است چه استراتژی را برای رشد وبسایت خود در پیش بگیرید.

البته اطلاعاتی که در کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکز به شما ارائه مشوند، به آنچه در بالا به آن اشاره شد محدود نبوده و شما با کمی خلاقیت میتوانید از هردو این ابزارها، اطلاعات واقعا ارزشمندی را استخراج نموده و در جذب ترافیک بیشتر برای سایت خود، از آن ها بهره بگیرید.

درج محتوای ارزشمند و منحصر به فرد

این مورد را حتما پیش از این هم بارها شنیده اید و شنیدن آن دیگر واقعا برایتان تکراری شده. اما خوب، اجازه بدهید ما هم چند خطی درباره آن صحبت کنیم. صادقانه و در قالب یک جمله اینطور بگوییم که با کپی پیست کردن به هیچ یک از اهدافتان دست پیدا نخواهید کرد. از این بدتر سایت هایی هستند که با استفاده از سیستم های خبرخوان و ارسال اتوماتیک، اقدام به ارسال محتوا در سایت میکنند و از باز هم از آن بدتر سایت هایی هستند که انتظار دارند با کپی کردن لینک و عناوین یک سری سایت های پر بازدید، خودشان به بازدید دست پیدا کنند. این روش ها شاید در یک بازه زمانی کوتاه باعث رسیدن به یک سری نتایج دلخواه هم بشوند ولی در دراز مدت فقط به ضرر شما خواهند بود

بجای استفاده از روش های فوق، ما توصیه میکنیم که همواره سعی کنید محتوای غیر تکراری، ارزشمند و حاوی اطلاعات مفید در سایت خود درج کنید. اینکه مطلب جالبی را مطالعه کنید، حول آن اطلاعات کسب کنید و سپس به شکل دیگری و به قلم خودتان، محتوایی با همان موضوع را در سایتتان درج کنید، هیچ اشکالی ندارد. مادامی که مطالب شما مفید بوده، تازگی داشته و از جایی کپی نشده باشند و همچنین از طول مناسبی هم برخوردار باشند، میتوانید انتظار داشته باشید که همین مطالب منجر به دریافت بازدید بیشتر از موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت شما شوند.

وبلاگ نویسی

سایتتان فروشگاهی است؟ صاحب یک سایت شرکتی هستید؟ قصد معرفی نمونه کارهایتان را در سایتتان دارید؟ اصلا فرقی نمیکند! در همه این حالات، وبلاگ نویسی رفیق شفیق شماست. وبلاگ نویسی حول محور محتوایی مایلید وبسایت شما در رابطه با آنها جایگاهی کسب کرده و بین کاربران مطرح شود، میتواند به شما در افزایش بازدید سایتتان کمک کند. این افزایش بازدید از دو طریق صورت خواهد گرفت. اول اینکه کاربران پس از مشاهده مطالب وبلاگ شما، در صورت مفید بودن آنها، باز هم به صورت مستقیم به وبسایت شما سر خواهند زد. دوم اینکه اگر محتوای درج شده در وبسایت شما از موضوع، طول و نوشتار مناسبی برخوردار باشد، مورد توجه موتورهای جستجو نیز قرار خواهید گرفت.

بسیاری از اوقات پیش می آید که کاربران قبل از اینکه یک شرکت را بشناسند، با یکی از نوشته های وبلاگ آن شرکت آشنا میشوند و همین دریچه ای میشود برای آشنای بیشتر آنها با سایت اصلی این شرکت. (البته شرکت فقط یک مثال است و این مسئله در مورد هر نوع سایت دیگری صادق خواهد بود)

ارسال مطلب به عنوان نویسنده مهمان

واقعیت این است که اگر سایتتان را به تازگی راه اندازی کرده باشید، جذب ترافیک و افزایش بازدید سایت ممکن است نیازمند صبر ایوب باشد! ما هم که همه به شدت صبور …
در این حالت برای اینکه کمی به پروسه پیشرفت و شناخته شدن سایتتان سرعت ببخشید، میتوانید در یکی دو وبسایت شناخته شده، به عنوان نویسنده مهمان، مقاله درج کرده و به همین شکل کاربران سایت های مربوطه را با سایت جدید خود آشنا کنید. البته این روش ممکن است برای هر وبسایتی با هر مضمونی مناسب نباشد. و البته مانع کوچکی هم که در این مسیر سر راه شما وجود دارد، پیدا کردن سایت مطرحی است که حاضر به پذیرش مقاله شما به عنوان یک نویسنده مهمان باشد. نا امید نشوید … اگر بگردید حتما پیدا میکنید.

تبلیغات آنلاین و رپورتاژ

تبلیغات اینترنتی خصوصا در صورتی که از کانال های صحیح انجام شوند میتوانند در مدت زمانی بسیار کوتاه، منجر به افزایش بازدید سایت شما به صورت چشمگیر شوند. برای تبلیغات آنلاین انتخاب های متعددی را پیش رو دارید. در اینجا قصد نداریم به معرفی این کانال های تبلیغاتی بپردازیم ولی توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید از تبلیغات اینترنتی نتایج مناسبی کسب کنید اولا میبایست بازه تبلیغاتی شما مناسب باشد و دوما میبایست بودجه مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. همچنین پیش از تبلیغ به این نکته فکر کنید که آیا فقط مایلید ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید و یا به دنبال جذب مشتری هستید؟ در هر یک از این حالات، کانال تبلیغاتی که برای هدف شما مناسب است، متفاوت خواهد بود.

نوع دیگری از تبلیغات آنلاین، رپورتاژ است. تبلیغ از نوع رپورتاژ بیشتر به افرادی توصیه میشود که تصمیم دارند 1 – خدمات ارائه شده توسط خود را به مخاطبین معرفی کنند و 2 – قصد ایجاد اعتماد در بین مخاطبین خود را دارند. خواندن رپورتاژی در مورد خدمات شما از زبان سایتی که یک مخاطب به آن اطمینان دارد، باعث ایجاد ناخوداگاه اعتماد به شما هم خواهد شد. این مسئله حتی در زمانی که کاربر به طور کامل به تبلیغاتی بودن رپورتاژ آگاه است نیز صادق خواهد بود.

در این قسمت به این نکته هم اشاره کنیم که “رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود”. بنابراین در صورتی که مایلید تبلیغات شما نتایج مناسبی را برای شما به ارمغان بیاورند، لازم است که از یک پلن تبلیغاتی متداول و با بودجه مناسب بهره بگیرید و شیوه تبلیغات شما نباید به این صورت باشد که امروز با تبلیغات کولاک کنید و فردا دیگر بودجه ای برای تبلیغ نداشته باشید چرا که همین مسئله باعث به فراموشی سپردن سایت شما خواهد شد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید سایت، موضوع جدیدی نیست که بخواهیم به توضیح چگونگی کارکرد یا نحوه تاثیر آن در بازدید سایت شما بپردازیم. در این مورد اشاره به این نکته کافی است که کاربران شما خود عموما از کاربران شبکه های اجتماعی مختلفی نیز هستند. بنابراین اگر بتوانید ارتباط خود را با کاربرانتان از طریق روش های مورد علاقه شان حفظ کنید و صدای خود را از شیوه مورد علاقه شان به گوش آنها برسانید، بدون شک به این شکل بازدید کنندگان و مخاطبینی همیشگی کسب خواهید کرد که میتوانند به شما در رشد بازدید و به همان اندازه موفقیت سایتتان، به شکل چشمگیری کمک کنند.

مشخص کردن اولویت ها

اولویت هایتان را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر اخیرا یک سایت خبری یا تفریحی راه اندازی کرده باشید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که طی یک بازه زمانی کوتاه یکی دو ماهه، همه ی مطالب مورد نظرتان را در سایت قرار دهید. بنابراین پیش از شروع کار باید اولویت هایتان را مشخص کنید. باید بدانید که مایلید پیش از هر چیز برای چه نوع مطالبی از موتورهای جستجو، ورودی دریافت کنید. مثلا ممکن است شما 10 ها موضوع را برای درج محتوا در سایتتان مد نظر داشته باشید. ولی در ابتدا لازم است که فقط یکی دو مورد از این گروه ها را انتخاب کرده و شروع به درج مطلب در رابطه با آنها کنید.

اینکه وبسایت شما در یکی دو دسته ی خاص از خود قدرت نشان دهد، خیلی بهتر از این است که در همه مواردی تنها دستی به سطح موضوع بکشد. با دنبال کردن این راه کار خواهید دید که به مرور زمان، وبسایت شما در موضوع هایی که بهتر به آنها پرداخته اید، هر روز پیشرفت کرده و ورودی های بیشتری از موتورهای جستجو دریافت میکند. دنبال کردن همین استراتژی برای سایر موضوع های باقی مانده هم میتواند به همین نحو به شما در افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بیشتر کمک کند.

مطالعه درباره کلمات کلیدی مرتب به زمینه کاری شما

پیش از اینکه شروع به درج هر نوع مطلبی در سایتتان بکنید، لازم است با تحقیق و بررسی، متوجه شوید که مخاطبین شما بیشتر به دنبال چه کلمات کلیدی هستند و شما مایلید دقیقا برای چه عبارت هایی از موتورهای جستجو ورودی دریافت کنید. در اینجا باید این نکته را مد نظر داشته باشید رسیدن به صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برای هر عبارتی کار آسانی نیست. مثلا عبارت دانلود را در نظر بگیرید، اگر هدفتان را رسیدن به صفحه اول برای عبارت دانلود قرار دهید، مطمئنا به این سادگی ها به این هدف دست پیدا نخواهید کرد و سریعا دلسرد خواهید شد. بجای تمرکز روی کلمات کلیدی یک کلمه ای، روی کلمات کلیدی بلند مرتبط با کار خود تمرکز کنید. مثلا اگر سایت شما دانلود است، میتوانید کارتان را با تمرکز روی دانلود نرم افزار های خاص شروع کنید. مثلا کسب رتبه مناسب برای عبارت “دانلود فتوشاپ” شاد آسان نباشد ولی رسیدن به صفحه اول برای عبارت “دانلود فتوشاپ پرتابل برای ویندوز” قطعا بسیار آسان تر و دست یافتنی تر است.

و اما یک نکته ی بسیار مهم دیگر. گاهی پیش می آید که نمیتوانید بین نوشتن در رابطه با دو کلمه کلیدی مختلف تصمیم بگیرید. مثلا نمیدانید که مخاطبین شما بیشتر به دنبال “دانلود قالب وردپرس” هستند و یا به دنبال “دانلود قالب جوملا” در اینجا ابزاری بسیار کاربردی به نام Google Trends به کار شما می آید. با استفاده از این ابزار شما میتوانید چندین عبارت را با هم مقایسه کرده و مشاهده کنید که کاربران اینترنت بیشتر به دنبال کدام یک از این عبارت ها جستجو کرده اند. سپس عبارتی را انتخاب کنید که طرفدار بیشتری داشته است. به همین شیوه با صرف کمترین زمان و کمترین مقدار کار ممکن، میتوانید ترافیک ورودی سایت خود را از موتورهای جستجو افزایش داده و منجر به افزایش بازدید سایت خود شوید.

ارسال خبرنامه و حفظ ارتباط با مخاطبین

در دنیای شلوغ اینترنت، با این همه سایت های دارای موضوع های مشابه، اگر ارتباطتتان را به صورت دائمی با کاربرانتان حفظ نکنید، خیلی سریع به فراموشی سپرده خواهید شد. و فراموشی هم مساوی است با کاهش بازدید های سایت شما. برای پرهیز از این مشکل، راه حل های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه حل ها ارسال خبرنامه برای مخاطبین سایت است. برای وبسایت خود یک لیست خبرنامه ایجاد کنید و مخاطبین خود را به عضویت در این لیست دعوت کنید. سپس به صورت مرتب، مثلا هر هفته، به افرادی که در این خبرنامه عضو شده اند، خبرنامه ارسال کرده و آنها را از آخرین تغییرات سایت خود با خبر کنید. ارسال خبرنامه به بازگرداندن مجدد کاربران به سایت شما و تبدیل آنها به مخاطبین همیشگی وبسایتتان، کمک شایان توجهی خواهد کرد.

ارائه ابزارها و محتوای رایگان به کاربران

درج محتوای آموزشی در سایت و ارائه ابزارهای رایگان به کاربران به دو طریق میتواند به افزایش بازدید سایت شما منجر شود. اول اینکه شما میتوانید کاربران را با ارائه یک ابزار رایگان مفید، به عضویت در خبرنامه خود تشویق کنید. و دوم اینکه اگر در سایت خود محتوای آموزشی درج کنید، کاربران، بارها و بارها به سایت شما بازگشته و از محتوای آموزشی شما بهره میگیرند. برخی از آنها نیز سوالاتی را با شما مطرح کرده و با شما ارتباط برقرار میکنند و همین موارد میتواند نقطه آغاز گسترش مخاطبین وبسایت شما باشد.

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 0:29
بازدید : 376

چگونه رتبه الكسا سايت خود را بهبود دهيم؟

الكسا چيست؟

وبسايت الكسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو كارآفرين وب به نام‌هاي Brewster Kahle و Bruce Gilliat تأسيس شد. نام اين وبسايت براي اداي احترام به كتابخانه اسكندريه مصر به عنوان يكي از بزرگترين محل‌هاي دانش در مقابل اينكه دنياي اينترنت قابليت تبديل شدن به چنين محلي را دارد، انتخاب شده‌است.

اين شركت داراي نوار ابزاري مي‌باشد كه مي‌تواند به كاربرانش اعلام كند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبي بروند كه اين پيشنهاد براساس آناليز ترافيك كاربر مي‌باشد. همچنين الكسا براي مديران وبسايت‌ها امكانات فراواني نظير نمايش تعداد بازديد كننده، بازديد كل، لينك‌هاي ورودي، ميانگين زمان حضور و تعداد صفحاتي بازديدي هر كاربر، ورودي از موتورهاي جستجو و… به صورت رايگان در نظر گرفته است. همچنين الكسا با ارائه نمودارهايي در زمينه موارد ذكر شده در طول بازه‌هاي زماني مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مديريت وبسايت‌ها كمك مي‌كند تا آناليز و بررسي دقيقي از وبسايت خود داشته باشند.

الكسا از طريق مرورگر كاربراني كه داراي تولبار الكسا هستند آمار آنها را به دست مي‌آورد. در سال ۱۹۹۸ اين شركت نسخه‌اي ۲ ترابايتي از اطلاعات دنياي وب را به كتابخانه Library of Congress تحويل داد. در سال ۱۹۹۹ الكسا با ارزش ۲۵۰ ميليون دلار آمريكا توسط آمازون خريداري شد. آمازون الكسا را برخلاف آنچه كه در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبديل كرد. در اوايل سال ۲۰۰۲ الكسا به همكاري با گوگل روي آورد و در سال ژانويه ۲۰۰۳ نيز با شركت Open Directory Project قرارداد همكاري بست. در مي سال ۲۰۰۶ آمازون نتايج جستجو در الكسا را از طريق گوگل به نمايش گذاشت. در دسامبر ۲۰۰۶ بخش جستجوي عكس الكسا راه‌اندازي شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ الكسا اعلام كرد باتوجه به اينكه موتور جستجو اين سايت مناسب نبوده‌است سرويس را قطع خواهد كرد كه اين اتفاق در ۲۹ ژانويه ۲۰۰۹ رخ داد و از اين پس تيم شركت به‌طور تخصصي به رتبه‌بندي سايت‌ها اقدام كرده‌است.

 

بهبود رتبه الكسا براي بسياري از وبلاگ نويسان مبتدي، كاري دشوار است و برخي وبلاگ نويسان توانايي بالقوه‌اي براي كسب رتبه هاي زير 100 هزار الكسا را دارند. اما در اكثر مواقع بهبود رتبه الكسا براي وبلاگ نويسان مبتدي كاري بسيار دشوار است.

به گزارش اخبار رسمي به نقل از روابط عمومي شركت seokar، مساله اين است كه چگونه بايد رتبه الكساي وب سايت و يا وبلاگ خود را به سرعت بهبود داد، آيا ترفندهاي خاصي برايبهبود رتبه الكسا براي يك وب سايت يا وبلاگ وجود دارد، آيا مي‌توانيم رتبه وب‌سايت يا وبلاگ خود را در الكسا به سرعت بهبود ببخشيم.

زماني كه شما شروع به ايجاد يك وبلاگ و يا وب‌سايت مي‌كنيد سوالات زيادي از اين قبيل به ذهن شما خطور مي‌كند. در اين پست قصد داريم چند راه كار ساده براي پيشرفت سريع در رتبه‌بندي هاي الكسا به شما ارائه دهيم.

بنابراين اگر شما هم قصد بهبود رتبه الكسا را داريد و به دنبال راهكارهاي آن هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم اين مطلب را تا انتها بخوانيد.

رتبه بندي الكسا چيست؟

بر اساس سايت الكسا، رتبه‌بندي الكسا تخميني است از ميزان محبوبيت سايت شما در مقايسه با ديگر سايت‌ها، الكسا يك شركت اطلاعات وب است كه سايت‌هاي مختلف را بر اساس فاكتورهاي گوناگون مانند ترافيك سايت را رتبه‌بندي مي‌كند. اين رتبه‌بندي هر روز، به‌روز‌رساني مي‌شود. 

بر اساس مشاهدات، سايت‌هايي كه رتبه آنها بيش از 1 ميليون باشد كمتر به‌روز‌رساني مي‌شوند. 

اگر رتبه ي شما زير 1 ميليون باشد اين رتبه به‌طور منظم به‌روز مي‌شود. توصيه مي‌شود كه تلاش كنيد تا رتبه سايت‌تان همواره زير 10 هزار باشد. 

الكسا چگونه كار مي كند؟

Alexa.com در سال 1996 راه‌اندازي شد و با استفاده از برخي ابزارها كار رتبه‌بندي سايت‌ها را شروع كرد. بسياري از مردم معتقدند كه الكسا رتبه دقيقي براي سايت‌ها ارائه نمي‌دهد اما اين سايت بهترين ابزار براي مقايسه دو سايت با يكديگر به شما مي‌آيد. 

آيا بهبود رتبه الكسا براي سئو ارزشي دارد؟

بسياري از متخصصان سئو عقيده دارند كه وقتي در حال بهبود سئوي سايت خود هستيد به رتبه‌بندي‌هاي الكسا هيچ توجهي نكنيد. اما هنگامي كه تاكتيك هاي سئو را بر سايت خود اعمال كرديد و متوجه شديد كه بهبود رتبه الكسا صورت پذيرفته است،  اين به اين معني است كه از تاكتيك‌هاي مناسبي براي بهبود سئوي سايتتان استفاده كرده ايد. 

چرا بهبود رتبه الكسا؟

معيارهاي الكسا بر اساس ترافيك وبلاگ يا وب‌سايت شما طراحي شده و هدف از اعمال تاكتيك‌هاي سئو نيز جذب بيشتر مخاطب به وبلاگ يا وب‌سايت است. اما معيارهاي بسياري مانند رتبه صفحه و قدرت دامنه در اينترنت براي بررسي عملكرد يك سايت موجود است. پس چرا بايد بر روي پيشرفت رتبه سايت در الكسا تمركز كرد.

پاسخ اين سوال اين است كه بسياري از فعالان اينترنت براي قرار دادن تبليغات در سايت شما به رتبه شما در الكسا توجه مي‌كنند. بنابراين براي تمامي سايت‌ها مهم است كه بهبود رتبه الكسا را هميشه مد نظر داشته باشند تا در مقابل كساني كه براي تبليغ در سايت‌هاي مختلف به رتبه الكساي آنها توجه مي‌كنند، حرفي براي گفتن داشته باشند. 

چگونه مي‌توان رتبه سايت را در الكسا بهبود داد؟

بعد از مطالعه مطالب بالا، اكنون به‌طور كامل متوجه شده‌ايد كه رتبه‌بندي الكسا چيست و احتمالا اكنون قصد داريد تا به بهبود رتبه الكسا بپردازيد. پس بهتر است با ما همراه باشيد تا چند نكته پيرامون بهبود رتبه الكسا را با هم بررسي كنيم.

1. نوار ابزار الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Toolbar)

نوار ابزار الكسا اطلاعات ترافيك سايت شما را به سرور الكسا انتقال مي‌دهد تا سريعتر رتبه مورد نيازتان را در الكسا دريافت كنيد. بعد از نصب نوار ابزار الكسا، هنگامي كه از سايت شخصي خود بازديد مي‌كنيد، اين نوار ابزار با سايت الكسا ارتباط برقرار مي كند تا اطلاعات سايتتان توسط اين نوار ابزار به الكسا ارائه شود.

اگر رتبه شما زير 1 ميليون باشد، اين كار رتبه شما را به‌طور شگفت‌آوري بهبود مي‌دهد ضمن آنكه الكسا را در رايانه شخصي در محل كار نصب كنيد.

چگونه مي توان نوار ابزار الكسا را نصب كرد؟

نصب نوار ابزار الكسا كار بسيار آساني است. به‌وسيله مرورگر محبوب خود به صفحه نصب نوار ابزار الكسا (Alexa Toolbar Installation Page) برويد. بر روي گزينه نصب افزونه الكسا (Install Alexa extension) كليك كنيد. اكنون افزونه نوار ابزار الكسا بر روي مرورگر شما نصب شده است.

2. ويجت الكسا را نصب كنيد (Install Alexa Widget)

نصب نوار ابزار الكسا براي بهبود رتبه الكسا بسيار مفيد است اما مشكل اصلي اين است كه تمام كليك‌هايي كه روي وب‌سايت شما انجام مي‌شود توسط شما انجام نمي‌شوند و متاسفانه تعداد كمي از بازديدكنندگان سايت شما از نوار ابزار الكسا استفاده مي‌كنند و همچنين بسياري از كاربران از طريق تلفن همراه وارد سايت شما مي‌شوند. 

الكسا هوشمند است و بازديدهاي انجام شده از سايت ما را رديابي مي‌كند اما بهتر نيست به الكسا كمك كنيم تا راحت‌تر اين رديابي ها را انجام دهد؟

براي اين كار بهتر است از ويجت الكسا در سايت خود استفاده كنيد. ويجت الكسا همانند نوار ابزار الكسا كار مي‌كند و باعث مي‌شود هر كليك بر روي سايت شما به سرعت در رتبه شما در سايت الكسا تاثير گذار باشد. 

چگونه مي توان ويجت الكسا را بر روي سايت خود نصب كرد؟

كد زير را در سايت خود اضافه كنيد. در اين كد بجاي http://seokar.com آدرس سايت خودتان را وارد كنيد. 

 

اگر براي وب سايت خود از WordPress استفاده مي كنيد بهتر است از پلاگين ويجت رتبه بندي الكسا (Alexa Rank Widget plugin) استفاده كنيد. 

3. از محتواي منحصر به فرد استفاده كنيد

اين نكته اي است كه هر فرد حرفه اي در زمينه سئو بايد آن را رعايت كند. نوشتن يك مطلب به شما كمك مي كند كه ترافيك وبلاگ خود را افزايش دهيد اما نوشتن يك مطلب خاص و منحصر به فرد (unique) به شما كمك خواهد كرد تا رابطه خود را با بازديدكنندگان سايتتان مستحكم كنيد. به‌علاوه انجام اين كار منجر به اين خواهد شد كه ترافيك شما براي مدت طولاني تري تضمين شود. 

موتورهاي جستجو عاشق مطالب جديد و منحصر به فرد هستند و مطالب را بر اساس تازگي و منحصر به فرد بودن آنها اولويت‌بندي مي‌كنند. همانطوري كه در ابتداي اين مطلب بيان شد، رتبه‌بندي هاي الكسا مستقيما با ترافيك ورودي به سايت در ارتباط است. هنگامي كه شما مطالب جديدي پيرامون موضوعي خاص منتشر مي‌كنيد، گوگل براي جستجوهاي مرتبط، مطلب جديد شما را به نمايش خواهد گذاشت. 

بيشتر ترافيك سايت از طريق صفحه اول موتورهاي جستجو به سايت سرازير مي‌شود و اگر مقاله شما در صفحه اول قرار گيرد، ترافيك زيادي توسط آن به سايت شما انتقال داده مي‌شود و اين موضوع منجر به اين خواهد شد كه رتبه شما در الكسا بالاتر برود. 

4. بطور منظم مطالب خود را انتشار دهيد

اگر مرتبا محتواي سايت را به روز نگاه داريد مي‌توانيد به سرعت در رتبه‌بندي‌ها پيشرفت كنيد. 

آيا به وبلاگ‌هاي متروكه علاقه داريد؟ نه. پس تصور كنيد كه اگر وبلاگ شما به‌طور منظم به‌روز نشود، چگونه مي توانيد از ترافيك مناسبي برخوردار باشيد؟

نكته: سعي كنيد در هفته بين 1 تا 3 مطلب جديد بطور منظم (يا 2 تا 3 مطلبدر هفته بصورت غير منظم) انتشار دهيد و سپس بررسي كنيد كه نرخ رشد رتبه شما در الكسا به چه صورت خواهد بود. 

5. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد

امروزه همه افراد از طريق رسانه‌هاي اجتماعي با اينترنت در ارتباط هستند و بسياري از آنها براي بررسي اخبار تنها به شبكه‌هاي اجتماعي رجوع مي‌كنند. مطالب خود را در شبكه هاي اجتماعي انتشار دهيد تا به يك معدن گسترده‌اي از مخاطب دست پيدا كنيد. 

شبكه‌هاي اجتماعي محبوب جامعه هدف خود را پيدا كنيد و سريعا در آن شبكه‌ها فعاليت خود را آغاز كنيد. همچنين سايت خود را به StumbleUpon، Digg و Reddit ارائه دهيد.

تلاش كنيد محتواي توليدي شما احساسي و سوال برانگيز باشد تا كاربران همواره آن را به اشتراك بگذارند. 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 12:29
بازدید : 472

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

پرداخت اينترنتی نوعی پرداخت مجازی و پرداخت هزینه یک کالا به صورت مجازی و غیر حضوری است كه از طريق آن دارندگان كليه كارت‌های بانكی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات كارت بانكی خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجی (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی اقدام نمايند.

انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی ؟

در ایران سه گروه درگاه پرداخت اینترنتی وجود دارد و می توان آن ها را به سه دسته تقسیم نمود.

۱-درگاه‌های پرداخت با مجوز PSP

این شرکت‌ها به صورت رسمی اجازه ارائه درگاه‌های پرداخت اینترنتی را دارند. این شرکت‌ها معتبرترین ارائه کننده ‌های درگاه پرداخت هستند و هر پرداخت اینترنتی که انجام می شود باید توسط درگاه یکی از این شرکت‌ها انجام شود، در واقع دو گروه بعدی که با آنها آشنا خواهید شد، همگی زیر مجموعه این شرکت‌ها هستند و بدون داشتن قرارداد با این شرکت‌ها نمی توانند پرداخت اینترنتی و آنلاین انجام دهند.

به جز چند مورد از این شرکت ها بقیه همگی شرکت های زیر مجموعه بانک‌های مطرح کشور هستند که ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.
دریافت خدمات درگاه پرداخت از PSP های اصلی و دارای مجوز مستلزم شرایط خاص و بعضا دشواری است زیرا این شرکت‌ها بسیار معتبر هستند و برای حفظ اعتبارشان برای ارائه این خدمات به شما شرایط و مقررات ویژه‌ای دارند.

برای آشنایی بیشتر با این دسته و مشاهده اسامی آن به لینک روبرو مراجعه نمایید: درگاه‌های پرداخت آنلاین با مجوز PSP

۲-درگاه‌های پرداخت واسط (متمرکز کننده‌ها)

درگاه‌ پرداخت اینترنتی واسط یا متمرکزکننده‌های پرداخت، سایت‌هایی هستند که با گروه یک قرارداد می بندند و درگاه‌های پرداخت را از آن‌ها دریافت می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های درگاه‌های پرداخت واسط این است که برای گرفتن درگاه از آنها نیاز به مجوز و مدارک کمتری نسبت به گروه یک وجود دارد و می توانید بدون داشتن نماد اعتماد از درگاه‌های واسط درگاه دریافت نمایید. از دیگر ویژگی‌های آنها می توان به این موارد اشاره نمود:

اتصال به چند درگاه به صورت هم زمان، امکان تسویه حساب در کمتر از ۲۴ ساعت و یا به صورت آنی (این مورد در شرکت‌های مختلف تفاوت دارد)و...
درگاه‌ واسط بانکی بر روی هر تراکنش شما بین 0.5 تا 2 درصد کارمزد دریافت می کنند.

با توجه به سوءاستفاده‌هایی که در این درگاه شده و سایت های غیر مجاز زیادی از این درگاه‌ها برای فروش محصولات غیرمجاز استفاده نموده اند. نظام بانکداری ایران در سال ۹۵ سخت گیری و برخورد‌هایی را با ارائه کنندگان این درگاه‌ها انجام داده و بسیاری از آنها حتی مسدود و غیر فعال شده اند.

تاکنون قوانین متفاوتی برای این شرکت‌ها ارائه شده، اما در کل شیوه فعالیت و نوع ادامه فعالیت‌ آنها در حال حاض در حاله‌ای از ابهام بوده و باید منتظر تصمیم قطعی بانک مرکزی در مورد آن‌ها بمانیم.

برای آشنایی بیشتر با این دسته و مشاهده اسامی آن به لینک روبرو مراجعه نمایید: درگاه‌های پرداخت واسط (متمرکز کننده‌های پرداخت)

۳-بانک‌ها با قرارداد پیمانکاری

به جز شرکت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد بقیه بانک‌ها مجوز رسمی PSP و ارائه درگاه پرداخت واسط اینترنتی را ندارند ولی مشتری و پتانسیل این کار را دارند. این بانک‌ها برای ارائه درگاه پرداخت، به صورت پیمانکاری با یکی از شرکت‌های دسته اول که دارای مجوز رسمی PSP هستند قرارداد همکاری می بندند و آن‌ها به عنوان شرکت پیمانکار موارد مربوط به درگاه پرداخت اینترنتی این بانک را انجام می دهند.

در بستن قرار با این بانک‌ها مدارک مورد نیازی که شرکت‌های PSP دارای مجوز  (گروه اول) نیاز دارند را از شما طلب می کنند!
تفاوت اصلی این دسته با دسته اول برای کاربر این است که تسویه حساب و پول پرداختی به حساب شما در این بانک واریز می شود. البته تجربه و تحقیقات نشان داده که اگر با همان شرکت های PSP دارای مجوز (گروه اول) مکاتبه و قرارداد تنظیم کنید می توانید مشخص نمایید که تسویه پرداخت ‌های شما به حساب بانک مورد نظر خودتان صورت پذیرد.

در نتیجه قرارداد بستن با این دسته از بانک‌ها هیچ مزیتی نسبت به دسته اول ندارد و درواقع دریافت خدمات با یک دست واسطه بوده و به قول معروف لقمه را دور سر پیچاندن است!

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 12:20
بازدید : 429

مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

بازار كار هميشه براي افراد خلاق و نوآور فرصت‌هايي دارد كه با تلاش و پشتكار مي‌توان از اين فرصت‌ها كسب و كار موفقي راه‌اندازي كرد. در حال حاضر، شروع كسب و كار اينترنتي بهترين بستر براي كسب درآمد با هر ميزان از سرمايه‌ است. شايد فكر كنيد كه در اين مطلب اغراق شده است اما اين گونه نيست و تجربه هزاران كارآفرين اينترنتي و فريلنسر ثابت كرده است با دنبال كردن چند مرحله به راحتي مي‌توان كسب درآمد از اينترنت را عملي كرد.

مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

مراحلي كه در ادامه اين مطلب براي كسب درآمد از اينترنت خواهيد خواند، مراحلي كلي هستند كه هر فردي مي‌تواند به آن عمل كند؛ پس براي انتخاب نام كسب و كارتان آماده شويد.

۱. يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

بيشتر بخوانيد:

راه‌هاي كسب درآمد آنلاين را بهتر بشناسيم

بسياري افراد كه در حال شروع كسب و كار يا توليد محصولي هستند، يك اشتباه بزرگ را مرتكب مي‌شوند؛ آن‌ها اول تمركزشان را روي محصول يا خدماتشان مي‌گذارند و بعد به سراغ بازار هدف مي‌روند. در واقع بايد اول مشتري‌ را پيدا كنيد، بعد براي مشتري محصول يا خدمت مورد نيازش را تامين كنيد.

پيدا كردن نياز‌هاي مردم در اينترنت كار آساني است. كافي است بدانيد مردم در اينترنت به دنبال چه هستند و در چه زمينه‌اي مشكل دارند. اگر نمي‌دانيد چطور نيازها را در اينترنت پيدا كنيد، براي شما چند راهكار داريم:

  • در انجمن‌هاي اينترنتي بچرخيد و ببينيد مردم چه سوال‌هايي مي‌پرسند؛ به دنبال حل چه مشكلاتي هستند و به چه محصولي نياز دارند.
  • از ابزارهاي آماري كه كليد واژه‌هاي بيشتر جستجو شده در موتورهاي جستجو را نشان مي‌دهند استفاده كنيد. يادتان باشد آن‌هايي را انتخاب كنيد كه سايت‌هاي كمتري در رقابت باشند.
  • هر نيازي كه فكر مي‌كنيد مي‌توانيد از آن كسب درآمد كنيد را يادداشت كنيد و كسب و كارهاي موجود مرتبط را جستجو كنيد. اگر كارهايي از قبل انجام شده است، ببينيد رقبا چه كارهايي مي‌كنند و شما مي‌توانيد چه بهبودي در محصول يا خدمت موجود بدهيد.

۲. محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

براي كسب درآمد از اينترنت بايد بتوانيد مشتري را قانع كنيد محصول شما ارزش خريد دارد. در واقع جستجوي مشتري براي محصول تا خريد و رسيدن محصول به دستش، يك فرايند است كه هر مرحله بايد برنامه‌ريزي شود. براي راحت شدن برنامه‌ريزي بهتر است مانند مشتري فكر كنيد. با اين ديدگاه بهتر مي‌توانيد روي ارتقاي كسب و كارتان تمركز كنيد. چند راهنمايي كوتاه براي توصيف بهتر محصول:

  • تيترهاي جذب كننده بنويسيد.
  • مشكل يا نيازي را كه محصولتان رفع مي‌كند توصيف كنيد.
  • خلاقيت خودتان را در حل نياز نشان دهيد.
  • درباره محصول و مزيت‌ها توضيح دهيد.
  • پيشنهاد و تضمين دهيد.
  • با روش‌هايي مثل تعيين زمان، خريد را براي مشتري ضروري كنيد.

۳. سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

بيشتر بخوانيد:

۶ نكته مهم كه براي طراحي وب سايت تجاري بايد بدانيد

حالا كه جامعه هدف را شناختيد، محصول خودتان را براي عرضه آماده داريد و فرايند خريد را طراحي كرده‌ايد، بايد وب‌سايت كسب درآمد از اينترنت خودتان را بسازيد. در طراحي سايت به چند نكته بايد توجه كرد؛ اول اين كه طراحي بايد ساده باشد و مخاطب را گيج نكنيد. حداكثر ۵ ثانيه وقت داريد تا نظر مشتري را جلب كنيد؛ با اشتباه در طراحي مشتري مي‌رود و شايد ديگر بازنگردد. در ادامه چند نكته بيشتر كه بايد در راه‌اندازي سايت در نظر داشته باشيد:

  • در كل سايت از يك يا حداكثر دو فونت استفاده كنيد.
  • منوي اصلي سايت بايد واضح و در همه صفحات قابل دسترسي باشد.
  • فقط در صورتي از تصاوير، ويديو و صدا استفاده كنيد كه باعث بهبود انتقال پيام شما شود.
  • راهكاري در نظر داشته باشيد كه شماره موبايل يا آدرس ايميل مشتريان را جمع‌آوري كنيد.
  • طراحي بايد به شكلي باشد كه مراحل خريد آسان و با چند كليك تمام شود.
  • سايت شما مثل ويترين مغازه شما است، پس زيبايي و مشتري‌پسند بودن يادتان نرود.

۴. با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

بهترين روش جذب مشتري جذب مشتري در اينترنت، قرار گرفتن سايت در صفحه اول نتايج جستجو گوگل است. براي اين كه در صفحه اول و رتبه‌هاي بالاتر قرار بگيريد بايد چند كار انجام دهيد، اول بايد وبسايت شما داراي تعداد صفحات كافي باشد. متداول‌ترين روش افزايش تعداد صفحات، وبلاگ نويسي است. درباره محصول يا خدمات كسب و كارتان مطالبي بنويسيد و منتشر كنيد. اگر تعداد زيادي محصول داريد درباره هر كدام توضيح دهيد. همه روش‌ها و تكنيك‌هاي بيشتر ديده شدن در گوگل همه در يك كلمه مي‌گنجد: سئو (SEO).

بيشتر بخوانيد:

۶ راهكار ساده براي بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو

سئو به معناي بهبود وبسايت براي موتورهاي جستجو است و بحث گسترده‌اي است كه موفق شدن در آن هم به سرعت اتفاق نمي‌افتد. يك راه حل سريع براي رسيدن به صفحه اول گوگل، استفاده از سرويس تبليغات گوگل با نام ادوردز (AdWords) است. با اين خدمات مي‌توانيد خود را خيلي راحت و موثر در صفحه اول نتايج جستجوي گوگل، در معرض ديد گروه هدف خود قرار بدهيد.

با توجه به تحريم‌هايي كه گوگل به واسطه سياست‌هاي آمريكا، عليه كاربران ايراني وضع كرده است، اگر بدون داشتن تجربه و آشنايي كافي با قوانين تبليغات در گوگل و دانستن راه‌هاي ثبت آگهي در AdWords اقدام به راه‌اندازي كمپين تبليغاتي كنيد، ممكن است گوگل پس از آگاهي از آدرس IP و اصالت ايراني تجارت شما، نام دامنه‌ و همچنين حساب كاربريتان را براي هميشه در ليست سياه قرار بدهد. بهترين روش براي استفاده از اين ابزار قدرتمند، ثبت سفارش كمپين تبليغاتي از طريق وبسايت پيمنت۲۴ است.

۵. با لينك گرفتن شهرت و اعتبار به دست آوريد

لينك دهي

مردم از اينترنت براي پيدا كردن اطلاعات استفاده مي‌كنند. پس بايد محتوايي داشته باشيد كه قابل انتشار در شبكه‌هاي اجتماعي يا وبسايت‌هاي ديگر باشد. لينك گرفتن از سايت‌هاي ديگر در ارتقا رتبه شما در گوگل بسيار تاثيرگذار است. در ادامه چند راهنمايي آسان و عملي براي لينك گرفتن از منابع مختلف:

  • محتواي با ارزش و تخصصي مرتبط با محصول خودتان به صورت مقاله، فيلم يا هر فرمت ديگر بسازيد و آن را شبكه‌هاي اجتماعي يا هر بستر محتوايي ديگر منتشر كنيد.
  • در مطالب وبسايت خودتان گزينه ارسال براي دوستان براي به اشتراك‌گذاري قرار دهيد.
  • در بحث‌هاي انجمن‌هاي اينترنتي يا گروه‌هاي مرتبط با محصولتان شركت كنيد و فعال باشيد.

۶. بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

بيشتر بخوانيد:

بازاريابي اينترنتي را با اين هفت عادت متحول كنيد

يكي از مهم‌ترين دارايي‌ها براي كسب درآمد از اينترنت ، فهرست ايميل يا شماره موبايل مشتريان بالقوه است. در طراحي سايت امكان عضويت و در كنار آن امكان دريافت خبرنامه براي مواردي مثل اطلاع از محصولات جديد را فراهم كنيد. در ادامه چند مزيت بازاريابي ايميلي:

  • رابطه خود را با مشتريان تقويت مي‌كنيد تا شما را فراموش نكنند.
  • بازخورد اين روش بازاريابي، ۱۰۰ درصد قابل پيگيري است.
  • اين روش به دليل هدفمند بودن تاثير بيشتري نسبت به تبليغات معمول دارد.

۷. فروش خود را افزايش دهيد؛ تكنيك‌هاي بيش فروشي و تكرار فروش

تكنيك هاي افزايش فروش

براي موفقيت در كسب درآمد از اينترنت بايد استراتژي فروش داشته باشيد. يكي از استراتژي‌ها بايد حفظ مشتريان باشد. حداقل ۳۶ درصد از افرادي كه يك بار از شما خريد كنند دوباره از شما خريد خواهند كرد. پس بايد بتوانيد اولين فروش را كه سخت‌ترين مرحله هم هست، عملي كنيد.

يكي از استراتژي‌ها براي فروش بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي بيش فروشي (upselling) و تكرار فروش (back-end sale) است. بيش فروشي يعني براي خريد يك پيراهن ۱۰۰ هزار توماني به فروشگاهي مراجعه مي‌كنيد و فروشنده شما را متقاعد مي‌كند يك پيراهن ۳۰۰ هزار توماني بخريد! در اين روش مشتري به خريد محصول گرا‌ن‌تر يا محصولات ديگر ترغيب مي‌شود. تكنيك تكرار فروش هم يعني كاري كنيد مشتري بعد از خريد محصول اول دوباره از شما خريد كند. در كسب و كار اينترنتي پياده كردن اين تكنيك‌ها به راحتي امكان‌پذير است. چند نكته براي افزايش فروش اينترنتي:

  • براي محصولات خود كوپن تخفيف الكترونيك بسازيد. براي مثال، كوپن خريد براي خريد اولي‌ها.
  • در كنار هر محصول يا در صفحه تشكر از خريد، محصولات مرتبط به مشتري نشان دهيد.
  • به مشتري‌ها پاداش دهيد. هرچه به مشتري احترام و قدرداني بيشتري نشان دهيد، مشتري وفادارتر خواهد بود.

اينترنت دنيايي هميشه در حال تغيير و تحول است. با اين حال اصول و مراحل اصلي كسب درآمد از اينترنت تغيير زيادي نكرده است. اگر مي‌خواهيد كارآفريني اينترنتي خودتان را شروع كنيد، از اين مراحل پيروي كنيد و مطمئن باشيد موفق خواهيد شد. اگر به تازگي در حال كسب درآمد از اينترنت هستيد با نگاهي به اين مطلب مطمئن شويد گامي را ناديده نگرفته‌ايد يا اقدام اشتباهي انجام نداده‌ايد. كسب درآمد از اينترنت كار سختي نيست، فقط بايد اصول آن را بياموزيد و كمي پشتكار به خرج دهيد. اگر كسب و كار شما مبتني بر يك مهارت آزادكاري (فريلنسر) يا مشترياني خارج از كشور داريد، نگران نقد كردن درآمد ارزي نباشيد، پيمنت۲۴ براي مشكلات نقد كردن درآمد ارزي شما هم راه حل دارد.

شما چه نيازهايي را مي‌بينيد و چه ايده‌هايي براي كارآفريني اينترنتي داريد؟

منابع : marketingmagnet , wswbbsjavid.garshasbi,

 themarketingprojavidkasbokarsiterojit.page.tl,

 kasbokarmarketinglandbusiness2020kareonlineGoSEOedublogs.org   

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 18:55
بازدید : 482

برای خرید هاست با کیفیت از کجا اقدام کنیم؟

خرید هاست مناسب و امن یعنی تهیه یک محل تجاری واقعی در دنیای مجازی که چند اِلِمان مهم باید در آن رعایت شده باشد. اول از همه باز بودن محل کسب و کار شما به صورت ٢٤ ساعته و خدمات دهی سریع به مراجعه کنندگان. امنیت محل کسب شما بسیار مهم است زمانی که هاستی را می خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که امنیت، سرعت و پایداری هاست بسیار مهم هستند.

در واقع ما بر این باوریم هنگامی که استارت آپ ها و شرکت های بزرگ تصمیم می گیرند برای خود یک هاست خریداری کنند تا با راه اندازی وب سایت کسب و کار خود را به صورت جدی رونق ببخشند و سیستم های گسترده بازاریابی اینترنتی را برای خود پیاده سازی کنند همواره هاست های صد مگابایتی و حتی یک گیگابایتی هم پاسخگوی نیاز های آن ها نخواهد بود و این سرویس ها معمولا باعث محدود شدن برخی از کسب و کار های اینترنتی شده است و از فکر به پیشرفت باز مانده اند،

در چنین شرایطی ما در میزبان فا با تهیه سرور ها و تجهیزات پیشرفته و بهینه سازی آن ها و تجهیز آن ها به تکنولوژی های پیشرفته، قادر شدیم برای اولین بار در کشور هاست هایی را ارائه کنیم که به صورت پیشفرض از ده گیگابایت به بالا فضا در اختیار داشته باشند و منابع مدیریت شده ای نیز در اختیار داشته باشند تا تمام کسب و کار های اینترنتی قادر باشند بدون هیچ نگرانی از اتمام منابع هاست برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی کنند،

همچنین جهت جلوگیری از پرداخت هزینه های زیاد توسط استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا برای اولین بار در کشور، سرویس های هاست ماهانه، هاست سه ماهه، هاست شش ماهه و هاست سالانه را ارائه نمودیم،

 همچنین میزبان فا اخیرا برای جلب اعتماد مشترکین درمورد کیفیت خدمات ارائه شده سرویس های هاست رایگان سی پنل cpanel را به صورت کاملا مجانی ارائه نموده است، شما با ثبت هاست رایگان در میزبان فا قادر هستید تا ۳۰ روز کیفیت سرویس های میزبان فا را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به خرید هاست و دامنه رایگان اقدام نمایید، با خرید هاست مطمئن از میزبان فا می توانید محل کسب و کارتان را تحت نظر تیم حرفه ای میزبان فا راه اندازی کنید و با خیالی آسوده فقط به کسب درآمد خودتان فکر کنید. در زمانی که سوالی در بخش پشتیبانی میزبان فا ثبت می شود تمام تیم تا رفع آن مشکل در کنار شما خواهند بود، علاوه بر این ما منابع آموزشی ویدئویی و برنامه ریزی شده بسیاری برای راهنمایی شما جهت بهره برداری صحیح از سرویس ها تدارک دیده ایم، کافیست که فقط یک بار طعم میزبانی حرفه ای را تجربه کنید.

 

خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را دارند است. هاستی که با کیفیت و مطمئن باشد یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید هاست مطمئن و با کیفیت سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است. به دلیل مهم بودن این موضوع قصد دارم در این مقاله شرکت های ارائه دهنده هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا هر کسی بتواند بهترین شرکت را برای میزبانی سایت خود انتخاب کند.

 

یک هاست خوب چه امکاناتی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردم هاست با کیفیت و مطمئن باید پایدار، پر سرعت، با امنیت بالا و دارای پشتیبانی خوب باشد. اما یک سری مواردی وجود دارد که در انتخاب یک هاست خوب باید مد نظرتان باشد مثل میزان فضا، پهنای باند و سازگاری که در تمام هاست ها مشترک است. ولی امکاناتی که هر شرکت هاستینگ روی هاست های خود ارائه می دهد متفاوت است. در ادامه امکانات یک هاست کامل را عنوان می کنم و توضیحاتی را در مورد هر یک به شما می دهم.

 

1.فضای میزبانی

فضای میزبانی به میزان فضای هاست می گویند. یعنی به اندازه مجاز می توانید فایل های خود را روی هاست خود آپلود کنید. فضای میزبانی بستگی به نوع سایت و میزان فایل های شما دارد. البته یک سری از شرکت های میزبانی وب در ایران محدودیتی در این مورد روی سرویس های خود اعمال می کنند.

 

2.پهنای باند

به مقدار ترافیک مصرفی سایت پهنای باند می گویند. مثلا مقدار بازدیدی که از سایت مورد نظر می شود یا تعداد فایل هایی که از سایت مورد نظر توسط کاربران دانلود می شود. معمولا پهنای باند به صورت ماهانه روی سرویس های میزبانی وب ارائه می شود و بر حسب گیگابات هم است.

 

3.اد آن دامین

به دامنه اضافی اد آن دامین گفته می شود. به عبارت دیگر توسط هر اد آن دامین می توان یک سایت مجزای دیگر روی هاست مورد نظر راه اندازی کرد. معمولا شرکت های هاستینگی که اد آن دامین نا محدود روی سرویس های خود ارائه می کنند هاست های بی کیفیتی دارند!

 

4.پارک دامین

به دامین های متصل پارک دامین گفته می شود. یعنی سایتی با چند دامین که هر کدام از دامین ها سایت اصلی را نشان می دهند. تعداد پارک دامین از اهمیت پایینی بر خوردار است. به خاطر لطمه زدن به سئوی سایت استفاده از پارک دامین پیشنهاد نمی شود.

 

5.ساب دامین

ساب دامین یعنی زیر دامنه سایت اصلی. از ساب دامین می توان برای راه اندازی بخشی مجزا در سایت استفاده کرد. مثلا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایتی می توان از آدرس shop.site.com استفاده کرد.

 

6.دیتابیس

به بانک اطلاعاتی دیتابیس می گویند. معمولا برای راه اندازی سایت های پویا با سیستم های وردپرس یا برای راه اندازی سیستمی در سایتی (فروشگاه اینترنتی) از دیتابیس برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود.

 

7.کنترل پنل مدیریت

رابط کاربری بین کاربر و هاست است. از طریق کنترل پنل هاست می توان سایت مورد نظر را مدیریت کرد. به عنوان مثال ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل ها، مدیریت فایل ها و غیره را باید از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام داد.

 

8.پشتیبان گیری کامل

پشتیبان گیری کامل به بک آپ گرفتن کل سایت گفته می شود که هم توسط کاربر انجام می شود و هم شرکت هاستینگ مورد نظر موظف است از سایت های میزبان شده به صورت اتوماتیک و منظم فول بک آپ بگیرد.

 

9.در دسترس بودن سرور

یکی از مهمترین مواردی که هم شما و هم هر شرکت هاستینگی باید به آن اهمیت بدهد در دسترس بودن سرور یا آپ تایم بودن آن است. معمولا شرکت های میزبانی وب ایران آپ تایم 99 درصد را تضمین می کنند. یعنی در طول ماه یک درصد از سرور در دسترس نخواهد بود! البته تضمین 100% آپ تایم بودن تقریبا محال است.

 

10.گواهینامه SSL

پروتکل SSL ، سایت مورد نظر را مجهز به پروتکل امن یا همان HTTPS می کند. معمولا این مورد را اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می کنند که رایگان بودن آن از کیفیت آن کاسته و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن از آن است.

 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 18:55
بازدید : 435

۱۳ نکته و ترفند کاربردی برای کاربران حرفه‌ ای اینستاگرام

اینستاگرام بر یک هدف تمرکز کرده است: ارتباط بصری با افراد دیگر. اعضای سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر متعلق به فیس‌بوک، عکس می‌گیرند، ویرایش می‌کنند، فالو می‌کنند و برای تصاویر و ویدئوهای همه، از دوستان و خانواده گرفته تا سلبریتی‌ها و دیگر افراد مهم کامنت و نظر می‌گذارند. جدا از هدف شما برای استفاده از اینستاگرام، راه‌های زیادی برای قدرت‌دهی و شخصی‌سازی تجربه استفاده از این برنامه وجود دارد.

ویدئوی زنده در قسمت استوری اینستاگرام را در نظر داشته باشید؛ این ویژگی به شما اجازه می‌دهد ویدئوهای زودگذر مشابه اسنپ چت پست کنید. شما می‌توانید ویدئوهای زنده به مدت یک ساعت ضبط کنید، در حالی که دوستان شما نیز برای تماشا، لایک یا نظردهی به‌محض پخش ویدئو، از آن مطلع می‌شوند. ویژگی جستجو به تماشاگران این امکان را می‌دهد تا از پخش دیگر ویدئوهای زنده نیز مطلع شوند، امکان تماشای ویدئو پس از اتمام پخش زنده آن وجود نخواهد داشت. این ویژگی در اواخر نوامبر به‌صورت محدود منتشر شد و اخیرا برای تمام مناطق نیز در دسترس قرار گرفته است.

۱. از بومرنگ اینستاگرام استفاده کنید

بومرنگ اینستاگرام

از بومرنگ می توانید برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام اقدام کنید. بومرنگ یک اپلیکیشن مستقل است که می‌توانید به‌صورت مستقیم نیز درون اینستاگرام به آن دسترسی داشته باشید. کارآیی آن، ضبط پیاپی تصاویر تا تعداد ۱۰ عدد و اتصال آن‌ها به یکدیگر در قالب یک ویدئوی پخش سریع است. بعد از اینکه تصاویر خود را با فشار یک دکمه در حالت افقی یا عمودی گرفتید، می‌توانید روی آن‌ها فیلتر یا عناصر اضافی قرار دهید و سپس آن‌ها در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. بومرنگ به‌طور خودکار ویدئوی ضبط‌شده را برای اشتراک‌گذاری‌های بعدی در گوشی شما ذخیره می‌کند.

۲. با (Layout) تصاویر کُلاژ بسازید

Layout تصاویر اینستاگرام

ویژگی Layout اینستاگرام که چندین تصویر مختلف را در قالب یک تصویر واحد ترکیب می‌کند، هم در داخل اینستاگرام و هم به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل در گوگل پلی یا اپ استور قابل دسترسی است. با اجرای Layout پیش‌نمایشی از لایه‌های سفارشی و امکان انتخاب تصاویر دلخواه از داخل پوشه دوربین برای قرارگیری داخل آن‌ها به شما داده می‌شود. گزینه Faces تمام تصاویری را که شامل افراد هستند، نمایش می‌دهد. کشیدن و رها ساختن تصاویر برای بازچیدن آن‌ها و زوم یا رهاسازی آن‌ها برای تنظیم سایز و تأکید استفاده می‌شود. سپس شما می‌توانید برای ساخت تصاویر جایگذاری شده و جذاب، آن‌ها را وارونه کنید، بچرخانید یا از افکت‌های آینه‌ای اپلیکیشن استفاده کنید.

۳. پست خود را بعد از ارسال ویرایش کنید

ویرایش پست اینستاگرام

توییتر ممکن است فاقد امکانات ویرایش باشد، اما در اینستاگرام شما می‌توانید پست اصلی خود را بدون اینکه مجبور به حذف و دوباره‌کاری شوید، ویرایش کنید. کافی است در تصویر مورد، دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه Edit یا ویرایش را انتخاب کنید. سپس شما می‌توانید تصویر خود را مکان‌گذاری کنید، کپشن یا زیرنویس اضافه کنید، تغییر دهید یا افراد را تگ یا برچسب بزنید. کافی است وقتی کارتان تمام شد، نسخه جدید را ذخیره کنید.

۴. از ابزارهای داخلی ویرایش تصاویر استفاده کنید

ابزار ویدیو اینستاگرام

هنگامی که زمان عکس گرفتن فرامی‌رسد، احتمالا از اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی خود استفاده ‌می‌کنید و قبل از پست کردن در اینستاگرام با همان ابزارهای اپلیکیشن، آن را ویرایش می‌‌کنید. اما اگر با خود اینستاگرام شروع به عکاسی کردید، دیگر نیازی به خروج از اپ نخواهید داشت. اینستاگرام مثل فیلتر‌های تصویر معروفش، ابزارهای ویرایش متنوعی دارد که درست در کنار ابزار فیلتر قرار گرفته‌اند. بعد از اینکه با اینستاگرام تصویر خود را ثبت کردید، برای کراپ کردن یا مرتب کردن آن، گزینه Edit یا ویرایش را فشار دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهای تنظیم روشنایی و نور، کنتراست، رنگ، هایلایت، تیلت شیفت، شفافیت و ... استفاده کنید.

۵. از فیلترهای تصویر استفاده کنید

فیلترهای اینستاگرام

اینستاگرام فیلترهای متنوعی دارد. قطعا از بین آن‌ها، اغلب از چند فیلتر خاص استفاده می‌کنید و احتمالا به بقیه کاری ندارید. به‌جای اسکرول کردن در بین فهرست پیش‌فرض، برای انتخاب فیلتر مورد نظر، می‌توانید چینش آن‌ها را شخصی‌سازی کنید تا موارد مورد علاقه خود را در ابتدا مشاهده کنید. کافی است یک تصویر را باز کنید و به انتهای بخش فیلترها بروید و گزینه Manage را انتخاب کنید. فهرست فیلترها را باز کنید و سپس با لمس کردن و کشیدن، چینش آن‌ها را به سلیقه خود مرتب کنید. اینستاگرام همچنین امکان مخفی کردن یا نمایش فیلترها را با انتخاب تیک کنار آن‌ها به شما می‌دهد.

۶. از گذاشتن پست جدید توسط دیگران مطلع شوید

پست جدید اینستاگرام

تابستان گذشته، اینستاگرام الگوریتم چینش تصاویر در فید شما را از یک الگوی زمانی به شیوه‌ای تغییر داد که بیشتر شبیه فیس‌بوک عمل می‌‌کند. بر این اساس، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها مبنای چینش تصاویر قرار گرفتند. این حرکت ممکن است باعث از دست دادن بعضی از پست‌ها شوند. اگر مایل هستید به‌هیچ‌وجه پست‌های شخص خاصی را از دست ندهید، می‌توانید اعلان‌ها را به‌طور اختصاصی برای آن فرد فعال کنید. کافی است به صفحه موردنظر بروید، دکمه سه‌نقطه در بالای تصویر را فشار دهید و گزینه روشن کردن اعلان‌ها (Tu on Notifications) را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که اینستاگرام در بخش تنظیمات اعلان‌های گوشی همراهتان نیز فعال باشد.

۷. یک استوری بسازید

استوری اینستاگرام

اینستاگرام اکنون همانند اسنپ چت پست‌های موقت موسوم به استوری دارد؛ پست‌هایی که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. برای ساختن داستان خود با یک یا چند تصویر یا با استفاده از بومرنگ، در صفحه فید اپ، آیکون دوربین در گوشه چپ بالای صفحه را فشار دهید. یک حلقه دور تصویر صفحه شما، بالای سطر تصاویر فالوورها ظاهر می‌شود و به آن‌ها پیغامی مبنی بر تماشای استوری ارسال می‌کند. استوری در قسمت تصاویر شما ظاهر نخواهد شد.

با وجود ناپدید شدن استوری بعد از ۲۴ ساعت، می‌توانید تمام تصاویر و ویدئوهایی را که برای ساختن آن استفاده کردید، ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با طیفی از رنگ‌ها روی تصاویر و ویدئوهای خود طراحی یا متن تایپ کنید.

۸. تصاویر خود را با فالوورهای خاصی به اشتراک بگذارید

اینستاگرام

به‌جای نمایش تصاویر خود به تک‌تک فالوورها، دایرکت اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که آن‌ها را با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. از این قابلیت برای حفظ تصاویر خانوادگی یا اختصاصی خود با انتشار محدود آن‌ها و جلوگیری از نمایش آن‌ها در قسمت جستجو، فید یا صفحه شخصی استفاده کنید. دایرکت امکان اشتراک‌گذاری تصاویر با حداکثر ۱۵ نفر و تماشا، لایک و کامنت گذاری مثل شیوه معمول می‌دهد.

در ابتدا، آیکون Send در گوشه راست بالای صفحه فید را فشار دهید، سپس گزینه پیام جدید یا New Message برای انتخاب افراد مشخص از بین فالوورهای خود را انتخاب کنید. از همان‌جا آیکون image برای انتخاب تصویر خود را فشار دهید و پیام خود را بنویسید. زمانی که کارتان تمام شد گزینه Send را بزنید. یک قابلیت جدید نیز با استفاده از تصاویر و ویدئوهای موقت مشابه اسنپ چت در دایرکت برای برقراری ارتباط با فالوورهای شما وجود دارد.

۹. تصاویر را در وب پیوست کنید

تصاویر وب اینستاگرام

در حالی که اینستاگرام به‌طور ذاتی یک اپلیکیشن موبایلی محسوب می‌شود، ممکن است بخواهید تصویری از یکی از دنبال‌شوندگان خود را در یک وبلاگ یا وب‌سایت پیوست کنید. برای انجام این کار، شما نیاز به یک کد پیوست دارید و می‌توانید آن را از طریق نسخه وب اینستاگرام به دست آورید. دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه پیوست (Embed) را انتخاب کنید. سپس به‌راحتی آن را کپی کنید و از کپی شدن زیرنویس یا کپشن آن هم مطمئن شوید.

۱۰. از هشتگ‌ها برای اظهار وجود و افزایش فالوور استفاده کنید

هشتگ اینستاگرام

اضافه کردن هشتگ (#) به کپشن‌ها یا کامنت‌های تصاویر یا ویدئوها می‌تواند به افزایش فالوور اینستاگرام یا عمومی ساختن یک عکس خاص کمک بکند. انتخاب تگ یا برچسب مناسب می‌تواند به برقراری ارتباط با افراد دیگری که محتوای مشابه به اشتراک می‌گذارند، کمک کند. زمانی که شروع به تایپ هشتگ می‌کنید، اینستاگرام برچسب‌های مشابه را برای انتخاب، پیشنهاد و تعداد پست‌های هر کدام را نیز نمایش می‌دهد. شما می‌توانید تا حداکثر ۳۰ برچسب به پست خود اضافه کنید.

۱۱. برچسب خود را از تصاویر حذف کنید

 

برچسب تصاویر

 

اگر یکی از دوستان، شما را در داخل تصویری برچسب زد، آن تصویر در قسمت تصاویر شما در داخل صفحه شخصی‌تان به نمایش درخواهد آمد. اگر شما موافق این کار نیستید یا از تصویر خوشتان نمی‌‌آید، می‌توانید بدون ناراحت کردن دوستتان تصویر مورد نظر را مخفی کنید. برای حذف کردن یک تصویر، آن را لمس کنید تا آی‌دی خود را مشاهده کنید. سپس از طریق لمس دوباره آن می‌توانید از بین دو گزینه «حذف از صفحه شخصی من» یا «حذف من از تصویر» یکی را انتخاب کنید.

برای جلوگیری از برچسب خوردن تصادفی، می‌توانید حساب شخصی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که قبل از این کار از شما اجازه گرفته شود. برای انجام آن، در زیر تنظیمات برچسب، در صفحه شخصی‌تان یکی از دو گزینه اضافه شدن خودکار یا اضافه شدن دستی را انتخاب کنید.

۱۲. حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید

حساب خصوصی اینستاگرام

همه افراد در اینستاگرام مایل نیستند تا تصاویر شخصی خانوادگی و دوستانه‌شان در معرض دید افراد غریبه قرار گیرد. اما زمانی که شما یک حساب اینستاگرام می‌سازید، به‌صورت پیش‌فرض، اجازه می‌دهید که تصاویرتان به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته شوند، مگر اینکه مایل به این کار نباشید. درست همانند فیس‌بوک، که برای دسترسی به اطلاعات شخصی دیگران نیاز به ارسال درخواست دوستی به آن‌ها دارید؛ اینستاگرام نیز گزینه‌ای برای خصوصی‌سازی حساب و گزینش فالوورها در اختیار شما قرار داده است. از داخل صفحه شخصی‌تان، آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید، به سمت پایین حرکت کنید تا گزینه خصوصی‌سازی حساب را مشاهده کنید. اگر این گزینه را انتخاب کردید می‌توانید حساب کاربری دومی برای اشتراک‌گذاری تصاویر عمومی خود باز کنید.

۱۳. یک حساب کاربری جدید بسازید

افزودن حساب جدید اینستاگرام

گاهی اوقات داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام کافی نیست. با مشاهده مقدار توجهی که عکس‌های شما جلب می‌کنند، حیوان خانگی شما نیز ممکن است بخواهد حساب شخصی خودش را داشته باشد. یا احتمالا شما کاربر عاشق عکسی هستید که مایلید تنها تصاویر مشخصی در معرض دید عموم بگذارید. دلیلش هرچه که باشد، ساختن یک حساب جداگانه کار سختی نیست.

تنها کافی است به صفحه شخصی خود بروید و آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید و آن‌قدر به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا گزینه اضافه کردن یک حساب جدید با نام کاربری و رمز عبور جداگانه نمایان شود. سپس با رفتن به صفحه شخصی و لمس نام کاربری مورد نظر، به‌راحتی می‌توانید بین دو حساب فعال جابجا شوید.

 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 11:57
بازدید : 505

چرا در سئو سايت موفق نمي شويد؟

چرا با وجود اين همه تلاش در سئو سايت موفق نمي شويم؟ چرا نمي توانيم سايت خود را در بهترين جايگاه در گوگل و بالاتر از رقباي خود برسانيم؟ چرا هر چه صبر مي كنيم جايگاه سايت مان در نتايج جست و جو تغييري نمي كند؟

بسياري از دوستان از من سوالات اين چنيني مي پرسند و گله از اين دارند كه چرا با وجود اين همه تلاش و زحمتي كه براي سئوي سايت خود مي كشند تغييري در رتبه سايت خود در گوگل نمي بينند!

اشتباهات زيادي در سئو سايت وجود دارد كه باعث مي شود تا زحماتي كه تا الان كشيده ايد بي فايده باشد. قبلا بارها به اين موضوع اشاره كرده ام كه چون سئو زمان بر است بايد كاملا درست انجام شود. اگر بعد از اين همه صبر در سئو نتيجه مطلوبي نگيريد بازي را باخته ايد.

در اين مقاله قصد دارم در مورد اينكه چرا بعضي از دوستان با وجود اين همه وقت و انرژي كه براي آموزش سئو سایت خود مي گذارند نتيجه خوبي نمي گيرند صحبت كنم. دلايلي كه باعث مي شود تا شما در سئوي سايت خود موفق نمي شويد را عنوان مي كنم و به شما مي گويم چه طور بايد پروسه سئو سايت خود را طوري پيش ببريد كه در نتيجه به موفقيت شما در سئو حاصل شود.

 

چرا در سئو سايت موفق نمي شويد؟

دلايل زيادي وجود دارد تا باعث اين مي شود كه در سئو سايت خود موفق نشويد و هرچه قدر كه تلاش مي كنيد نتيجه مطلوبي را مشاهده نمي كنيد. خيلي از دوستان كلي وقت و انرژي براي كارشان مي گذارند و در آخر هم به نتيجه قابل قبولي نمي رسند. تنها دليل آن رعايت نكردن اصول سئو و نكات مهم است.

سايت خيلي از مشتريانم را ديده ام كه به نكات خيلي مهم و كليدي در سئو توجه چنداني نكرده اند. بسياري از آن ها تنها كاري كه انجام داده اند ساخت بك لينك براي ساخت خود بوده است. البته بك لينك خيلي مهم است ولي در سئو همه چيز به بك لينك ختم نمي شود.

در ادامه در مورد نكات مهمي در سئو صحبت مي كنم كه رعايت نكردن آن ها باعث مي شود كه نتيجه كار شما در سئوي سايتتان چندان مورد قبول شما واقع نشود. پس با من همراه باشيد تا اين نكات مهم را با شما در ميان بگذارم.

 

انتخاب نادرست كلمات كليدي

كلمات كليدي در سئو بسيار مهم هستند. به جرات مي توانم بگويم اگر به درستي و هوشمندانه كلمات كليدي مربوط به حوزه كاري خود را انتخاب كنيد در سئو موفق مي شويد. با انتخاب كلمات كليدي مناسب، سئو سايت شما نيز آسان تر انجام مي شود.

خيلي مهم است كه مقالات سايت خود را با تمركز روي كلمات كليدي مهم و پر بيننده حوزه كاري خود توليد كنيد. اشكال بسياري از دوستان اين است كه مقالاتي كاملا بي هدف در مورد حوزه كاري خود مي نويسند و در بلاگ سايت خود منتشر مي كنند. بدون اينكه روي كلمه كليدي خاصي تمركز كنند و مقاله خود را روي آن سئو كنند مقاله مورد نظر را “فقط” مي نويسند.

براي پيدا كردن كلمات كليدي پر طرفدار در حوزه كاري خود بهتر است از ابزار Google Keyword Planner استفاده كنيد. همچنين براي اينكه مقالات خود را طبق كلمات كليدي پر طرفدار حوزه كاري خود توليد كنيد بهتر است از ابزار Google Trends استفاده كنيد. با اين ابزار مي توانيد كلمات كليدي كه فكر مي كنيد جست و جوي آن ها توسط كاربران خيلي بالاست را شناسايي كنيد.

البته بارها به اين مورد هم اشاره كرده ام كه يكي از بهترين ابزارها در اين زمينه استفاده از خود سايت گوگل است. سايت گوگل ابزار خوبي براي شناسايي كلمات و عبارات كليدي پر طرفدار است.

 

تمركز روي كلمات كليدي خيلي سخت

يكي ديگر از اشتباهاتي كه خيلي از دوستان مرتكب آن مي شوند تمركز روي كلمات كليدي سخت است. مثلا اگر شما در حوزه آموزش سئو فعاليت مي كنيد دليلي ندارد از همان روز اول روي كلماتي مثل “آموزش سئو” يا “سئو سايت” سايت خود را سئو كنيد. البته هدف اصلي همين است ولي براي شروع نبايد چنين كاري را كنيد.

مطمئن باشيد رقباي شما به سادگي در كلمات كليدي سخت صفحه اول گوگل نيستند. ساليان سال زحمت كشيده اند كه سايت خود را در آن جايگاه نگه داشته اند. پس فكر اينكه مي توانيد به سرعت سايت خود را در كلمات كليدي سخت حوزه كاريتان بالا بياوريد را از ذهنتان بيرون كنيد.

در ابتدا بايد روي كلمات كليدي آسان تر تمركز كنيد. كلماتي كه رقابت در آن ها كمتر است ولي ممكن است طرفدار زيادي هم داشته باشند. همانطور كه گفتم كلمات كليدي خود را هوشمندانه انتخاب كنيد. مثلا “آموزش رايگان سئوي وردپرس” خيلي آسان تر از كليد واژه “آموزش سئو” است.

پس همانطور كه متوجه شديد بهترين مزيتي كه كلمات كليدي كم رقابت دارند اين است كه سئوي آن ها آسان تر انجام مي شود. سعي كنيد براي شروع روي كلمات كليدي بلند تمركز كنيد و سپس بعد از مدتي سايت شما آمادگي اين را دارد كه روي كلمات كليدي سخت هم بالا بيايد.

 

تمركز روي صفحات بي اهميت

اشتباه بسياري از دوستان اين است كه روي صفحات بي اهميت تمركز مي كنند. در صورتي كه صفحه اي كه سئو مي كنيد بايد براي كاربر اهميت داشته باشد. بايد داراي محتواي عالي باشد. بايد ارزشي را براي كاربر به همراه داشته باشد. بايد بتواند بازديدكننده را تبديل به كاربر كند.

خيلي از سايت ها را ديده ام كه فقط صفحه اصلي آن ها در نتايج جست و جو موجود است و خبري از لندينگ پيج ها و مقالات آن ها نيست! زماني كه وقت خود را روي سئوي سايت خود مي گذاريد بايد صفحاتي از سايت خود را بالا بياوريد كه از طريق آن ها بتوانيد كاربران سايتتان را بيشتر كنيد. نه فقط بازديدكننده به سايت خود بياوريد و بعدش هم اتفاقي نيافتد.

در واقع ما سئو مي كنيم تا كاربران سايت ما بيشتر شوند و در نهايت كاربراني كه جذب كرده ايم را به مشتري تبديل كنيم. پس بايد روي صفحاتي تمركز كنيم كه توانايي انجام اين كار  را براي ما داشته باشند. به عنوان مثال بايد روي لندينگ پيج هاي خود سئو كنيم. بايد روي مقالاتي كه براي بازاريابي محتوا توليد كرده ايم و با هدف اينكه محصول اصلي خود را به فروش برسانيم سئو كنيم.

اشتباه بسياري از دوستان همين است. يعني فقط مي خواهند صفحه اصلي سايت خود را بالا بياورند و فكر مي كنند با اين كار مي توانند برتري خود را نسبت به رقباي خود نشان دهند. قافل از اينكه فقط با تمركز روي صفحه اصلي سايت به هيچ وجه نمي توانند ترافيك سايت خود را بيشتر كنند و در نهايت اتفاق خاصي نمي افتد.

 

توليد محتواي ضعيف

يكي از دلايلي كه افراد در سئوي سايت شكست مي خورند عدم ارائه محتواي با كيفيت است. بسياري از دوستان در توليد محتواي با كيفيت و غير كپي ضعيف عمل مي كنند. توليد محتوا كار سختي است ولي نه خيلي سخت! براي توليد محتوا نيازي نيست محتوايي از خود خلق كنيد. بارها پيش آمده با جمع آوري اطلاعات از ديگر سايت ها محتوا توليد كرده ام. آن هم محتوايي كه در گوگل رتبه خوب گرفته است. البته منظورم اين نيست كه بايد از ديگر سايت ها كپي كنيد!

سعي كنيد روي محتواي سايت خود وقت بگذاريد. كاري مهمتر از توليد محتوا نداريد. محتوايي توليد كنيد كه هدفي پشت آن باشد. استراتژي توليد محتوا داشته باشيد و محتوايي را به هدف گرفتن رتبه خوب در گوگل توليد كنيد. فراموش نكنيد تا زماني كه محتواي خوب به كاربر ارائه ندهيد سئو سايت و بالا آمدن در نتايج جست و جو بي فايده است.

 

خريد بك لينك

با خريد بك لينك هرگز موافق نبودم و نيستم ولي نه هر بك لينكي! بارها به اين موضوع اشاره كرده ام كه بك لينك هايي ارزش پول دادن را دارند كه از سايت هايي با اعتبار بالا دريافت شوند و حتما هم محتوايي باشند. لينك خريدن از سرويس هاي وبلاگ دهي كاري اشتباه است كه در بسياري مواقع به سايت مورد نظر لطمه هاي زيادي را وارد مي كند.

لينكي براي شما ارزش دارد كه داخل محتوا باشد نه در سايت بار سايتي!

معمولا در خريد بك لينك، لينك هايي موقت به سايت مورد نظر داده مي شود. سپس بعد از مدتي با تمديد نكردن همه آن ها پاك مي شوند. و اين يك فاجعه بسيار بزرگ است.

بك لينك هايي كه بعد از مدتي پاك شوند بسيار به سايت لطمه مي زند و باعث افت شديد رتبه سايت مي شود. اگر تعداد بك لينك هاي پاك شده خيلي زياد باشد، مطمئنا سايت مورد نظر پنالتي مي شود.

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 14:28
بازدید : 394

چگونه یک کسب‌و‌کار آنلاین برای خود راه‌اندازی کنیم؟

با توجه به گسترش روزافزون اینترنت و استفاده از فضای مجازی در دنیا، فرصت‌های بسیار زیادی برای راه‌اندازی انواع کسب‌و‌کار‌های اینترنتی به وجود آمده است، شما با داشتن کمی خلاقیت می‌توانید به سادگی کسب‌و‌کار آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و شروع به کسب درآمد از اینترنت کنید.

 

برای این منظور تنها کافیست نیاز جامعه‌ی کاربران فضای مجازی را شناسایی کرده و برای آن چاره‌ای بیندیشید، راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی وجود دارد، روش‌هایی مانند راه‌اندازی یک وبسایت، یک کانال تلگرام یا یک صفحه‌ی اینستاگرام، در ادامه با ما همراه باشید تا باهم به بررسی این موارد پرداخته و راه‌های راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار اینترنتی را بشناسیم.

راه‌اندازی یک وبسایت محتوا محور

شما میتوانید در عرض چند دقیقه یک وبسایت کوچک برای خود راه‌اندازی کنید یا از فردی متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد و پس از آن شروع به تولید محتوا در وبسایتتان کرده و بدین تریت اولین کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید، هرچند راه‌اندازی چنین وبسایتی احتمالا فرایند نسبتا ساده‌ای خواهد داشت، اما پیشبرد اهداف سایت و عمل‌کردن طبق برنامه‌ریزی نیازمند تلاش مستمر خواهد بود.

اگر بتوانید با محتوایی که منتشر می‌کنید توجه مخاطبین اینترنت را به وبسایتتان جلب کنید به راحتی و پس از گذشت زمانی اندک شرکت‌های اینترنتی تمایل به درج تبلیغات در صفحات وبسایت شما خواهند داشت، شما می‌توانید در ازای دریافت مبلغی مشخص تبلیغ آن‌ها را در وبسایت خود قرار دهید و بدین ترتیب از وبسایت خود کسب درآمد کنید، مهم‌ترین عامل موفقیت در این مورد داشتن یک وبسایت پر بازدید خواهد بود.

به عنوان مثال  را در نظر بگیرید، شما به عنوان مخاطب از مطالب سایت استفاده می‌کنند، شرکت‌های تبلیغات اینترنتی سفارش تبلیغ داده و ما در ازای دریافت مبلغی تبلیغات آن‌ها را در سایت و در معرض دید کاربران قرار می‌دهیم.

راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی

محصولی برای فروش دارید؟ بهترین ایده این‌است که یک وبسایت راه اندازی کرده و محصولات خود را در آن به فروش برسانید، شما میتوانید به راحتی با بانک (یا درگاه‌های واسطه) قرارداد بسته و مبلغ محصول را به صورت آنلاین از خریدار دریافت کرده و پس از آن محصول مورد نظر کاربر را در اختیار وی قرار دهید.

برای اینکه یک فروشگاه آنلاین موفق داشته‌باشید باید بتوانید اعتماد کاربران را به خود جلب کنید، در غیر اینصورت فروشگاه شما محکوم به شکست خواهد بود.

فروشگاه اینترنتی “دیجی‌کالا” مثال بسیار خوبی در این مورد است، این وبسایت انواع و اقسام محصولات را به صورت آنلاین به فروش میرساند و به یکی از موفق‌ترین کسب‌و‌کارهای اینترنتی ایرانی بدل گشته است.

نیاز کابران اینترنت را شناسایی کنید

اگر بتوانید یک نیاز از کاربران اینترنت شناسایی کرده و آن‌را رفع کنید، به سرعت پیشرفت کرده وکسب‌و‌کارتان به نتیجه خواهد رسید، برای این منظور باید ایده‌پردازی کرده و جامعه‌ی کاربری را نیازسنجی کنید، اگر بتوانید یک کسب و کار متناسب با نیاز و خواسته‌ی کاربران راه‌اندازی کنید به شدت موفق خواهید بود، به عنوان مثال اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین مانند “اسنپ و تپسی” را در نظر بگیرید که چگونه به سرعت در بین اقشار مختلف جامعه رشد کرده و به محبوبیت رسیدند.

شما نیز اگر بتوانید چنین نیازهایی را شناسایی کرده و استارتاپ خود را راه‌اندازی کنید مطمئنا موفق خواهید بود و به یک کسب و کار درآمدزا تبدیل خواهید شد، پس همین الان سعی کنید به دنبال یک نیاز از کاربران گشته و برای رفع آن چاره‌ای اینترنتی بیندیشید!

استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی

مطمئنا تا به‌حال صفحات پرطرفدار را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید، صفحاتی که شاید تنها به وسیله‌ی ساخت و انتشار متن یا محتوای چند رسانه‌ای مخاطبین زیادی را برای خود دست‌و‌پا کرده اند، این فرایند نیز مانند روش کسب درآمد از وبسایت محتوا محور بوده و درصورتی که صفحه‌ی شما مخاطبین زیادی داشته باشد میتوانید تبلیغات مختلفی را در آن قرار داده و به کسب درآمد بپردازید، هرچند این نوع کسب و کار هیچگاه نمی‌تواند جای یک وبسایت حرفه‌ای را برای شما بگیرد و دارای ریسک‌های متعددی خواهد بود.

کانال و ربات‌های تلگرامی را دریابید!

تلگرام در ابتدا یک اپلیکیشن پیام‌رسان ساده بود، به مرور قابلیت کانال‌ها، ساخت ربات و… به آن اضافه‌شد و پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی را در بستر خود به وجود آورد، شما میتوانید تنها در چند ثانیه یک کانال تلگرامی برای خود ایجاد کنید و شروع به تولید محتوا در آن کنید، در صورتی که بتوانید مخاطبین قابل قبولی برای کانال خود جذب کنید، تبلیغات نیز جذب خواهید کرد و می‌توانید از کانال خودکسب درآمد داشته باشید.

 

همانگونه که متوجه شده‌اید، برای این مورد نیز باید بتوانید مخاطبین زیادی برای کانال خود جذب کنید که اینکار نیازمند صرف وقت یا هزینه خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های تلگرام ربات‌های آن هستند، اگر دانش برنامه‌نویسی دارید میتوانید سفارش‌های مختلفی را دریافت کرده و برای آن‌ها ربات طراحی کنید، همچنین می‌توانید ایده‌ی خودتان را پیاده‌سازی کرده و خدمت یا قابلیتی را در بستر تلگرام ارائه دهید.

حتما با مطالعه‌ی این مقاله متوجه شده‌اید که برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین راه‌های زیادی پیش‌روی شماست، اما مهم‌ترین نکته برای موفقیت در این زمینه جلب توجه و اعتماد کاربران می‌باشد، اگر بتوانید مخاطبان اینترنت را جذب خود کنید مطمئنا موفق خواهید شد و در غیر این صورت کسب و کار شما محکوم به شکست خواهد بود، چه بسا وبسایت‌های مختلفی که راه‌اندازی شدند، اندکی فعالیت کردند و در پایان به دلیل عدم وجود مخاطب به دست فراموشی سپرده‌شده و پس از مدتی برای همیشه خاموش شدند.

 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 19:34
بازدید : 471

انواع کسب و کار اینترنتی و کسب و کار خانگی

در زیر مجموعه انواع کسب و کار هر نوع تجارت ، کارآفرینی ، فعالیت بازرگانی ، بیزینس و در مجموع هر رفتاری که منجر به یک فعالیت اقتصادی از طریق ارایه کالا یا خدمات شود و به یک ارزش افزوده نیز ختم شود جای می گیرد.برای اینکه با انواع کسب و کار از مدل های مختلف کسب و کار اینترنتی گرفته تا کسب و کار خانگی و دورکاری های مختلف آشنا شوید در این نوشتار با ما همراه باشید.

کسب و کار چیست ؟

کسب و کار یا بیزینس ( business ) ، یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌گذاری است که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ای باشد. یک کسب و کار، فعالیت‌های کسب و کاری یا تجاری را از طریق تولید یک کالا، ارائه‌ی یک خدمت یا خرده‌فروشی محصولاتی که از قبل تولید شده‌اند، به انجام می‌رساند. یک کسب و کار می‌تواند یک نهاد سودده باشد یا یک سازمان غیرانتفاعی (غیر سودده) که برای انجام ماموریت‌های خیرخواهانه ایجاد شده‌‌ است. در ادامه بر اساس طبقه بندی ماهیتی با انواع کسب و کار که می توانند شما را به شغل پایدار و ثروت هنگفت برسانند جاوید گرشاسبی آشنا خواهید شد.

انواع کسب و کار ۱:

کسب و کار اینترنتی

این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع‌ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می‌شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می‌دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از ۲ میلیارد نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. ۶۹ درصد از این جمعیت، در طول ۹۰ روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته‌اند.

یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی‌رود، بلکه می‌تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می‌توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.

زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده‌اند و این امر می‌تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی‌شود. مشتریان شما می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می‌توانید هر چند بار و با هر فاصله‌ای که بخواهید، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می‌توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه ی شما می‌توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.

انواع کسب و کارهای اینترنتی

امروزه، کسب و کارهای اینترنتی بسیار متنوعند. اما به طور کلی آنها را می‌توان آنها به ۱۰ گروه عمده تقسیم بندی کرد. در ادامه فهرست انواع کسب و کار اینترنتی آمده است:

۱- ایجاد اجتماعات آنلاین؛
۲- خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف؛
۳- تبلیغات اینترنتی؛
۴- ارائه خدمات تخصصی به دیگران؛
۵- ایجاد امپراتوری اطلاعات، اخبار و آموزش؛
۶- تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف؛
۷- چند رسانه‌ای یا مالتی مدیا؛
۸- پیوستن به شبکه‌های واسطه گری؛
۹- خدمات مربوط به ایمیل؛
۱۰- سرمایه‌گذاری مشترک.

 

راه‌اندازی سایت اینترنتی

ثبت اسم اینترنتی

هر سایت اینترنتی اسم منحصر به خود را دارد. مانند Yahoo. com یا google. com.به اینها اسم دمین می‌گویند.

این اسم منحصر به فرد است که سایت شما را از دیگر سایت‌های اینترنتی متمایز می‌سازد. ثبت اسم اینترنتی و فرستادن آن، باعث می‌شود که دیگران بتوانند از طریق این اسم اینترنتی به شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین، وقتی که شما سایت اینترنتی تان را راه‌اندازی کنید، کاربران اینترنت می‌توانند مثلاً با تایپ آدرس (( com. اسم شرکت شما. www )) در جست و جوگر صفحه ی اینترنت، شما را بیابند. شرکتهای مختلفی هستند که در زمینه ی انتخاب نام و ثبت آن در اینترنت از شما حمایت و پشتیبانی کنند.

تفاوت کسب و کار اینترنتی با تجارت الکترونیکی

بسیاری از افراد، کسب و کار اینترنتی ( E-Business ) را با تجارت الکترونیکی ( E-Commerce ) اشتباه می‌گیرند در حالیکه این دو مبحث با یکدیگر متفاوتند. به عبارتی E-Business به مجموعه فعالیتهای مربوط به کسب و کار از جمله مباحث بازاریابی، مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همکاری با سرمایه‌گذاران و… که از طریق شبکه اینترنت انجام می‌گیرد اطلاق می‌شود در حالیکه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از اینترنت می‌باشد و خود، زیرمجموعه‌ای از E-Business است.

انواع کسب و کار ۲:

کسب و کار خانگی

تعریف کسب و کار خانگی

به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که با استفاده از امکانات و وسایل منزل راه‌اندازی شود کسب و کار خانگی می‌گویند.

اهمیت کسب و کار خانگی:

امروزه کسب و کارهای خانگی از بخش‌های حیاتی و ضروری فعالیت‌های اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند. کسب و کار خانگی از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور می‌شوند. همچنین برای جوانان، کسب و کارهای خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه‌اندازی کسب و کار شخصی است، زیرا راه‌اندازی آن در مقایسه با دیگر انواع کسب و کار ساده و آسان است. به عنوان نمونه شما می‌توانید با یک دستگاه رایانه و یک خط تلفن، یک کسب و کار اینترنتی راه بیندازید و کارها و خدمات مختلفی را به مردم عرضه و ازاین راه برای خود درآمد کسب کنید.

سابقه کسب و کارهای خانگی:

کسب و کارهای خانگی در ایران سابقه دیرینه دارند. بسیاری از صنایع دستی که امروزه هم وجود دارند، در منازل و محل سکونت افراد تولید می‌شده‌اند. بطور کلی کسب و کار خانگی پدیده جدیدی نیست، بلکه در نتیجه تغییرات و تحولاتی که در فعالیتهای اقتصادی – اجتماعی امروز به وجود آمده به آن توجه بیشتری شده است و این نوع کسب و کارها روز به روز گسترش و توسعه می‌یابند.

بالا بردن کیفیت زندگی:

امروزه بیشتر صاحبان کسب و کار‌های خانگی بر این باورند که کار کردن در خانه، کیفیت زندگی آنان را بهبود میبخشد. کارکردن در خانه باعث میشود که وقت بیشتری به خانواده و خانه اختصاص یابد و به دیگر مسائل و موضوعات خانواده، از قبیل تربیت و پرورش فرزندان توجه بیشتری شود.به طور کلی امروزه کار و زندگی بیش از پیش در همدیگر ادغام شده‌اند.

توسعه فن آوری:

امروزه با پیشرفتهای زیادی که در زمینه علوم رایانه و دیگر وسایل ارتباطی به وجود آمده، محیط خانه محل مناسب و کاراتری برای کسب و کار شده است.

مزایای کسب و کار خانگی:

۱- آزادی و استقلال عمل بیشتر؛

۲- ساعات کاری انعطاف پذیر؛

۳- ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین کار و زندگی؛

۴- پایین بودن هزینه راه‌اندازی؛

۵- پایین بودن میزان ریسک؛

۶- امکان کارکردن پاره وقت؛

۷- راحت تر بودن تربیت بچه ها؛

۸- داشتن فرصت و زمان بیشتر؛

۹- تناسب با ویژگیهای جسمی افراد معلول و کم توان؛

۱۰- احتمال موفقیت بیشتر؛

۱۱- تناسب با اقشار مختلف؛

۱۲- احساس راحتی بیشتر؛

۱۳- عدم نیاز به مجوز.

دلایل انتخاب کسب و کار خانگی:

برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

۱- درباره ایده کسب و کارتان تحقیق کنید.

۲- درباره محصول یا خدماتتان نیز اطلاعات کسب کنید.

۳- محل کار خود را تعیین کنید.

۴- مشارکت دیگر اعضای خانواده را جلب کنید.

۵- اسم مناسبی برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

۶- اسیاب و تجهیزات مناسبی برای کسب و کارتان تهیه کنید.

۷- پوشش مناسب و درخور برای کسب و کارتان فراهم کنید.

۸- یک صندوق پستی به کسب و کارتان اختصاص دهید.

۹- با دوستان و همسایگانتان رک و صادق باشید.

۱۰- حساب بانکی برای کسب و کارتان باز کنید.

۱۱- ارتباطات بیشتری با دیگران برقرار کنید.

۱۲- از داشتن کسب کار خانگی واهمه و خجالتی نداشته باشید، بلکه به آن افتخار کنید.

مطلب مرتبط : ۲۵ ایده کسب و کار جدید

 

 انواع کسب و کار ۳:

کسب و کار خانوادگی

تعریف کسب و کار خانوادگی

کسب و کار خانوادگی یکی از انواع کسب و کار است که صاحبان آن با هم خویشاوند و فامیل باشند. به عبارت دیگر به کسب و کارهایی گفته می‌شود که افراد یک خانواده و خویشاوندان اقدام به تشکیل کسب و کاری می‌نمایند. این نوع کسب و کار‌ها را می‌توان در بسیاری از کشورها همچون ایتالیا مشاهده نمود

اغلب میان دو واژه “خانواده” و “کسب و کار” نوعی تضاد و دوگانگی وجود دارد، در حالی که این مفاهیم به عنوان دو زیر سیستم از یک ابر سیستم به نام اجتماع و جامعه هستند که در اثر ارتباطات و تاُثیرات متقابلی که بر روی یکدیگر می‌گذارند تشکیل یک نظام کلی تر را به نام “کسب و کار خانوادگی” (فامیلی) می‌دهند. برخی دیگر نیز برای تعریف این مفهوم به مباحثی چون بینش و هدف یک شرکت و یا یک کسب وکار خاص اتکا نموده‌اند و به موضوع از این منظر نگریسته‌اند. نهایتاً اینکه تئوری مشهور مبتنی بر منابع ( RBV ) بدین منظور یک شرکت و یا کسب و کار خاص را بر اساس دسته بندی منابع موجود آن (دانش، مواد، سرمایه، نیروی انسانی و…) تعریف و تقسیم بندی می‌نماید. Garshasbi

به هرحال تعاریف و تقسیم بندی‌های زیادی برای کسب و کار خانوادگی ارائه شده است. برای تعریفی دقیق و روشن از این مفهوم می‌توان با دو دید و تقسیم بندی کلی و جزئی به موضوع نگاه کرد. از دید کلی می‌توان یک کسب وکار یا شرکت خانوادگی را بدین گونه تعریف نمود:

شرکت ها، مؤسسات و کسب و کارهایی که بوسیله ارتباطات و تعاملات خانوادگی و افراد خانواده تحت تاًثیر قرار می‌گیرند.

و از دید جزئی تر تعاریف زیر را می‌توان برای یک کسب و کار خانوادگی همیار وب برشمرد:

کسب و کاری که متعلق به افراد یک خانواده می‌باشد و توسط افراد فامیل و غیرفامیل اداره می‌شود.

همانطور که مشخص است یک کسب و کار خانوادگی گاهی می‌تواند فراتر از یک شرکت خانوادگی باشد. و گاهاً نیز فقط در قالب یک شرکت خانوادگی باشد. البته در تعریف این نوع کسب و کار سه عامل مهم مطرح می‌باشد: خانواده، مالکیت و مدیریت. آنچه که از یافته‌های تمام تحقیقات بر می‌آید این است که همگرایی عامل خانواده و تنها یکی از دو عامل مالکیت و مدیریت (خانواده و مالکیت یک کسب و کار، یا خانواده و مدیریت یک کسب وکار) می‌تواند به تعریف یک کسب و کار خانوادگی بسنده کند.

به دلیل اهمیت بسیار زیاد شرکت‌ها و کسب و کارهای خانوادگی در رشد و توسعه اقتصادی و همچنین اشتغالزایی و رفع بیکاری، بسیاری از کشورهای جهان نسبت به این مسئله و کارآفرینی از طریق ایجاد اینگونه شرکت‌ها روی آورده و برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق و هدفداری را در این زمینه انجام می‌دهند.

مطابق انتشارات آکادمی بین‌المللی تحقیقات شرکت‌های خانوادگی ( IFERA ) در دسامبر ۲۰۰۳، سهم شرکت‌های خانوادگی از کل شرکت‌های موجود، در اروپا حدود ۶۰ – ۹۳ درصد، در ایالات متحده حدود ۹۵ درصد و در امریکای مرکزی و جنوبی حدود ۶۵ درصد می‌باشد. همچنین نزدیک به ۳۵ درصد از ۵۰۰ شرکت بزرگ امریکایی از نوع شرکت‌های خانوادگی می‌باشد. شرکت‌های بزرگی نیز در سطح دنیا مانند شرکت‌های Hermés ، Danone ، Michelin ، Peugeot ، Henkel ،HamyarewebCo BMW ، Dr. Oetker ، Beretta Barilla ، Johnson & Johnson ، Kelloggs ، Mars ، IKEA ، Tetra Pak از نوع شرکت‌های خانوادگی می‌باشند. همچنین شرکت بزرگ Hoshi که در قرن ششم در ژاپن تاُسیس شد نیز شرکتی خانوادگی می‌باشد.

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 19:24
بازدید : 393
برچسب‌ها :

ایده هایی برای کسب درآمد از تلگرام

نگاهی به کسب درآمد اینترنتی از طریق تلگرام

همانطور که می دانید کسب و کارهای تلگرامی این روز ها به وفور یافت می شوند. البته منظور از کسب و کارهای تلگرامی کانال هایی نیستند که از طریق محتوای سرگرم کننده یا سیاسی یا طنز مخاطبان زیادی دارند و به واسطه اعضایی که دارند کسب درآمد می کنند. و تنها مدل درآمد زایی این نوع کانال ها پذیرش تبلیغات است. همچنین کسب و کارهای آنلاینی که برای تعامل بیشتر با کاربرانشان و اینکه از غافله عقب نمانند مجبور به راه اندازی کانال تلگرامی شده اند. البته نا گفته نماند برای جذب بیشتر مخاطب و معرفی بهتر برند یا کسب و کارشان هم است.

اما منظور اصلی من از کسب و کارهای تلگرامی کانال هایی هستند که در موضوعات مختلف خدمات یا محصولاتی را ارائه می کنند. که اکثر این کسب و کارها توسط افرادی عادی و در منزل خودشان اداره می شود. به عنوان مثال شخصی مربی فیتنس است و به واسطه موفقیتی که تا الان کسب کرده است کانالی راه اندازی کرده و به مشتریان خود برنامه غذایی می فروشد. یا خانمی از طریق کانال تلگرام خود لیف های دستی که می بافد را می فروشد! از این مدل کسب و کارهای تلگرامی زیاد اند.

شاید باور کردنی نباشد ولی این کانال ها با وجود اعضای کم درآمد های خیلی بالایی دارند. حتی بیشتر از کانال های چند صد هزارتایی! چون اعضای کانال آنها مشتریان واقعی شان هستند و همینطوری برای سرگرمی عضو کانالشان نشده اند! نکته مهم دقیقا همینجا است. کانال هایی که به این شکل فعالیت می کنند نیاز واقعی رفع می کنند و به خاطر همین اعضای واقعی دارند و همان اعضای واقعی شان هستند که مشتریان وفادارشان می شوند.

 

چگونه از طریق تلگرام کسب درآمد کنیم؟

همانطور که تا اینجا متوجه شدید کسب درآمد از تلگرام در موضوعات مختلف با توجه به تخصص و علاقه شما امکان پذیر است. اما خیلی از دوستان سخت ترین روش را برای کسب درآمد از  تلگرام انتخاب می کنند. آن هم ایجاد کانالی به امید اینکه روزی برسد اعضای کانالشان زیاد شود و از طریق پذیرش تبلیغات کسب درآمد داشته باشند.

البته شاید این روش زمان بر باشد و جدا از این مورد خیلی هم هزینه بر باشد. به خاطر اینکه کانال هایی که با این هدف ایجاد می شوند مسلما نیاز به اعضای زیادی نیز دارند. دقیقا مانند سایت هایی که تنها سرمایه شان همان بازدیدکنندگانی است که در روز به سایت آن ها سر می زنند!

اما بهترین راه برای کسب درآمد از تلگرام ایجاد کانال با موضوعی خاص است. یعنی با متمرکز شدن روی قشر خاصی، خدماتی را به آن ها ارائه دهیم. که در این مقاله دقیقا هدف ما همین است. در ادامه ایده هایی را عنوان می کنم تا بتوانید از طریق آن ها کانال تلگرام خود را راه اندازی کنید و کسب و کار تلگرامی خود را شروع کنید.

 

همانطور که می دانید این روزها شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه ابزاری برای سرگرمی مردم باشند یکی از بهترین کانال هایی اند که هر شخص یا هر کسب و کاری می تواند از آن برای کسب درآمد استفاده کند. همانطور که می دانید هر جایی که مخاطبان بیشتری در آن وجود داشته باشد بهترین مکان برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات است. از این رو اپلیکیشن پیام رسان تلگرام که این روزها خیلی ها را درگیر خود کرده است بهترین مکان برایکسب درآمد از اینترنت و همچنین رونق کسب و کارهای اینترنتی است.

یکی از دغدغه های افرادی که قصد دارند توسط تلگرام کسب درآمد کنند یا کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنند میزان اعضای کانال تلگرامشان است. خب خیلی ها فکر می کنند هرچه اعضای کانال تلگرامشان بیشتر باشد بهتر است و بیشتر می توانند درآمد زایی داشته باشند. و به همین خاطر دست به خرید اعضای غیر واقعی یا فیک ممبر تلگرام می زنند.

البته شاید در بعضی مواقع برای کانال هایی که مثلا از طریق دریافت تبلیغات کسب درآمد می کنند اینطور باشد. ولی همیشه اینطور نیست! کانال هایی با عضو های خیلی کم وجود دارند که به هیچ وجه معروف نیستند و چراغ خاموش به کار خود ادامه می دهند. این کانال ها خیلی بیشتر از کانال هایی که اعضای چند ده هزار نفری دارند کسب درآمد دارند! مهم تعداد اعضا نیست. بلکه مهم این است که اعضای کانال شما واقعا به خاطر موضوع کانالتان شما را دنبال کنند.

در این مقاله هم قصد دارم در مورد همین موضوع صحبت کنم. چگونه می توان اعضای واقعی و هدفمند برای کانال تلگرام خود دریافت کرد؟ در این مقاله همراه من باشید تا 10 روش اصولی برای افزایش ممبر کانال تلگرام را به شما معرفی کنم.

 

چرا کانال ما باید دارای اعضای واقعی باشد؟

منظور از اعضای واقعی این است که افرادی در کانال ما حضور داشته باشند، که واقعا به محتوای کانال ما علاقه دارند و همیشه ما را دنبال می کنند. اینکه به زور به کسی بگوییم ما را دنبال کند کار خوبی نیست! این قضیه در همه جا صادق است. مثلا در ایمیل مارکتینگ ایمیل فرستادن به افرادی که ما را نمی شناسند کاری اشتباه و بی تاثیر است.

همیشه بازاریابی و تبلیغات روی افرادی که هدف ما هستند مهم بوده است. در تلگرام هم همین طور است. یعنی ما به زور نمی توانیم افرادی را که محتوای ما را دوست ندارند به کانالمان دعوت کنیم. دوره اینکه از طریق تبلیغات پاپ آپ و به زور افراد را در کانال خود اضافه کنیم به سر آمده است. امروزه با استفاده از روش های اصولی باید کاری کنیم که افراد با میل و علاقه شخصی خودشان کانال ما را دنبال کنند. تا خیلی راحتر بتوانیم بازاریابی محصولات و خدمات خود را روی آن ها انجام دهیم.

استفاده از روش های غیر اصولی در افزایش ممبر کانال تلگرام کاری اشتباه، پر هزینه و بی فایده است. کلا هر چیزی که به این صورت باشد هیچ تاثیری در روند موفقیت ما ندارد! از سایت هایی که با استفاده از روش های مختلف قصد افزایش بازدید مصنویی سایت خود را دارند بگیرید تا صاحبان پیج های اینستاگرامی که به دنبال فالوئر فیک هستند. هیچ وقت استفاده از این روش ها عملکرد خوبی نداشته است و در بسیاری از مواقع سود که نداشته هیچ بلکه با ضرر و زیان هایی همراه بوده است.

 

منبع همیار وب 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 1:16
بازدید : 405

وفاداری مشتریان ضامن بقای کسب و کار اینترنتی

 

در هر کسب و کاری وفاداری مشتریان و داشتن مشتریانی وفادار، ضامن موفقیت و بقااست. البته داشتن مشتریان وفادار برای کالا و خدمات هر کسب و کاری، یک کار ساده نیست./وفاداری مشتریان ضامن بقای کسب و کار اینترنتی/

ولی برای کسب و کارهای اینترنتی ساده تر است. مشتری که از کسب و کار شما خدمت یا محصولی تهیه می کند اول از همه توقع کیفیت دارد. بعد از کیفیت نیاز به یک خدمات پس از فروش و پشتیبانی خوب دارد. در این مورد احترام به کرامت و شخصیت مشتری نکته ای است که هرگز نباید فراموش شود.

برای مشتری وفادار برای کسب و کار اینترنتی خود بدست بیاورید، چند متد به شما پیشنهاد می گردد. اول از همه سعی کنید محصولات و خدماتی متناسب با رفع نیازهای مشتریان خود در کسب و کار اینترنتی خاص تان ارائه دهید.

در مورد کسب و کار اینترنتی، بازاریابی محتوایی را هرگز دستکم نگیرید. نوشتن مطالب و مقالات آموزشی کاربردی، کاربران را به سوی کسب و کار آنلاین شما می کشاند.

با کاربرانتان ارتباط تنگاتنگ داشته و آنها را از زمان انتشار مقالات و محصولات جدید در سایتتان آگاه فرمایید. پشتیبانی خوب و پاسخگویی مناسب به نظرات کاربران سایتتان ، باعث میشود آنها اعتماد بیشتری به شما داشته باشند و وفاداری در آنها تقویت می گردد.

ارائه کد تخفیف ویژه فروش محصولات به کاربران سایت، می تواند درصد وابستگی آنها به سایت شما را بالاتر نیز ببرد.

مفهوم برند سازی بشدت اینجا نمود پیدا می کند. برند سازی یعنی اینکه اینقدر ارزش یک برند در ذهن مشتری بالا رود که حاضر است هزینه بیشتری بپردازد ولی از برند مورد علاقه و اعتماد خود خرید کند.

وفاداری مشتریان ضامن بقای کسب و کار اینترنتی / شرکت تبلیغاتی ادریس

اولین ویژگی مشتری وفادار کسب و کار این است که آنها هرگز حتی به آفرهای ارزان و ویژه ی برندهای دیگر هم توجه نمی کنند و همواره از برند مورد نظر خود خرید می کنند.

مشتری وفادار یک ویژگی دیگر خواهد داشت که برای هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای اینترنتی، بسیار سودمند خواهد بود. مشتریان وفادار معمولا به هر کسی که می رسند، آن فرد را به خرید از برند مورد علاقه شان تشویق می کنند. یعنی آنها بازاریاب غیر رسمی برند مورد علاقه خود خواهند بود.

از اینرو برخی تحقیقات نشان می دهد در برخی کسب و کارهای آنلاین، افزایش ۵ درصدی وفاداری مشتریان، ۹۵ درصد افزایش سود آوری برند را در پی دارد. از این رو باید رقابت پذیری بالایی برای کسب و کار اینترنتی خود تعریف نمایید.

سعی کنید روشهای ارائه خدماتتان را همواره با رقبا مقایسه کنید و در صورت بهتر بودن شرایط رقبا، در نوع کار خود تغییر ایجاد فرمایید تا رقابت به سود شما تغییر پیدا کند. نیز از روشهای بازاریابی کالا و خدمات تمامی کسب و کارهای موفق ایده بگیرید و همواره با روشهای جدید، خود را به روز نمایید.

 

با تشکر / شرکت برندسازی ادریس

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 16:04
بازدید : 426

30 جديد ايده پولساز كسب و كار اينترنتي

 

داشتن ايده پولساز كسب و كار اينترنتي علي الخصوص اگر بكر باشند مي‌تواند نقطه شروع خوبي براي راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي موفق باشد. در اين نوشتار با ۳۴ ايده پولساز كسب و كار اينترنتي آشنا خواهيد شد.

آغاز كسب و كار اينترنتي در مقايسه با سرمايه‌گذاري در شركتي كه وجود فيزيكي يا دفتري در مركز شهر دارد از ريسك بسيار كم‌تري برخوردار است. از آن‌جايي‌كه كسب و كارتان مبنايي اينترنتي دارد، شما مي‌توانيد به مشتريان بالقوه‌ي بيشتري دست پيدا كنيد و به‌صورت مجازي از هر كجا كه بخواهيد فعاليت كنيد. با برخي مهارت‌هاي ارتباطي و چندين وب‌سايت اصلي همراه با كمي دانش حفظ و نگهداري، تقريبا همه‌ي ما مي‌توانيم يك كسب و كار اينترنتي راه‌اندازي كنيم و آن را به پيش ببريم و تنها در چند روز آن‌را راه بياندازيم. آيا فكر مي‌كنيد آماده‌ايد كارآفرين اينترنتي بزرگ بعدي باشيد؟

در اين جا تعدادي ايده پولساز كسب و كار اينترنتي عالي ارائه شده است تا شما را به تفكر در مسيري درست راهنمايي كند. در حالي‌كه برخي از اين سرمايه‌گذاري‌هاي مشاع مي‌توانند درآمد جانبي خوبي را به همراه داشته باشند، ‌برخي از ايده‌هاي فهرست چندين ايده پولساز كسب و كار اينترنتي مي‌توانند نهايتا ثروت كوچكي براي‌تان ايجاد كنند.

اين شما و اين هم ۳۴ ايده پولساز كسب و كار اينترنتي كه همين امروز مي‌توانيد شروع كنيد!!!

۱. واسطه اينترنتي بودن مي تواند يك ايده پولساز كسب و كار اينترنتي باشد

يكي از روش‌هاي حياتي براي كسب درآمد اينترنتي اين است كه واسطه شويد. يك واسطه لزوما كسي‌است كه به‌ازاي فروش محصولات براي يك شركت ديگر، حق‌العمل (كميسيون)‌ دريافت مي‌كند، چه در سايت خودشان آن محصول را به فروش برسانند يا اين كار را از طريق كانال‌هاي ديگري مانند سايت ebay‌ انجام دهند. بهترين بخش اين است كه نيازي نيست خودتان محصولي توليد كنيد، فقط محصولات ديگران را بفروشيد.

به‌عنوان مثال، واسطه‌هاي آمازون مي‌توانند پول هنگفتي از حق‌العمل به‌دست بياورند اگر روي آن كار كنند. به‌راحتي به عنوان يك شعبه‌ي فروش محصولات شركت ثبت‌نام كنيد و از لينك ارجاع مخصوص‌تان استفاده كنيد، و مي‌توانيد براي هر محصول فروخته‌شده بدون اين كه قدم از قدم برداريد حق‌العمل بگيريد. هم‌چنين، شبكه‌هاي رابطه‌اي مانند shareasale يا كليك بانكطيف گسترده‌اي از محصولات را براي ارائه دارند. برخي از اين موضوعات رقابتي مانند سلامت و شرط‌بندي مي‌تواند آدم‌ها را ميليونر كند. يك واسطه‌ي اينترنتي بودن، مي‌تواند روش عالي براي خلق يك درآمد جانبي براي شما و خانواده‌تان باشد.

۲. برند خودتان را بفروشيد

برندسازي يكي از ايده هاي كسب و كار اينترنتي است كه به راحتي جواب مي دهد. اگر استعداد خلق تصاوير منحصر به‌فرد داريد، نيازي نيست به خاطر ابتكارات‌تان جنجال به پا كنيد. اگر مي‌توان به سادگي حاصل دست‌تان را بر يك محصول چاپ كرد، پس مي‌توانيد پول‌سازي كنيد. طرح‌هاي‌تان را در طيف گسترده‌اي از وب‌سايت‌ها مانند كافه‌پرس بارگزاري كنيد. اگر كسي از آنها خوش‌اش بيايد، ‌آن شركت آنها را چاپ مي‌كند و محصول را تحويل مي‌دهد. مي‌توانيد طرح‌هاي منحصر به‌فردي براي تقويم‌ها، كتاب‌ها، تي‌شرت‌ها، كيف‌ها، كلاه‌ها، كارت‌هاي خوش‌آمدگويي، يا پوسترهايي خلق كنيد و براي فروش هر كدام از آنها حق‌العمل دريافت كنيد. برخي از اين سايت‌ها عبارت هستند از Zazzle، Teespring و Lulu.

۳. ساخت برنامه‌هاي كاربردي

از آن‌جايي‌كه تلفن‌هاي هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا براي برنامه‌هاي كاربردي جدي و خلاقانه بيش از پيش به محبوبيت رسيده‌‌است. بين بازار آندرويد گوگل و بازار آي‌فون اپل، آدم‌ها هر روزه از ابزارهاي بي‌شماري استفاده مي‌كنند. و، بيشتر آنها چپ و راست در حال فروش هستند. زمان گذاشتن براي ايجاد و فروش يك برنامه‌ي تلفن هوشمند ممكن است ارزش زمان‌تان را داشته باشد زيرا روشي بسيار پرمنفعت براي پول‌سازي اينترنتي است. بهايِ ساخت واقعيِ برنامه‌هاي كاربردي تقريبا ناچيز است و هيچ‌گونه بهاي ارسال يا انبار ندارد، اين امر حاشيه‌ي سود كلي‌تان را گسترش مي‌دهد. برنامه‌هاي كاربردي كه به‌خوبي كار مي‌كنند مي‌توانند ماهانه براي خالقان‌شان، هزاران دلار عايدي تبليغاتي داشته باشند، اين امر آنها را به يكي ديگر از راهكارهاي درآمد جانبي عالي تبديل مي‌كند.

۴. خريد و فروش دامنه

آدم‌هاي زيادي از خريد و فروش دامنه به كسب درآمد اينترنتي مي‌پردازند زيرا زمان و سرمايه‌ي كمي لازم دارد. شما مي‌توانيد به قيمت مصوب يا حتي بسيار ارزان‌تر يك دامنه خريداري كنيد، و دوباره آن را به قيمتي بيش‌تر بفروشيد. ولي، هميشه خوب است ابتدا در سايت‌هايي مانند afteic.com، ‌Sedo.co.uk، يا ديگر وب‌سايت‌هاي حراج دامنه، ايده‌ي خوبي از آن‌چه در اسامي دامنه‌ها مورد اقبال است، به‌دست بياوريد. يك راه ايده‌آل براي يافتن نام‌هاي واقعا درست اين است كه فهرست‌هاي به نتيجه رسيده‌اي را بررسي كنيد كه نام‌هاي زيادي را پيشنهاد مي‌دهند كه منقضي شده‌اند و دوباره به بازار خريد و فروش وارد شده‌اند.

5.ايجاد يك فروشگاه تجارت الكترونيك

بله داشتن يك فروشگاه آنلاين از آن ايده هاي كسب و كار اينترنتي بي نظير است. بدون راه‌حل‌هايي مانند Shopify وWoocommerce هيچ‌گاه شروع يك فروشگاه اينترنتي كه مال خودتان باشد با چنين سرمايه‌ي اندكي نمي‌توانست از اين راحت‌تر باشد، با تشكر از روش‌هايي مانند توزيع مستقيم بدون واسطه و انبارگرداني ديگر حتي لازم نيست درباره‌ي مواردي همچون تحويل يا انباركردن كالاها نگراني به دل‌تان راه دهيد.

۶. مشاوره‌ي رسانه‌هاي اجتماعي

شركت‌هاي بزرگ و شركت‌هاي كسب و كاري مي‌توانند به آساني يك كارمند تمام‌وقت يا نيروي مشابهي را براي هماهنگي امور استخدام كنند تا حساب‌هاي كاربري توييتر، فيسبوك، و اينستاگرام‌شان را به پيش ببرد، ولي كسب‌وكارهاي كوچك‌تر اغلب مجبور هستند خودشان مديريت كسب و كارشان را براي رسانه‌هاي اجتماعي به‌دست بگيرند. ولي، از آن‌جايي‌كه بسياري مسئوليت‌هاي ديگر هم دارند، بسياري از اوقات مالكان كسب و كار، بسيار غرق در يا مشغول به وقت‌گذاردن بر توسعه‌ي رويكرد رسانه‌هاي اجتماعي‌شان هستند. به عنوان مشاوري براي رسانه‌هاي اجتماعي، مي‌توانيد به‌طور مؤثري آنها را در مسير درست و با توجه به تدابير ايده‌آل، به‌كار گرفتن برنامه‌ها، و ارسال محتوا با عنايت به مخاطبان هدف‌تان، هدايت كنيد‍. بنابراين، با رشد كسب و كارشان، شما نيز رشد خواهيد كرد.

۷. كارمند حرفه‌اي مستقل

كار مستقل از طريق اينترنت يك روش عالي براي متخصصيني در كسب و كار فردي‌شان است تا در كل به طيف وسيعي از مشتريان كمك كنند. چندين وب‌سايت كار مستقل و پروژه محور به كسب و كارهايي كه به كمك مضاعف احتياج دارند اجازه مي‌دهند تا پروژه‌هاي‌شان را فهرست كنند. كسب و كارهاي كوچك و آدم‌هايي كه مستقل كار مي‌كنند، طرح‌هاي اوليه، ايده‌ها، يا پيشنهاداتي ارائه مي‌كنند، كه در آن‌جا خريداران مي‌توانند به آساني آن‌چه مي‌خواهند و نياز دارند را انتخاب كنند. سايت‌هايي مانند Elance يا ODesk تقريبا همه چيز را تحت پوشش قرار مي‌دهند از جمله محتوا نويسي، ايجاد طرح گرافيكي، برنامه‌نويسي، و ورود داده‌ها.

۸. وبلاگ‌نويس متخصص

يكي از  ايده هاي كسب و كار اينترنتي كه با هزينه كم مي توانيد راه اندازي كنيد. اگر به نوشتن علاقه داريد و درباره‌ي موضوعات خاصي قويا مشتاق هستيد، با ايجاد وبلاگ خودتان، سبك و سياق‌تان را به سمع و نظر پولدارها برسانيد. تأسيس وبلاگ خودتان نيازمند مهارت‌هاي رايانه‌اي و فني زيادي نيست. با اين حال، مهم اين است كه بدانيد متناسب با موضوعي كه در مورد آن مي‌نويسيد، چه مي‌گوييد. به مرور زمان، رفته رفته مخاطبيني به دور خود جمع مي‌كنيد چرا كه مردم به تخصص و دانش شما اعتماد خواهند كرد.

با گردآوري پيروان زياد، شما مجاز به سودآوري خواهيد بود كه با جذب تبليغ‌كنندگان كليدي يا با حق‌العمل‌هايي كه با فروش محصولات برندي ديگر (فرض كنيد يك واسطه) مي‌گيريد به‌دست خواهيد آورد. وبلاگ‌نويسي يك كسب و كار بزرگ است؛ از خانم هيتر از سايت Dooce.com بپرسيد. او يك مادر است كه هر روز در مورد فرزندان و حيوانات خانگي‌اش مي‌نويسد و، فقط با كسب درآمد از وبلاگ‌نويسي، ماجراجويي‌هاي روزانه‌اش را با موفقيت به يك كسب و كار سودآور تبديل كرده است.

۹.خلق تم‌هاي وردپرس هم ميتواند يك ايده پولساز كسب و كار اينترنتي باشد

با افزايش تعداد آدم‌هايي كه مي‌خواهند حضور اينترنتي‌شان را پايه‌گذاري كنند فارغ از اين كه دليل‌شان چيست، تقاضا براي تم‌هاي وردپرس و الگوهاي وب‌سايت‌ها رو به افزايش است. آيا استعداد طراحي وب‌سايت و كدگذاري HTML داريد؟ اگر اين‌چنين است، مي‌توانيد از خلق تم‌هاي جذاب وب‌سايت پول خوبي به هم بزنيد. آن تم‌ها را خلق كنيد و سپس آنها را در بازارهاي اينترنتي مانند ThemeForest و TemplateMonster بفروشيد تا، بسته به ميزان استعدادتان، درآمد جانبي خوبي براي خودتان داشته باشيد.

۱۰. داد و ستد سهام و فاركس

يكي از بهترين ايده هاي كسب و كار اينترنتي است. برخي آدم‌ها پيوستن به بازار ‌غير قابل پيش‌بينيِ داد و ستد سهام و فاركس را تا حدودي ريسكي و خطرناك مي‌بينند. ولي، اگر از كم شروع كنيد و به جست‌وجو در اين مورد ادامه دهيد تا اطلاعات و تجربه‌ي كافي در اين عرصه به‌دست بياوريد، ممكن است ارزش زماني را كه صرف‌اش مي‌كنيد، داشته‌باشد. در واقع، زماني‌كه ياد بگيريد چگونه اين كار را انجام دهيد مي‌توانيد به‌طور بالقوه سود بسيار زيادي از سهام و تبادل ارز‌هاي خارجي به‌دست بياوريد. هدف هر معامله‌گر موفق اين است كه دريابد كدام سهام و كدام ارز بيشترين افزايش يا كاهش را در ارزش خواهند داشت. هر چه بيش‌تر اين راهكارها و اصول را ياد بگيريد، قطعا ‌پول بيش‌تري به‌دست خواهيد آورد.

۱۱. همكاري با تبليغ‌كنندگان نيز يك ايده پولساز كسب و كار اينترنتي است

اگر مالك يك وبلاگ يا وب‌سايت هستيد، مي‌توانيد بخشي از فضاي صفحه‌تان را به تبليغ‌كنندگان بفروشيد و هر بار كه از سوي مخاطبان هدف تان يا بازديدكنندگان وب‌سايت‌تان بر اين تبليغات كليك مي‌شود به صورت جانبي پول به‌دست بياوريد. حال كه مكان واقعي تبليغات كاملا آزاد است، ظرفيت عايدي از تبليغات بها به ازاي كليك (CPC) بر ميزان ترافيك سايت‌تان و بها به ازاي كليك و نرخ كليك (CTR) استوار است. امروزه محبوب‌ترين روش براي كسب درآمد از طريق كليك‌هاي تبليغاتي، از طريق ادسنس گوگل يا تبليغ‌كنندگان مشابه است. روش‌هاي ديگر تبليغات مؤثر آنلاين، خبرخوان و بنرهاي مستقيم را شامل مي‌شود.

۱۲. پول بگيريد و بنويسيد

از ايده هاي كسب و كار اينترنتي پرطرفدار است.  اگر مديريت يك وبلاگ كمي درگيركننده به نظر مي‌رسد ولي هنوز هم تمايل داريد علاقه‌ي‌تان را به نوشتن در اين مسير ارضا كنيد، مي‌توانيد براي سايت‌ها يا وبلاگ‌هاي ديگري همچون PayPerPost،Textbroker، يا Helium بنويسيد. همچنين، نگارش يك كتاب الكترونيكي جالب هم ممكن است يك گزينه‌ي خوب ديگر باشد. كتاب‌هاي الكترونيكي هيچ نسخه‌ي چاپي و هزينه‌ي ارسالي ندارند، كه آنها را به يك سرمايه‌گذاري معقول تبديل مي‌كند. اگر فردي هستيد كه مهارت‌هاي زباني قدرتمندي داريد. مي‌توانيد يك ويراستار بالقوه باشيد كه مديران سايت‌ها با كمال ميل به آنها پول مي‌دهند تا مقالات را بخوانند و ويرايش كنند و اشتباهات دستوري را از نظر كپي‌برداري اينترنتي اصلاح كنند.

۱۳. پژوهش انجام دهيد

نمي‌توانيد طراحي كنيد، بنويسيد يا وب‌سايت‌ها را كدگذاري كنيد؟ مشكلي نيست. اجازه ندهيد اين مسئله جلوي پول‌سازي اينترنتي‌تان را بگيرد. اگر در هفته چند ساعت زمان اضافه داريد، مي‌توانيد وظايف تحقيقاتي متعددي را به جاي ديگر آدم‌ها يا شركت‌هايي انجام دهيد كه خودشان نمي‌توانند براي انجام آن كارها وقت بگذارند. بسياري از سازمان‌ها و كسب و كارهاي مختلف افرادي را استخدام مي‌كنند تا در مورد موضوعات خاصي پژوهش كنند يا هر روز در انجام بررسي‌هاي اينترنتي به آنها كمك كنند. شما نيز مي‌توانيد يكي از اين‌ها باشيد.

۱۴. بازاريابي اينترنتي هم يك ايده پولساز كسب و كار اينترنتي است.

زماني‌كه يك سايت يا وبلاگ ايجاد شد و براي اهداف سئو (بهينه‌سازي موتور جست‌وجو) بهينه‌شد، بازاريابي موتور جست‌وجو (SEM) آغاز مي‌شود. ظرفيت كسب درآمد در اين حيطه بسيار زياد است البته به اين شرط كه بدانيد چه مي‌كنيد. يك متخصص در زمينه‌ي مديريت سئو، مسئول بازاريابيِ موفق يك وب‌سايت است و مي‌تواند ارتقاء آن را به روش‌هاي گوناگوني موجب شود. برخي از اين تكنيك‌هاي ارتقاء ممكن است، تنها براي اين كه چند مورد از آنها را نام ببريم، شامل اين موارد هستند: بازاريابي مقالات، نشان‌گذاري اجتماعي، پست‌گذاري در تالارهاي گفت‌وگو، نشر اخبار منتشر شده، عرضه‌ي سايت‌تان به تعدادي از موتورهاي جست‌وجو و راهنماها، و پست‌گذاري در وبلاگ. بيشتر كسب و كارها در ازاي انجام اين وظايف به كاركنان‌شان پولي نمي‌دهند و در عوض ترجيح مي‌دهند تمام وظايف SEO و SEMشان را برون‌سپاري كنند.

۱۵.عكس بفروشيد

از آن ايده هاي كسب و كار اينترنتي جذاب و ماجراجويانه است. عاشق عكس گرفتن هستيد و به عكاسي علاقه‌ي خاصي داريد؟ اگر اين چنين است، مي‌توانيد با فروش اينترنتيِ عكس‌هايي كه مي‌گيريد به درآمد خوبي دست پيدا كنيد. آدم‌هاي بي‌شماري هستند كه علاقه دارند پول خوبي براي مجموعه‌ي تصاوير منحصر به‌فردي كه به آنها پيشنهاد مي‌كنيد بپردازند. امروزه عرضه‌ي عكس‌هاي‌تان به مردم از هميشه آسان‌تر است، و مي‌تواند رويكرد راحتي براي ايجاد منبع مطمئني از درآمد اضافي را براي‌تان فراهم كند. چندين سايت ذخيره‌ي تصوير مانند Shutterstock و Fotolia براي افرادي كه مي‌خواهند از تصاويري كه در اوقات فراغت‌شان به صورت تصادفي گرفته‌اند كسب درآمد كنند، پيشنهادهاي وسوسه‌انگيزي دارند.

۱۶. دستيار مجازي بودن نيز يك ايده پولساز كسب و كار اينترنتي است

تقريبا هر كسب و كار كوچكي براي هدايت وظايف اجرايي روز به روزش، به كمك نياز دارد، ولي ممكن است مشخصا نخواهند يك كارمند تمام وقت را در منزل استخدام كنند تا اين كار را انجام دهد. دستياران مجازي طيف متنوعي از وظايف را انجام مي‌دهند كه دستياران سنتي يا منشي‌ها معمولا انجام مي‌دادند، از جمله هماهنگي‌هاي سفر، پرداخت صورت‌حساب‌ها، يا مديريت تسويه‌ي هزينه‌ها. دستياران مجازي از منزل يا هركجا كه اتصال واي فاي موجود باشد، فعاليت مي‌كنند. آنها معمولا از طريق تلفن، ايميل، يا اسكايپ از طرف مديرشان با مشتريان در تعامل هستند. يك دستيار مجازي تا چه اندازه مي‌تواند پول بگيرد؟ معمولا به ميزان تخصص و تجربه‌ي كلي‌اش بستگي دارد.

۱۷. اينترنتي تدريس كنيد و سمينار اينترنتي برگزار كنيد

تقاضا براي مربيان زياد است چه مربي اينترنتي و چه مربي غيراينترنتي. بنابراين، اگر استعدادي داريد و دوست داريد به ديگران كمك كنيد تا از استعدادشان استفاده كنند، يك معلم اينترنتي شويد تا در وقت آزادتان درآمد مضاعفي كسب كنيد. تنها چيزي كه نياز خواهيد داشت اين است كه در حوزه‌ي كاري‌تان حرفه‌اي باشيد و علاقمند باشيد تا چند ساعتي در هفته را به ديگران كمك كنيد. سايت‌هايي مانند Tutor.com و TutorVista مكان‌هايي هستند كه مي‌توانيد ثبت‌نام كنيد و به عنوان يك مربي به مرور زمان شهرت خوبي به هم بزنيد. اگر واقعا خوب باشيد، مي‌توانيد سخنراني، سمينار يا سمينار اينترنتي برگزار كنيد كه به صورت اينترنتي ارسال مي‌شوند. دانشجويان دانشگاه و كالج هميشه تمايل دارند براي دست‌يابي به سمينارهاي اينترنتي تحسين‌شده پول خرج كنند.

۱۸. يك وبلاگ فهرستي از دست‌نوشته‌هاي كوتاه ايجاد كنيد

يك ايده‌ي واقعا ساده كه تنها يك ساعت از وقت‌تان را در هفته مي‌گيرد و حدودا ۲۰ دلار هزينه دارد. با گذر زمان پول نسبتا هنگفتي را براي‌تان فراهم خواهد كرد.

سايت‌هايي مانند Viralnova.com و Fukarf.com با پيداكردنِ داستان‌هاي بامزه، عاطفي و الهام‌بخش در رديت، فيسبوك وايمي‌جر محتوايي رقابتي خلق مي‌كنند، محتوا را بازنويسي مي‌كنند، جزييات بيش‌تري به آن اضافه مي‌كنند و محتوا را در سايت خودشان منتشر مي‌كنند. با كمي ارتقاء در سايت‌هايي مانند توييتر، فيسبوك، رديت، استامبل‌اپان و در نهايت ارگانيك ترافيك، ظرف مدت چند ماه بين ۳۰K تا ۵۰K بازديد مجزا در ماه خواهيد داشت. با ادسنس سايت‌تان را به پول نزديك كنيد تا براي تحت پوشش قرار دادن هزينه‌هاي ميزباني و بهاهاي نام‌تان درآمدي داشته باشيد.

خوب، شروع كردن با اين روش (۱۰ تا ۵۰ دلار در ماه) بسيار آسان است، ولي با بالا رفتن ترافيك سايت، اين رقم مي‌تواند به بيش از ۱،۰۰۰ دلار در ماه افزايش پيدا كند. آن‌گاه مي‌توانيد سايت را به ۳۰ برابر درآمد ماهيانه به پيش ببريد. افرادي را مي‌شناسم كه هميشه اين كار را انجام مي‌دهند و سايت‌ها را بعد از ۸ ماه به مبلغي بالاتر از ۱۰،۰۰۰ دلار انتقال مي‌دهند.

۱۹. فروش حراجي هم يك ايده پولساز كسب و كار اينترنتي است

اين كسب و كار، خريد و فروش محصولات (كالاي دست دوم، خريد و فروش مجدد كالاهاي عمده ) را در يك بازار آنلاين مانند Ebay، Amazon، Auction يا Craigslist را شامل مي‌شود.

۲۰. فروشگاه اينترنتي مهره‌دوزي

اگر به مهره‌دوزي علاقه‌داريد و اين مهارت را نيز در خود داريد، مي‌توانيد يك كسب و كار آنلاين راه بياندازيد تا نه تنها جالب‌ترين مهره‌دوزي‌هاي موجود در وب را بفروشيد، بلكه از نحوه‌يساخت آن‌ها نيز ويديوي آموزشي ارائه كنيد.

۲۱. برنامه‌هاي مرتبط با ترفندهاي خانگي يا خويش كاري

همزمان با اوج گرفتن انقلاب سبز، “جنبش ترفندهاي خانگي (DIY)” يا خويش كاري نيز به‌راه افتاد. هرچه مشكلات اقتصادي بيشتر مي‌‌شوند، مردم پول كمتري خرج مي كنند و ياد مي‌گيرند براي پس‌انداز كردن پول، برخي كارها را خودشان انجام دهند. شما مي‌توانيد از اين شرايط بهره بگيريد و خودتان را به‌عنوان يك متخصص در زمينه‌ي كارهايي كه مي‌توان در خانه انجام داد جابزنيد و ويديوهاي آموزشي در مورد نحوه‌ي درست كردن چيزها، نصب ابزارك‌ها و تعميرات تهيه كنيد.

۲۲. شبكه‌ي تبليغات آنلاين (اد نتورك)

مي‌توانيد يك شركت آنلاين راه‌بيندازيد و آگهي‌دهندگان را به وب‌سايت‌هايي پيوند دهيد كه پذيراي تبليغات هستند. مسئوليت كليدي يك اد نتورك عبارت است از گردآوري فضاي تبليغاتي از طرف انتشاردهندگان تبليغات و هماهنگ كردن آن با درخواست آگهي‌دهندگان.

۲۳. خريد و فروش وبسايت

شما مي‌توانيد وبسايت‌ها را بخريد و بفروشيد و از اين راه به سود برسيد. براي درك اين مدل كسب و كار، فرض كنيد شما در زمينه‌ي املاك و مستغلات مشغول به كار هستيد، كسي كه خانه‌ها را به قيمتي پايين خريدراي مي‌كند و پس از بازسازي، آن خانه را مجددا به قيمتي بالاتر و با سود مي‌فروشد. براي شروع مي‌توانيد از سايت‌هايي شروع كنيد كه در Flippa.com فهرست شده‌اند.

۲۴. كپي‌رايتينگ (نوشتن محتواي تبليغاتي)

كپي‌رايتينگ يك كسب و كار خدماتي است كه مي‌توانيد همين امروز شروع كنيد. اين ايده پولساز است چرا كه كپي‌رايترهاي كمي در دنيا وجود دارند. بازاريابان پورسانتي و بازاريابان اطلاعات محصول، اصلي‌ترين مشتريان شما خواهندبود، زيرا به دنبال راه‌هاي ممكن براي افزايش نرخ كليك، نرخ ثبت‌نام و نرخ تبديل وب‌سايت‌شان هستند. اگر به بازي با كلمات علاقه‌مند هستيد مي‌توانيد خدمات ارائه‌ي كپي‌رايتينگ را فراهم كنيد.

۲۵. راه‌اندازي بلاگ

بلاگ‌نويسي جديدترين مشغله‌ي ديوانه‌كننده‌ي آنلاين است. امروزه هر آدمي تمايل دارد يك يا چند بلاگ داشته‌باشد ولي متأسفانه، از پس كارهاي تكنيكي راه‌اندازي يك وبلاگ برنمي‌آيد و تمايلي هم به يادگيري آن ندارد. اگر شما به‌خوبي به كار راه‌اندازي بلاگ آشنا هستيد، پس مي‌توانيد ابن سرويس را به‌صورت آنلاين ارائه دهيد! به شما قول مي‌دهم از تراكنش‌هاي روزانه‌ي بانكي‌تان، لبخند رضايت بر لبان‌تان خواهد نشست.

۲۶. مشاوره در زمينه‌ي شبكه‌هاي اجتماعي

با افزايش علاقه‌مندي به محتواي شبكه‌هاي اجتماعي، توجه به رقابت در اين شبكه‌ها از سوي شركت‌هاي بزرگ نيز افزايش يافته‌است. از اين‌رو نياز به بازاريابان شبكه‌هاي اجتماعي روز‌به‌روز در حال افزايش است.آيا مي‌دانيد چگونه يك محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي همه‌گير مي‌شود؟ آيا مي‌توانيد حضوري دائمي و قدرتمند را براي يك برند در شبكه‌هاي اجتماعي رقم بزنيد؟ آيا با ترفندهاي شبكه‌هاي اجتماعي آشنا هستيد؟ اگر جواب‌تان به اين پرسش‌ها مثبت است پس مي‌توانيد به يك مشاور در زمينه‌ي شبكه‌هاي اجتماعي تبديل شويد و پول خوبي به جيب بزنيد.

۲۷. طراحي جلد كتاب‌هاي الكترونيكي

انتشار كتاب‌هاي الكترونيكي رو به افزايش است و در نتيجه تقاضا براي جلدهاي چشم‌نواز با كيفيت و جلد محصولات افزايش مي‌يابد. نكته‌ي خوبي كه در طراحي جلد كتاب‌هاي الكترونيكي وجود دارد اين است كه به دانش گرافيكي يا فوتوشاپ نياز ندارد. فرآيند توليد جلد كتاب الكترونيكي با استفاده از نرم‌افزار طراحي جلد كتاب الكترونيكي انجام مي‌شود.

۲۸. نمونه‌خواني

آيا به پيداكردن اشتباهات دستوري علاقه‌داريد؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس مي‌توانيد به‌صورت آنلاين از اين راه كسب درآمد كنيد و به ناشران آنلاين، خدمات نمونه‌خواني ارائه دهيد.

۲۹. ارزيابي وبسايت هم يك ايده پولساز كسب و كار اينترنتي است

همان‌طور كه كسب و كارها به‌صورت آفلاين خريد و فروش مي‌شوند، وبسايت‌ها نيز به‌صورت آنلاين خريد و فروش مي‌شوند. شما مي‌توانيد به يك متخصص ارزش‌يابي سايت تبديل شويد و خدمات ارزيابي به توسعه‌دهندگان وب‌سايت‌ها ارائه كنيد.

۳۰. منتقد وبسايت

آيا در بهينه‌سازي وب‌سايت مهارت داريد؟ آيا مي‌توانيد صرفا با بررسي يك وبسايت به صاحبان كسب و كار در افزايش نرخ تبديل‌شان كمك كنيد؟ اگر اين گونه است شما مي‌توانيد درقبال دريافت پول به نقد وبسايت‌ها بپردازيد. كارفرينان بسياري را مي‌شناسم كه با ارائه‌ي صفحات فرود (لندينگ) و صفحات ثبت ايميل، كسب و كار آنلاين موفقي ساخته‌اند. شما هم مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد.

۳۱. كارگزاري سرمايه‌گذاري مشاع

شما مي‌توانيد يك كسب و كار اينترنتي بر پايه‌ي خدمات كارگزاري سرمايه‌گذاري‌هاي مشاع ايجاد كنيد. اگر ظرفيت و توانايي ايجاد ارتباط بين توليدكنندگان و بازاريابان را در هر زمينه‌اي داريد، فكر نمي‌كنم چيزي بتواند مانع شما شود تا يك كسب و كاراينترنتي كارگزاري سرمايه گذاري مشاع راه‌بياندازيد.

۳۲. خدمات جمع‌آوري فهرست

آيا مي‌دانيد چطور يك فهرست را به‌صورت آنلاين تهيه كنيد؟ اگر اين كار را بلد هستيد پس مي‌توانيد فهرست خودتان را تهيه كنيد. بسياري از بازاريابان اينترنتي به اين واقعيت اذعان دارند كه پول در فهرست‌ها است و تمايل دارند به هر قيمتي كه شده اين فهرست‌ها را به‌دست بياورند. شما هم مي‌توانيد به اين كسب و كار بپردازيد و به ازاي هر فهرست پول بگيريد.

۳۳. استخدام و شكار آنلاين مغزها

اگر كارتان را بلد هستيد و مي‌دانيد چطور بايد به پروفايل افراد سر بزنيد و از آن اطلاعاتي استخراج كنيد پس مي‌توانيد مسئول قرارداد برخي شركت‌ها باشيد. وظيفه‌ي شما اين است كه به‌صورت آنلاين به جستجوي نامزدهاي مناسب براي يك موقعيت خاص در شركت بگرديد. شركت پس از استخدام فرد مورد نظر به شما پرداخت خواهد كرد.

۳۴. خدمات رزومه‌نويسي

رزومه‌نويسي مي‌تواند يك كسب و كار خانگي اينترنتي بزرگ به‌شمار بيايد، به‌ويژه در زمان دشواري‌هاي اقتصادي و در مناطقي كه نرخ بيكاري بسيار بالا است.

فرصت هاي پولسازي و ايده پولساز كسب و كار اينترنتي

در هر حال، اينترنت به خودي خود سرشار از فرصت‌هاي پول‌سازي يكي پس از ديگري ‌است. درحالي‌كه كسب درآمد اينترنتي براي بسياري از آدم‌ها نخستين منبع درآمدي‌شان نيست، مي‌تواند منبع بسيار مطمئني از درآمد را در هر ماه به ارمغان بياورد. با اين‌حال، برخي كارآفرينان اينترنتي وجود دارند كه همه‌كار مي‌كنند تا از تلاش، استقامت و زماني كه در اين كار صرف كرده‌اند تا رؤياهاي‌شان را به واقعيت تبديل كنند بهترين نتيجه را بگيرند. آيا هيچ‌كدام از اين گزينه‌هاي پول‌سازي اينترنتي به دردتان مي‌خورد؟

زمان بگذاريد و ببينيد به كجا مي‌رساندتان! براي هر آدمي در اين عرصه دستاوردي وجود دارد. فارغ از اين كه مي‌خواهيد كار يدي انجام دهيد يا به‌صورت جانبي درآمد كسب كنيد، گزينه‌هاي ديگري هم در فهرست چندين ايده پولساز كسب و كاراينترنتي ام وجود دارد. اميدوارم براي شروع كار خودتان چند ايده‌ي الهام بخش به شما داده‌باشم و بتوانيد تكنيك هاي موفقيت را فرا بگيريد.

نويسنده : جاويد گرشاسبي

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 22:45
بازدید : 402

21 راه آسان براي كسب درآمد آنلاين

مدتي ست كه « 21 راه آسان براي كسب درآمد آنلاين» را براي شما درنظر گرفته ايم، امروز چهارمين قسمت از اين مقاله را مي خوانيد.
 
4. ترك مكانيكي آمازون (سايت جمع سپاري اينترنتي)
ترك مكانيكي آمازون، يكي از خدمات وب آمازون است كه در آن بازاري به شيوه جمع سپاري اينترنتي وجود دارد. در اين مدل سايت ها شما مي توانيد كارهايي كه رايانه ها قادر به انجام آن نيستند را در اختيار انسان هايي كه در سرتا سر دنيا توانايي انجام آن را دارند، بگذاريد.
راه اندازي سايت هاي جمع سپاري به كاريابان سراسر دنيا كمك مي كند تا با پرداخت حداقل هزينه و دريافت كارمزدي كم، كار مورد علاقه شان را آغاز كنند. به عنوان مثال شما وقتي سايت جمع سپاري ترجمه راه اندازي مي كنيد، مي توانيد مترجمين بسياري را به عضويت در سايت خود درآورديد و از آنها بخواهيد تا در ازاي مبلغ اندكي متون شركت ها و سازمان هاي مختلف را برايتان ترجمه كنند.
 
5. راه اندازي سايت هاي جامع ارائه خدمات
سايت هايي همچون Fiverr كه به ارائه خدمات اينترنتي مي پردازند، مي توانند نمونه هايي از كسب و كارهاي اينترنتي موفق محسوب شوند. راه اندازي اينگونه سايت ها به صاحبان كالا و هنرمندان كمك مي كند تا دست آوردهاي خود را به عموم علاقه مندان نشان دهند و از اين طريق به كسب درآمد بپردازند.
سايت هايي همچون Fiverr اقتصاد كليدي وب محسوب مي شوند و مخاطب مي تواند طيف وسيعي از خدمات و محصولات خود را از طريق اين رسانه ها به فروش برساند. اما راه اندازي چنين سايت هايي مستلزم تحقيقات گسترده است و همچون ديگر راه هاي ارائه شده، بايد به قدر كافي صبور باشيد.
 
6. راه اندازي سايت خدمات آنلاين هنري
UpWork و 99Desiners دو سايت بزرگ براي سفارش و خريد محصولات هنري طراحان و گرافيست ها هستند. مخاطب مي تواند با مراجعه به اين گونه سايت ها از نمونه كار گرافيست ها و طراحان تبليغاتي مختلف ديده كرده و پس از انتخاب گرافيست و يا طراح مورد نظر، سفارش خود را ثبت نمايد.
راه اندازي چنين سايتي مانند هر كسب و كار ديگري دشوار است، چرا كه با وجود رقباي بسيار نيازمند تبليغات گسترده و بررسي تخصصي بازار هدف خواهد بود. همچنين پيدا كردن افراد متخصص و خبره در زمينه خدمات ارائه شده نيز كار آساني نيست.
 
7. يك وبلاگ بسازيد!
هرگاه حرف از پولسازي آنلاين به ميان مي آيد، نمي شود «ساخت وبلاگ» را ناديده گرفت. اما همه ما مي دانيم كه ساخت يك وبلاگ آنقدرها هم كه فكر مي كنيم كار راحتي نيست. اين كار مستلزم زمان بسياري است. طبق تجربياتي كه از گذشته داشته ام بايد بگويم كه چشيدن سختي هاي چنين كاري در مقابل پيشرفت و پيروزي هاي پس از آن بسيار لذت بخش خواهد بود.
وبلاگ ها به راحتي مي توانند ده ها هزار دلار سرمايه شما را به صدها هزار دلار برسانند به شرطي كه بازديدكننده هاي بسياري داشته باشند. اگر به دنبال راه اندازي كسب و كار از طريق يك وبلاگ هستيد دست بجنبانيد و يك لحظه تان را هم هدر ندهيد!
با ما همراه باشيد!
در روزهاي آينده تمام نكات مربوط به راه اندازي يك كسب و كار آنلاين را در اختيارتان مي گذاريم.
 
 
منبع: سايت Banki.ir
نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 17:0
بازدید : 402

چگونه صاحب یک کسب و کار موفق باشیم؟!

بررسی‌های متعدد در حوزه کسب و کارهای نوپا نشان می‌دهد که معمولا دلایل مشترکی برای شکست و موفقیت این نوع از کسب و کارها وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل موفقیت و شکست استارتاپ‌ها بپردازیم.

علت عدم موفقیت برخی شرکت‌ها در چیست؟

طبق مقاله‌ای که در FastCompany با عنوان “چرا اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری با شکست روبرو می‌شوند” چاپ شده، ۷۵ درصد از شرکت‌های سرمایه‌گذاری شکست را تجربه می‌کنند. این آمار بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط Shikhar Ghosh در مدرسه کسب و کار هاروارد گزارش شده است. در این مطالعه، با در نظر گرفتن تمام شرکت‌های فعال در ایالات متحده، نرخ شکست استارتاپ‌های فعال در حوزه صنعت پس از ۵ سال، ۵۰ درصد و همین نرخ پس از ۱۰ سال ۷۰ درصد گزارش شده است. در این پژوهش همچنین از مدیران این شرکت‌ها در مورد علت مواجهه با شکست نیز سوال شده است که نتایج حاصل نشان از ۴ دلیل اصلی برای این امر دارد. دلایل فرعی دیگری نیز وجود دارند که هر کدام را می‌توان در زیر یکی از این ۴ دلیل عمده قرار داد. به طور کلی دلایل اصلی شکست کارآفرینان در این گونه شرکت‌ها را می‌توان نتیجه عوامل زیر دانست:

۱. عدم تمرکز

۲. نداشتن انگیزه، تعهد و علاقه کافی

۳. داشتن غرور بیش از حد که موجب عدم مشورت با دیگران می‌شود

۴. مشورت گرفتن از افراد ناکارآمد

۵. عدم بهره‌گیری از یک مشاور و راهنمای خوب

۶. نداشتن دانش لازم در حوزه کسب و کار اینترنتی

۷. انتظار کسب سود زیاد در حداقل زمان

تمامی این موارد با تصمیم‌گیری کارآفرین و دانش عمومی وی در حوزه کسب و کار ارتباط مستقیمی دارد.

پژوهش دیگری که توسط CB Insight صورت گرفته، با بررسی ۱۰۱ کسب و کاری که با شکست روبرو شده‌اند، ۲۰ دلیل اصلی عدم موفقیت این استارتاپ‌ها را معرفی کرده است. بررسی این لیست می‌تواند برای مدیران و صاحبان این نوع کسب و کارها بسیار ارزشمند و آموزنده باشد. در اینجا به ۹ مورد از مهمترین موارد ذکر شده در این لیست اشاره می‌کنیم:

۱. عدم توجه به نیاز بازار

۲. عدم داشتن سرمایه کافی

۳. عدم بهره‌گیری از تیم کاری مناسب

۴. نگاه بیش از حد به رقابت با دیگران

۵. عدم قیمت‌گذاری مناسب محصولات

۶. ارایه محصول بی‌کیفیت

۷. عدم داشتن مدل در کسب و کار آنلاین

۸. بازاریابی اینترنتی ضعیف

۹. نادیده گرفتن مشتریان

توجه داشته باشید که تمام موارد ذکر شده مسائل مرتبط با کسب و کار و تیم کاری بوده، اگرچه یک مورد نیز در ارتباط با محصول عنوان شد. همواره مسائلی از این قبیل به قدرت رهبری و مدیریت صاحب کسب‌ و کار برای تشکیل تیمی قدرتمند و ساخت مدل کاری مناسب گره خورده است. توجه داشته باشید که اگرچه علت نهایی شکست، پایان یافتن منابع مالی است، اما همواره فاکتورهای دیگری منجر به آن می‌شوند.

علت پیروزی برخی از کسب و کارهای نوپا چیست؟

پس از بررسی علل شکست متعدد کسب و کارهای نوپا، در این قسمت به دلایل موفقیت برخی از این کسب و کارها می‌پردازیم. بهترین پژوهش در رابطه با این موضوع، گزارشی است که توسط Stratup Genome منتشر شده است. در این مطالعه که ۶۵۰ کسب و کار اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته، ۱۴ شاخص موفقیت معرفی شده است. در اینجا به برخی از مهمترین دلایل عنوان شده در این گزارش اشاره می‌کنیم:

۱. اجرای اصول استارتاپ ناب

۲. تعهد به ماندن در مسیر کاری اتخاذ شده

۳. تمایل به تطبیق‌پذیری با شرایط متفاوت

۴. صبر و پشتکار در مواجهه با عدم برآورده شدن انتظارات

۵. علاقمند به مشاهده، گوش دادن و یادگیری

۶. مدیریت با بهره‌گیری از دانش کافی در حوزه کسب و کار

 

آیا عوامل پیروزی را می‌توان نقطه مقابل علل شکست دانست؟

به طور کلی فاکتورهای متعددی برای موفقیت در یک استارتاپ نیاز است اما این عوامل لزوما موفقیت را تضمین نمی‌کنند. با نگاهی به فاکتورهای شکست و موفقیت، اهمیت متعهد بودن به برنامه طرح ریزی شده، عامل کلیدی موفقیت است. بنابراین داشتن طرح و برنامه از پایه‌های اصلی موفقیت در استارتاپ‌ها خواهد بود. اما این به معنی عدم انعطاف پذیری و منعطف بودن در شرایط مختلف نیست. به همین دلیل اکثر شرکت‌های موفق، یک یا دو چرخش برای کسب و کار خود در نظر می‌گیرند. یک چرخش درست به معنای تغییر و بازبینی در روند کسب و کار است به گونه‌ای که در استراتژی بازاریابی نتیجه‌ خوبی به همراه داشته باشد. این چرخش می‌تواند در امتداد محور محصول یا بازار باشد، اما باید تغییرات کافی برای تطبیق پذیری با نیازها و استراتژی مورد نظر را نیز شامل شود.

داشتن علاقه و انگیزه نیز از دیگر فاکتورهای اصلی موفقیت هستند. همه افراد از جمله کارآفرینان، مدیران کسب و کار، مشاوران، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران در رابطه با نقش مثبت علاقه در موفقیت کسب و کار اتفاق نظر دارند. استیو جابز همواره درباره این عامل کلیدی صحبت می‌کرد. افراد موفق همواره نسبت به کاری که می‌کنند ایمان دارند. یک کارآفرین موفق همواره قدرت اثرگذاری بر جهان را در خود می‌بیند و سعی دارد تا روحیه رقابت با دیگران را در خود پرورش دهد. این افراد همواره برای موفقیت برنامه‌ریزی می‌کنند و از شکست بیزار هستند. البته این روحیه می‌تواند در افراد مختلف به انواع متفاوتی وجود داشته باشد، اما هرگز یک کارآفرین موفق را بدون بهره‌مندی از روحیه رقابت و عدم تمایل به پیروزی نخواهید دید.

در این بین نقش یک فرد راهنما نیز بسیار موثر است و نقش کلیدی دز موفقیت شرکت خواهد داشت. میل به علاقه و یادگیری در شما نمی‌تواند دلیل خوبی برای عدم بهره‌گیری از تجربیات و دستاوردهای یک راهنما باشد. با این حال نیازی به اجرای تمام صحبت‌های وی وجود ندارد، اما شما با انتخاب یک فرد باتجربه و خبره یک گام اساسی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان برداشته‌اید.

به طور کلی استارتاپ‌هایی موفق خواهند بود که برپایه اصول و قواعد منطبق بر کسب و کار بنا نهاده شده باشند. مطالعات گسترده نشان می‌دهد که مدیریت و پیشبرد یک کسب و کار نوپا نیاز به دانش عمومی و دانش تخصصی در حوزه کسب و کار مربوطه دارد. علاوه بر این‌ برای رسیدن به موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی، پشتکار، علاقه و همچنین بهره‌گیری از یک تیم کاری متخصص وجود دارد. بهترین راه برای دستیابی به این موارد، پیروی از یک فرایند سیستماتیک و مدون برای رسیدن به نتایج مطلوبی است که در مرحله برنامه‌ریزی ترسیم شده‌اتد.

منبع : https://itresan.com/158255/چگونه-صاحب-یک-کسب-و-کار-موفق-باشیم؟/.html

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 13:14
بازدید : 513

ایده‌های پولساز برای کسب‌ و کار اینترنتی

1_واسطه آنلاین
یکی از روش‌های بسیار خوب برای کسب درآمد این است که واسطه شوید. واسطه لزوماً کسی است که به ازای فروش محصولات برای یک شرکت دیگر، حق العمل (کمیسیون) دریافت می‌کند. در این حالت شما نیازی ندارید محصولی تولید کنید کافیست با آموزش روش‌های بازاریابی اینترنتی به خصوص ایمیل مارکتینگ محصولات و یا خدمات دیگران را بفروش برسانید و در قبال اتصال خریدار به فروشنده درصدی را به‌عنوان حق واسطه دریافت کنید. این روش یکی از پرسودترین روش‌های ایده‌های پولساز برای کسب‌ و کار اینترنتی است.

 ۲- برندسازی برای محصول خودتان
 از طراحی و تولید تا شروع تبلیغ و حفظ رشد کسب و کار در کنار شما می‌مانیم. برندسازی یکی از ایده‌های پولساز برای کسب‌ و کار اینترنتی است که به راحتی جواب می‌دهد. اگر استعداد خلق تصاویر منحصربه‌فرد دارید، نیازی نیست به خاطر ابتکارتان جنجال به پا کنید. اگر می‌توانید به سادگی می‌توان حاصل دستتان را بر یک محصول چاپ کرد، پس می‌توانید پول‌سازی کنید. کافیست صنایع دستی زیبا، نقاشی‌های زیبا، طرح‌های زیبا و خلاقانه خود را در قالب و فرمت‌های مختلف تابلو نقاشی، هدایای زیبا، کارهای چاپی زیبا و هزاران روش دیگر ارائه دهید و در سایت خودتان یا مارکت‌های آنلاین دیگر عرضه نمایید. طرح‌های منحصربه‌فرد برای تقویم، تی‌شرت، کیف، کلاه، کارت‌های خوش‌آمدگویی، برگزاری تولدهای متفاوت و زیبا و بسیاری از کارهای مختلف مواردی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به یک کسب‌وکار اینترنتی با درآمد میلیونی تبدیل کنید.

 ۳- ساخت برنامه‌های کاربردی
از آنجایی که تلفن‌های هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی جدی و خلاقانه بیش از پیش به محبوبیت رسیده است. افراد هر روز در بازارها و مارکت‌های مختلف اندروید و یا آیفون به دنبال اینگونه برنامه‌های کاربردی هستند. کافیست با استفاده از ابزارهایی بسیار ساده و بدون کدنویسی برنامه‌های کاربردی مختلف تولید کنید و یا یک گام فراتر رفته برنامه‌نویسی برای این دستگاه‌های هوشمند را با دیدن چند محصول آنلاین یاد بگیرید و برای موبایل‌های هوشمند برنامه‌های کاربردی خلاقانه طراحی کنید و در سایت خودتان و مارکت‌های موجود به فروش بگذارید. این روش نیز یک منبع بسیار خوب با درآمد چند میلیونی است. بد نیست بدانید خیلی از اپلیکیشن‌های مطرح با فروش با بدون کدنویسی و فقط با چند ابزار ساده تولید شده‌اند.
۴- ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک
داشتن یک فروشگاه آنلاین از آن ایده‌های کسب‌وکار اینترنتی بی‌نظیر است. اما بدون وجود مارکت‌هایی چون Woocommerce و سایرین هیچ‌گاه یک فروشگاه اینترنتی که مال خودتان باشد با چنین سرمایه اندکی نمی‌توانست از این راحت‌تر باشد. کافیست یک سایت تهیه کنید، وردپرس و افزونه فروشگاهی ووکامرس را نصب کنید و یک قالب زیبا و مناسب برای خود انتخاب نمایید کار تمام است فروشگاه آنلاین شما آماده است. با استفاده از دروازه‌های پرداخت و روش‌های توزیع مستقیم بدون واسطه و انبارگردانی دیگر لازم نیست درباره مواردی چون تحویل یا انبارکردن کالاها نگرانی به دلتان راه دهید.

 ۵- مشاوره رسانه‌های اجتماعی
شرکت‌های بزرگ به آسانی می‌توانند یک کارمند تمام وقت یا نیمه وقت یا نیروی مشابهی را استخدام کنند تا مدیریت حساب‌های کاربری توئیتر، فیسبوک، تلگرام و اینستاگرامشان را به پیش ببرد، ولی کسب‌وکارهای کوچک‌تر اغلب مجبور هستند خودشان مدیریت رسانه‌های اجتماعی را به دست بگیرند. ولی، از آنجایی که بسیاری مسئولیت‌های دیگر هم دارند به خوبی نمی‌توانند در این کار قوی عمل کنند. شما می‌توانید با فراگیری روش‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و افزایش دامنه افرادی که می‌شناسید به راحتی تبدیل به یک مشاور رسانه‌های اجتماعی شوید و به‌عنوان مشاوری برای رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به طور موثری کسب‌وکارهای مختلف را در مسیر درست و با توجه به تدابیر ایده‌آل، به کار گرفتن برنامه‌ها و ارسال محتوا با عنایت به مخاطبان هدفتان، هدایت کنید. بنابراین با رشد کسب‌ وکارشان، شما نیز رشد خواهید کرد و یک کسب‌وکار بسیار سودمند و چند میلیونی را برای خود راه‌اندازی خواهید کرد.

 ۶- متخصص تولید محتوا
یکی از ایده‌های پولساز برای کسب و کار اینترنتی بسیار خوب که با هزینه بسیار کم می‌توانید راه‌اندازی کنید کسب‌وکار تولید محتواست. اگر به نوشتن علاقه دارید و درباره موضوعات خاص مشتاق هستید، با ایجاد سایت خودتان، سبک و سیاقتان را به سمع و نظر پولدارها برسانید. شما با تولید محتوا می‌توانید محصولات دیگران را بفروشید و نیز می‌توانید برای کسب‌وکارهای دیگر محتواهای بسیار عالی و با کیفیت تولید کنید. بسیاری از کسب‌وکارها در تولید محتوا مشکل دارند و نیاز به فردی دارند تا بتواند محتواهای خوب، جذاب و با کیفیت برای آن‌ها تولید کند. این ایده نیز می‌تواند یک کسب‌وکار اینترنتی با درآمد چند میلیونی برای شما باشد.

نویسنده : جاوید گرشاسبی

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 13:36
بازدید : 416

باید و نبایدها در تولید محتوا

هر نوع اطلاعاتی که به‌نوعی کاربر را درگیر می‌کند محتوا نامیده می‌شود. به لطف فرهنگ دیجیتال قرن حاضر کاربران در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارند مضاف بر این حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان کسب‌وکار به دنبال جذب گروه‌های هدف هستند و محتوا یکی از عناصر کلیدی است که در جلب‌توجه کاربران و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌تواند کارساز باشد ...
باید و نبایدها در تولید محتوا

زینب محمدی استراتژیست محتوا |  هر نوع اطلاعاتی که به‌نوعی کاربر را درگیر می‌کند محتوا نامیده می‌شود. به لطف فرهنگ دیجیتال قرن حاضر کاربران در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارند مضاف بر این حجم معما سازِ اطلاعات، صاحبان کسب‌وکار به دنبال جذب گروه‌های هدف هستند و محتوا یکی از عناصر کلیدی است که در جلب‌توجه کاربران و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌تواند کارساز باشد. همین ضرورت زمینه‌ساز جان گرفتن مفهوم بازاریابی محتوا شد. بازاریابی محتوا درواقع راه‌های اثبات‌شده ایست که به جذب مشتری و تبدیل آن‌ها به خریدار می‌انجامد.

همانطور که اشاره شد کاربر در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار دارد و برای تصمیم‌گیری بهتر نیاز دار به‌جایی متصل و متمرکز باشد و دقیقاً همین نیاز محل رقابت تولیدکنندگان محتواست و کسی برنده این رقابت است که؛ محتوایی باکیفیت و منطبق بر نیاز کاربر تولید کند. در این مقاله سعی شده است در چند مرحله به روشهایی که به تولید محتوای اصولی می‌انجامد اشاره شود. لازم به ذکر است که این مقاله چهارچوبی کلی ارائه می‌کند و دست شما برای طراحی روش خاص خودتان کاملاً باز است.

  • برنامه‌ریزی

بسیار پیش‌آمده که نویسنده محتوا را بدون برنامه خاصی در فضای مجازی منتشر می‌کند، مثلاً یک مقاله یا پست وبلاگی و سپس منتظر بازخورد مخاطب می‌مانند؛ اما مسئله اینجاست با توجه به رشد روز افزون فضای وب امکان دیده شدن محتوا مدام پایین میاید و در چنین شرایطی برای حرکت به برنامه‌ای دقیق نیاز است. یکی از لازمه‌های تولید محتوا برنامه‌ریزی است. از جمله مواردی که در این برنامه‌ریزی باید پوشش دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین هدف

پیش از هر چیزی مشخص کنید،  هدف شما از تولید محتوا چیست؟ این هدف می‌تواند مواردی از قبیل معرفی برند، حفظ مشتری هدایت مشتری، بازاریابی دهان‌به‌دهان یا غیره باشد.

  • تعریف پرسونا یا اوتار

هیچ چیز به‌اندازه شناخت مشتری در تولید محتوا تأثیر گذار نیست. پیش از هر چیزی باید بدانید مشتری شما کیست و چه ویژگی‌هایی دارد. در شناخت مشتری علاوه بر ویژگی‌های جمعیت شناختی سنتی نظیر سن، تحصیلات، سطح درآمد، محل زندگی و جنسیت باید ویژگی‌های روان‌شناختی و الگوی های رفتاری مخاطب را هم دخیل کنید. در واقع باید بدانید مشتری چه دغدغه‌ای دارد، از چه کانالی با شما ارتباط گرفته است، چگونه تصمیم‌گیری می‌کند و سایر ویژگی‌های روان‌شناختی دیگری که به‌نوعی در عرضه محتوا می‌تواند به شما کمک کند. درواقع با تعریف پرسونا ویژگی‌های مشترک جمعیت هدف را در یک شخصیت خیالی خلاصه می‌کنید و گویی تنها با همین شخص مواجه هستید. شناخت درست مشتری و تعریف یک پرسونای دقیق این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا دقیق و به موقع عمل کنید.

  • تعریف برند

برداشت مشتری از محصول شما همان برند یا نام تجاری است. در واقع محتوای تولیدی باید چهارچوبی منظم و یکدست در ذهن مشتری ایجاد کند و ایجاد این چهار چوب بر عهده شماست. به طور مثال در تولید محتوا نوشتاری سبک نوشتاری، لحن نوشته، علامت‌گذاری، کیفیت و کمیت تصاویر استفاده‌شده و غیره همگی در ایجاد و معرفی برند شما تأثیر گذار است. پس بهتر است یک شیوه نامه دقیق تهیه کنید و در آن برای نوع محتوا تولیدی استانداردهایی تعریف کنید و این شیوه نامه را در اختیار گروه نویسندگان خود قرار دهید. سعی کنید اعمال سلیقه‌های تأثیر گذار را در این شیوه نامه محدود کنید.

  • توجه به قیف خریداران

منظور از قیف خریداران موقعیت‌های احتمالی مشتریان نسبت به شماست. به طور کلی سه موقعیت برای مشتریان احتمالی متصور است. موقعیت اول مشتریانی که تنها به دنبال محتوای آموزشی هستند.

موقعیت دوم مشتریانی که به محتوای شما اعتماد کرده‌اند و برای خدمت یا محصول مورد نظری که به دنبال آن هستند شما را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی در نظر گرفته‌اند.
و در نهایت خریداران محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید. شما برای هر سه طیف مشتری باید محتوایی مناسب تولید کنید. در مورد مشتریانی که در جایگاه دوم و سوم قرار دارند هدف انتقال آن‌ها به مرحله بعدی قیف است و در مورد خریداران هدف حفظ آن‌ها و استفاده از آن‌ها به منظور تبلیغ خودجوش و ارگانیک محصول شماست.

  • زیرساخت‌ها

یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی محتوا کیفیت زیرساخت است. منظور از زیرساخت، ظرفی است که محتوا در غالب آن ارائه می‌شود. این ظرف می‌تواند وب سایت، وبلاگ، کانال یا اپلیکیشن شما باشد. اگر مشکلی در این زیرساخت‌ها وجود داشته باشد، شما عملاً وارد رقابت محتوا نخواهید شد. شاید فکر کنید که اصل کار محتوا است، اما واقعیت این است که هرچقدر هم محتوای تولیدی منسجم باشد؛ اگر به‌درستی ارائه نشود بی فایده است. کارایی سایت روی مشتری‌ها تأثیر گذار است، طبق آمار ۴۰ و ۷۳ درصد از کاربران دسکتاپ و موبایلی، سایتی‌هایی که بارگذاری آن‌ها به ترتیب بیش از ۴ و ۲ ثانیه به طول بیانجامد ترک می‌کنند. در ادامه به دو نکته که می‌تواند در بهبود زیرساخت‌ها مؤثر باشد اشاره ‌شده است.

  • آماده‌سازی سایت

به این منظور می‌توانید اهدافی را برای بهبود عملکرد سایت تعیین کنید. یکی از این اهداف می‌تواند رساندن سرعت سایت به ۴ ثانیه برای کاربران دسکتاپ باشد. قدم بعدی که می‌تواند به شما کمک کند کنترل آمارهای مختلف سایت از قبیل متوسط زمانی که کاربرد در سایت صرف می‌کند، بونس ریت و غیره است.

  • تقویت محتوای اعتماد ساز

منظور از محتوای اعتماد ساز محتوایی است که دل کاربر را به سایت شما قرص کند. به طور مثال:

لوگوی حرفه‌ای که معرف پرستیژ کاری شما باشد.
شماره تماس و آدرس محل کار
شرایط ارائه خدمات و وضعیت حریم خصوصی
استفاده از لوگوهای اعتمادسازی نظیر نماد اعتماد الکترونیک
و استفاده از لید مگنت (lead magnet) قوی و جذاب، منظور از لید مگنت در واقع صفحات فرود (landing page) یا پاپ آپ هایی هستند که با ارائه یک پیشنهاد ویژه سعی در جلب توجه مشتری و به دست آوردن اطلاعات شخصی نظیر ایمیل یا شماره تماس فرد دارند. این پیشنهادها می‌تواند پیشنهاد عضویت در خبرنامه، دانلود مقالات یا استفاده از خدمات مختلف سایت باشد. طبق مطالعات صورت گرفته دامنه تمرکزی (مدت زمانی که فرد می‌تواند روی موضوع خاصی تمرکز کند.) افراد طی سالهای ۲۰۰۰-۲۰۱۵ از ۱۲.۵ ثانیه به ۸.۵ ثانیه کاهش‌یافته است؛ با این اوصاف نیاز است برای جلب توجه مخاطب شوکی به او وارد کرد و این کار وظیفه لید مگنت است.

  • خطاهایی احتمالی این مرحله:

دریافت اطلاعات تماس کاربر و ارتباط نگرفتن به موقع: هرچقدر هم لید مگنت شما حرفه‌ای و کار درست باشد، بی‌توجهی به اطلاعات کسب‌شده در واقع بی‌اجر کردن لید مگنت است. حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد از دریافت اطلاعات تماس با کاربر ارتباط بگیرید، مطمئناً شما تنها سایتی نیستید که کاربر در طول روز به آن مراجعه کرده است و اگر دست نجنبانید احتمال فراموشی یا اسپم شدن شما بالا می‌رود.
گذاشتن کاربر به امان خدا: بعد از ارتباط اولیه کاربر را فراموش نکنید. سعی کنید در بازه‌های زمانی مشخص با کاربر ارتباط بگیرید و به او خط مشی بدهید. این خط مشی به خواسته شما از کاربر بستگی دارد.
کلافه کردن کاربر با تولید محتوا بیش از حد: مخاطب نیازی به دانستن همه چیز ندارد! او دقیقاً به دنبال چیزی است که می‌خواهد؛ پس با تولید محتوای افراطی مخاطب را فراری نکنید و محتوا را بر نیاز آن‌ها منطبق کنید.

اگر تولید محتوا را غول مرحله آخر بنامیم پر بیراه نیست. بعد از تعریف پرسونا و تشخیص نیاز مشتری که در مرحله اول به آن اشاره شد نوبت به تولید محتوا می‌رسد. به همین منظور بهتر است حوزه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

پیدا کردن موضوعات پربازدید: شناخت مشکل نیمی از حل مشکل است. قبل ارائه راه حل باید بدانید مخاطب با مشکل خود چگونه روبه‌رو می‌شود و از چه کلماتی برای جست و جوی استفاده می‌کند. از میان قوانین سئو، قانون کلمه کلیدی همچنان به قوت خود باقی است. به طور کلی سه نوع جست و جو وجود دارد،

جست و جو اطلاعات: جست و جویی که در آن فرد فقط به دنبال کسب اطلاعات است و معمولاً با کلمات چطور می‌توان؟ کجا می‌توانم؟... چیست؟ و غیره همراه است.

جست وجو معین: فرد آدرس سایت مورد نظر را دارد و به آن مراجعه می‌کند.
جست و جو به منظور خرید: هدف فرد خرید است و این دقیقاً نوع جست وجویی است که شما در تولید محتوا باید مد نظر قرار دهید و مطمئن شوید که در نتایج این جست و جو گنجانده‌شده‌اید.

در انتخاب کلمات کلیدی این نکته را در نظر بگیرید، کلماتی را استفاده کنید که علاوه بر جذب طیف اول (کسانی که به دنبال اطلاعات هستند) خریداران را نیز جذب کند. بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید چون کاربرانی که قصد خرید دارند معمولاً عبارات طولانی‌تری را سرچ می‌کنند. نکته مهم دیگر ویروسی بودن کلمه انتخابی است. مطالب ویروسی مطالبی هستند که انگیزش روانی بالایی دارند، احساس نقش تعیین‌کننده‌ای در بروز رفتارهای اشتراک‌گذاری بازی می‌کند. سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک کند (quora.com و buzzsumo.com)

  • رعایت تنوع در نوع محتوا تولیدی:  

به طور کلی می‌توان محتواهای تولیدی را در دو دسته قرارداد: محتوا اصلی و گزینشی. شما در تولید محتوا باید نسبت مناسبی بین این دو نوع محتوا برقرار کنید. منظور از محتوای اصلی محتوایی است که مستقیماً به کالا و خدمتی که شما ارائه می‌کنید مرتبط است. پاسخ به سؤالات متدوال، شرایط ارائه خدمات و غیره نمونه‌ای از این دست محتواست. محتوای گزینشی،  محتوای عادی است که بیشتر جنبه آموزشی دارد. راه‌های متفاوتی برای تولید این نوع محتوا وجود دارد؛  از جمله تهیه محتوای علمی و ارجاع به منابع استفاده‌شده، استفاده مستقیم از محتوای تولیدی دیگر منابع معتبر با ذکر لینک مطلب و در نهایت تغییر محتوای تولیدی دیگران، به طور مثال شما می‌توانید محتوایی که در قالب اینفوگرافی تهیه‌شده است به متن تبدیل کنید.

  • توجه به قدرت عنوان:

کم پیش نیامده که مطلبی به شدت کاربردی و منسجم به خاطر اشتباه در انتخاب عنوان مهجور مانده است. در انتخاب عنوان این نکات را مد نظر قرار دهید: برانگیختن احساسات مخاطب، جذب کاربران هدف و استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطلب (رعایت سئو عنوان)، بهتر است عنوان را به گونه‌ای انتخاب کنید که نماینده شایسته‌ای برای کل متن باشد.

  • استفاده از تقویم محتوا:

وظیفه این تقویم‌ها تسهیل مدیریت فرایند تولید محتواست. این تقویم‌ها به صورت کتابچه‌های آماده و تقویم‌های دیجیتال (نظیر trello,get flow) وجود دارند؛ البته شما می‌توانید یک تقویم مخصوص طراحی کنید. این تقویم‌ها تصویر کلی از کار در اختیار شما قرار می‌دهند، امکان سنجش منابع و نیرو کار را در هر لحظه فراهم آورده‌اند و از بی‌نظمی‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.

  • تقویت محتوا

 بعد از تولید محتوا نوبت به تقویت محتواست. یکی از راه‌های تقویت محتوا به اشتراک‌گذاری هرچه بیشتر محتواست. نکات زیر را در به اشتراک‌گذاری محتوا در نظر بگیرید.

تعیین شیوه به اشتراک‌گذاری: برای به اشتراک‌گذاری مطلب چند راه پیش رو دارید:

استفاده از شبکه‌های اجتماعی
 استفاده از پایگاه خودتان (وب سایت یا وب لاگ)
 انتشار مطلب در سایت‌های پربازدید
استفاده از روشهای تبلیغی (پرداخت هزینه)

 قبل از هر چیز روش یا روش‌های مورد نظر خود را مشخص کنید.

  • استفاده از اشتراک‌گذاری ارگانیک:

منظور از اشتراک‌گذاری ارگانیک نوعی از اشتراک‌گذاری است که در آن مخاطب بدون دخالت شما محتوا را منتشر می‌کند، کیفیت محتوا و ویروسی بودن آن نقش تعیین‌کننده‌ای در این مورد دارد.

  • فروش محتوا:

می‌توانید در قبال برخی محتواهای تولیدی پولی از مخاطب دریافت کنید.

  • استفاده از مشتریان پر نفوذ:

خریداران و مخاطبان پر نفوذ را پیدا کنید و از آن‌ها برای انتشار محتوا استفاده کنید. جمعیتی که مشتریان پر نفوذ جذب می‌کنند،  از دو جهت بهینه هستند؛ یک اینکه مخاطب جدید به‌احتمال زیاد مخاطب هدف شماست و دو اینکه معمولاً مشتریان پر نفوذ مشتریان پرنفوذی با خود می‌آورند. احساسات آن‌ها را تحریک کنید و کار خود را توسعه ببخشید.

انتشار مطلب در وب سایت‌های پربازدید: انتشار مطلب در این رسانه‌ها مزایای زیادی به همراه دارد از جمله معرفی برند و تأیید اجتماعی. در واقع وقتی مشتری ببیند وب سایتی معتبر چنین مطلبی منتشر کرده است، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند و تأثیر عمده‌ای برافزایش ترافیک سایت شما خواهد داشت.

  • ارزیابی

بعد از تمامی این کارها نوبت به ارزیابی کار می‌رسد، مطمئناً نواقصی در کار وجود دارد و تنها با ارزیابی است ک می‌توان به اصلاح و به ثمر نشستن کار امید داشت.

  • ارزیابی آماری روشهای به کار گرفته‌شده:

برای هرکدام از اهداف و روش‌های انتخابی یک معیار سنجش تعیین کنید، فرضاً  اگر هدف شما حفظ مشتری است، تعداد لایک ها و بازنشر مطالب معیاری خوبی برای سنجش این هدف است. به همین ترتیب می‌توانید آستانه‌های خاصی را برای موفقیت در نظر بگیرید. یکی از مزایای این ارزیابی شناسایی و تقویت کانال‌های جذب مشتری است.

  • تحلیل قیف خریداران:

همانطور که پیشتر اشاره شد مخاطب در سه موقعیت احتمالی نسبت به شما قرار دارد و برای هر مرحله شما باید ابزار تحلیلی متفاوتی را در نظر بگیرید.

صدر قیف (مخاطبانی که به دنبال اطلاعات هستند.) بهترین ابزار برای سنجش رفتار این مشتریان استفاده از ابزار گوگل آنالیتیک است برای بالا بردن دقت این ابزار می‌توانید کدهای UTM را به لینک‌های خود اضافه کنید تا تأثیر هر لینک به دقت تعیین شود.
وسط قیف (مخاطب راغب) معمولاً این دسته از مخاطبین سعی می‌کنند با شما ارتباط برقرار کنند، بهترین راه برای سنجش رفتار آن‌ها مراجعه به صندوق ورودی ایمیل سایت است.
انتهای قیف (خریداران) حفظ مشتری از جذب مشتری جدید کم‌هزینه‌تر است؛ پس مراقب این دسته از مخاطبان باشید. برای سنجش رفتار این طیف به لیست فروش خود مراجعه کنید.

در انتها اگر قصد دارید از نرم افزارهای تولید محتوا استفاده کنید، دقت کنید که ویژگی‌های ذکرشده را تا حدودی پوشش دهند. مهندسی هم‌زمان را فراموش نکنید و آنقدر اصلاح و امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

منبع : http://shanbemag.ir/باید-و-نبایدها-در-تولید-محتوا

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 1:28
بازدید : 345
برچسب‌ها : تولید محتوا,

تفاوت بازاريابي الكترونيكي با بازاريابي اينترنتي چيست؟

مي‌توان بازاريابي الكترونيك را به اين‌ شكل تعريف كرد:

 
اداره ارتباط متقابل مشتري در يك محيط پيشرفته‌ي رسانه‌اي به منظور كسب سود براي شخص يا سازمان مربوط.

بازاريابي الكترونيكي يك عملكردي خاص كه تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نيست. بلكه فرآيندي مديريتي است براي اداره كردن ارتباط ايجاد شده ميان سازمان و مشتري. عملكرد بازاريابي الكترونيك را مي‌توان در سه بخش زير معرفي و دسته‌بندي كرد:

 
1- يكپارچگي: بازاريابي الكترونيك تمامي مراحل فروش توسط شركت و همچنين فروش از طريق نمايندگي‌‌هاي شركت را به صورت يك فرآيند يكپارچه دربرمي‌گيرد.
 
2- ميانجي‌گري(واسطه گري): بازارايابي الكترونيك ميزان نياز و خواسته‌ي مشتريان شركت را با ميزان توليد و ظرفيت ارايه‌ي خدمات توسط شركت كنترل مي‌كند.
 
3- واسطه‌گري: بازاريابي الكترونيك ميان بخش‌هاي مختلف شركت از جمله بخش‌هاي مالي و سرمايه‌گذاران خارجي نقش واسطه را بازي مي‌كند.
 
بازاريابي اينترنتي چيست؟
 
بازاريابي اينترنتي كه به آن بازاريابي الكترونيكي، بازاريابي تحت وب يا بازاريابي آنلاين گفته مي شود، به كسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طريق اينترنت اطلاق مي شود. بازاريابي اينترنتي حوزه وسيعي مي باشد چراكه نه تنها شامل بازاريابي از طريق اينترنت مي شود، بلكه شامل كليه فعاليتها و بازاريابي ها از طريق ايميل و ديگر وسايل از راه دور است.
 
مديريت داده هاي مشتريان و ارتباط الكترونيكي با مشتريان نيز در حوزه بازاريابي اينترنتي خلاصه مي شود. بازاريابي اينترنتي، ويژگيهاي فني و خلاقانه اينترنت را با هم گره مي زند كه شامل طراحي، توسعه، تبليغات و فروش است.
 
پيدايش اينترنت، اين امكان را تقريبا براي همگان بوجود آورده است كه هر كسي كالاها، محصولات يا خدمات خود را تنها با فشار چند كليك از سوي خريداران بفروش برساند. بازاريابي اينترنتي، ذاتا ادامه اي از بازاريابي سنتي در سالهاي گذشته است. فروش از طريق اينترنت، براي كليه كسب و كارهاي كوچك و بزرگ مي تواند سودمند باشد. تنها مي بايست نكاتي را رعايت كرد كه هسته اصلي بازاريابي اينترنتي را تشكيل مي دهند.
 
بسياري از مردم بر اين تصور اشتباهند كه يك بازارياب اينترنتي يا آنلاين، حتما بايستي داراي سايت باشد. چنين تصوري واقعا بسيار دور از حقيقت است. روزانه بيش از ميليونها سايت اينترنتي بوجود مي آيد. واقعيت آنست كه بازاريابي اينترنتي چيزي فراتر از ثبت دامنه، خريد هاست، و بروز رساني مطالب سايت است. بازارياب اينترنتي، عملا مي بايست مهارت زيادي در طراحي استراتژي و بهره برداري از علم بازاريابي بصورت آنلاين داشته باشد.
 
موفقيت در كسب و كار اينترنتي، نيازمند داشتن تيمي براي اين منظور است. رقابت در دنياي اينترنت بينهايت مشكل است ولي مهم است تا جايگاه فعلي خود را همواره بدست آوريد. يك كسب و كار موفق در اينترنت، اصلا قابل مقايسه با يك كسب و كار موفق در دنياي واقعي نيست. اختياراتي كه شما در يك كسب و كار اينترنتي موفق داريد چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتريان بالقوه، قابل مقايسه با اختياراتتان در يك كسب و كار محلي موفق نيست. در دنياي اينترنت، از لحاظ تئوري، محدوديتي براي تعداد مشتريان شما وجود ندارد، چيزي كه در يك كسب و كار محلي بچشم نمي خورد.
نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 14:49
بازدید : 420

دو بخش كليدي بازاريابي اينترنتي

بازاريابي اينترنتي چيست؟

بازاريابي اينترنتي تركيب دو فعاليت مشخص است: ترافيك و تبديل، بدين معنا كه ابتدا ترافيك ايجاد مي‌كنيم و سپس بازديدكنندگان سايت را به خريدار تبديل مي‌كنيم.
ايجاد ترافيك يعني هدايت بازديدكنندگان به سايتمان. اين كار مي‌تواند هم به‌صورت آنلاين و هم آفلاين انجام شود. مثلا در رسانه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي ديگر افراد را تشويق كنيم تا از سايت ما بازديد كنند. ترافيك همچنين مي‌تواند با روش‌هاي آفلاين ايجاد شود. مثلا در تمام تبليغات، كارت ويزيت و حتي تماس‌هاي تلفني، علاقه‌مندان را ترغيب كنيم تا از سايت ما بازديد كنند. بسياري از بازارياب‌هاي اينترنتي تازه‌كار فكر مي‌كنند ايجاد ترافيك كار بسيار سختي است، ولي اين‌طور نيست. فقط كافي است بودجه مناسبي اختصاص داده شود تا بازديدكنندگان زيادي به سايت سرازير شوند.

 

انواع ترافيك

۱. ترافيك رايگان

شما مي‌توانيد با روش‌هاي رايگان بازديدكنندگاني را به سايت هدايت كنيد. مثلا مي‌توانيد از سايت‌هاي آگهي رايگان، تبادل لينك، ويدئو، رسانه‌هاي اجتماعي و جستجو استفاده كنيد. شايد بهترين نوع ايجاد ترافيك رايگان سئو باشد. سئو علمي است كه كمك مي‌كند با ايجاد تغييراتي در سايت و خارج سايت كاري كنيد كه افراد بيشتري شما را با جستجو پيدا كنند. مثلا از گوگل يا سايت‌هاي ديگر به سايت شما هدايت شوند.

 

۲. ترافيك پولي

به روش‌هاي مختلفي مي‌توانيد ترافيك پولي ايجاد كنيد.

۱. تبليغات كليكي (PPC)

تبليغات كليكي با Pay Per Click كه گاهي به‌اختصار PPC ناميده مي‌شود يكي از بهترين روش‌هاي ايجاد ترافيك پولي است. مزيت اين روش در آن است كه شما فقط زماني به تبليغ‌كننده پول مي‌پردازيد كه كسي بر تبليغ شما كليك كند و وارد سراچه‌تان شود. اگر كسي تبليغ را ببيند و واكنشي نشان ندهد هيچ مبلغي پرداخته نمي‌شود. بهترين مثال تبليغات كليكي سايت گوگل است. شما مي‌توانيد به گوگل تبليغ كليكي بدهيد. وقتي علاقه‌مندان كليدواژه‌اي خاص را جستجو مي‌كنند سايت شما در اولين نتايج گوگل ظاهر خواهد شد. البته جلوي اسم سايت شما عبارت AD اضافه مي‌شود تا جستجو كنندگان بدانند اين يك تبليغ است!

 

۲. تبليغات نمايشي (PPI)

در تبليغات نمايشي (Pay Per Impression) شما به ازاي تعداد نمايش تبليغ پول مي‌پردازيد. در اين روش تبليغ‌كننده هيچ تضميني نمي‌دهد كه چه ميزان از بينندگان تبليغ بر آن كليك خواهند كرد ولي تضمين مي‌كند تبليغ شما مثلا ۱۰۰۰۰۰ بار نمايش داده شود. يكي از بهترين نمونه‌هاي تبليغات نمايشي سايت بلاگفا است.

 

۳. تبليغات مدت‌دار

سومين نوع تبليغات پولي تبليغات مدت‌دار است. سايت تبليغ‌كننده فقط تضمين مي‌كند كه تبليغ شما را براي مدت مشخصي در سايت به‌ نمايش بگذارد. مثلا بنر تبليغاتي شما را به مدت ۳۰ روز نمايش مي‌دهد. اينكه اين تبليغ چند بار ديده مي‌َشود و چه تعدادي از بازديدكنندگان روي آن كليك مي‌كنند هيچ تضميني ندارد. معمولا سايت‌هايي كه بيننده كمتري دارند تبليغات خود را با اين مدل مي‌فروشند.

 

تبديل

خوب اگر ايجاد ترافيك كار آساني است چرا بسياري از وب‌مسترها و مديران سايت رغبتي به ايجاد ترافيك ندارند؟ دليلش آن است كه از تبديل سايتشان مطمئن نيستند. در بازاريابي اينترنتي منظور از تبديل «تبديل بازديدكننده به خريدار» است. اگر مطمئن شويم بخشي از بازديدكنندگان خريد خواهند كرد به‌نحوي‌كه سود مناسبي خواهيم كرد از ايجاد ترافيك ترسي نخواهيم داشت.
در بازاريابي اينترنتي بهترين روش تبديل آن است كه وقتي بازديدكننده جديدي وارد سايت شد، كاري كنيم تا او ايميل خودش (يا اطلاعات تماسي مثل شماره موبايل) را در سايت وارد كند. سپس با ارسال چندين ايميل متوالي او را ترغيب كنيم تا از سايت ما خريد كند. درواقع عمليات تبديل سايت با ايميل ماركتينگ انجام مي‌شود كه يكي از كليدي‌ترين كارها در بازاريابي اينترنتي است. در مقالات بعد درباره تبديل و روش‌هاي آن بيشتر توضيح خواهيم داد.

منبع: مدير سبز
نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 0:48
بازدید : 489

نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای یا مولتی لول مارکتینگ چیست؟

مولتی لول مارکتینگ، بحث داغ و مفصلی است که طرفداران زیادی در سطح دنیا و از جمله ایران دارد. برای دادن تعریفی مناسب از نتورک مارکتینگ یا MLM یا بازاریابی شبکه ای!! باید تعریفی از یک سری مطالب دیگر داشته باشیم.
برای شروع نگاهی به اصل نتورک مارکتینگ یا MLM می اندازم: نتورک مارکتینگ یا MLM در واقع زیرمجموعه کانال توزیعی به نام فروش مستقیم هستند؛ در فروش مستقیم، کالا یا خدمات مصرفی، خارج از مکان ثابت خرده فروشی، یعنی مغازه ها و فروشگاه ها، به طور مستقیم به مصرف کننده فروخته می شود. یعنی به جای عبور کالا از زنجیره ای از واسطه ها تا رسیدن به دست مغازه دار و از آنجا به مصرف کننده، کالا به فروشنده مستقیم (که می تواند هر کسی باشد) فروخته می شود و وی آن را با درصد سود مجازی که توسط شرکت تعیین می گردد به مصرف کننده نهایی می فروشد.

این دو شکل بیانگر این دو کانال توزیع در قیاس با هم هستند:
این شکل کانال توزیع با واسطه های فراوان را نشان می دهد:

این شکل کانال توزیع فروش مستقیم را نشان می دهد:

یک فروشنده مستقیم معمولاً مصرف کننده محصولاتی که به فروش می رساند نیز هست.

خوب تا اینجا متوجه شدیم که فروش مستقیم در واقع روشی از توزیع کالا یا خدمات مصرفی است که در آن خبری از انواع واسطه ها نیست و محصولات از طریق فروشنده مستقیم به مصرف کنندگان نهایی فروخته می شود.
اما نتورک مارکتینگ یا MLM یا مولتی لول مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای!!

هر اسمی که در مورد این صنعت توی ایران به کار می رفت رو سعی کردم بگم. نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای در واقع کلاسی از فروش مستقیم است که دسته بندی آن بر اساس تعداد سطوح فروشندگان مستقیم در طرح درآمدزایی یا طرح پاداش شرکت است. به طور کلی می توان از منظر تعداد سطوح فروشندگان مستقیم، طرحهای پاداش شرکتهای فروش مستقیم را به دو دسته تقسیم نمود.

۱. طرحهای تک سطحی یا Single Level :

در این طرحها به فروشنده مستقیمی که با شرکت فروش مستقیم قرارداد بسته است، اجازه داده می شود تا برای یک سطح به فروش بپردازد و بابت فروشهای فروشندگان مستقیم این سطح، پورسانت دریافت کند. در این حالت، افرادی که توسط یک فروشنده مستقیم به طرح معرفی شده اند نیز اجازه فروش دارند و برای فروشهای افرادی که خرید می کنند می توانند پورسانت دریافت کنند اما فروشهای این افراد تازه وارد برای معرف معذفشان، پورسانتی به ارمغان نخواهد آورد. اجازه بدهید اینگونه بگویم: من فرد ۱ هستم، شما فرد ۲ و امیر فرد ۳٫ ۱ بالاسری ۲ و ۲ بالاسری ۳ است. در این حالت، یعنی در طرحهای تک سطحی، ۱ بابت فروشهای ۲ پورسانت می گیرد و ۲ بابت فروشهای ۳ و ۱ بابت فروشهای ۳ پورسانتی دریافت نمی کند. به چنین طرحی، تک سطحی یا Single level می گویند که البته طرفدار چندانی ندارد.

۲. طرحهای چند سطحی یا Multi Level Marketing:

دقیقاً موضوع بحث ما یعنی نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه ای یا بازاررسانی شبکه ای یا MLM!!! در طرحهای پاداش چند سطحی به فروشنده مستقیم اجازه داده می شود تا علاوه بر دریافت سود از فروشهای افرادی که مستقیماً به طرح معرفی نموده (فرض می کنیم که اینها a باشند) (یعنی در طرح پاداش به عنوان معرف آنها شناخته می شود)، از فروشهای افرادی که توسط a معرفی می شوند نیز سود دریافت نمایند. البته بسته به نوع طرح پاداش شرکت، امکان دریافت پورسانت از فروشهای سطوح بیشتری نیز وجود خواهد داشت. به هر حال، نتیجه آن که به هر طرحی که در آن به فرد بابت فروشهای گروهی از افراد (حال چه فروش محصولات مصرفی چه خدمات مصرفی) بطور مستقیم به مصرف کنندگان و خارج از هر نوع فروشگاه (چه فروشگاههای فیزیکی معمول چه فروشگاههای آنلاین) پورسانت پرداخت می شود، نتورک مارکتینگ یا مولتی لول مارکتیگ یا MLM یا فروش مستقیم چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای و یا بازاررسانی شبکه ای گفته می شود.



مولتی لول مارکتینگ:

هر کسی که تمایل به ساختن شبکه ای از فروشندگان مستقیم داشته باشد، می تواند اقدام به فروش نماید و بابت فروشهای اعضا سازمانش (چه مستقیم چه غیر مستیقیم) پورسانت دریافت کند.
نقش فروش در نتورک مارکتینگ:

در تمام این عبارات باید به لفظ فروش دقت بسیار داشت؛ هرجا که فروشی صورت گرفت، پرداخت پورسانت بلامانع است و طرح، طرحی سالم است. اما خود فروش هم دردسر ساز است؛ چرا که منظور از فروش، فروش توسط شخص فروشنده مستقیم است نه فروشهای شرکت. یعنی خریداری کالا از سوی فروشنده مستقیم به منظور بازفروش از شرکت را نمی توان انجام فروش در نظر گرفت که منظور از فروش، ارائه کالا به مصرف کننده نهایی است. اما چون خود فروشنده مستقیم هم می تواند مصرف کننده کالا یا خدمات باشد بنابراین حجم منطقی مصرف خود فروشنده مستقیم را نیز می توان فروش نامید. یعنی مثلاً مصرف دو کرم Ega یا یک پک ۳۰تایی AmFood را می توان منطقی نامید اما آیا ده کِرم Ega حجم منطقی مصرفی توسط یک فرد هست؟ مسلماً خیر. پس با این حساب می توان فروش در فروش مستقیم را اینگونه تعریف نمود: مجموع مصرف منطقی کالا یا خدمات مصرفی شرکت و حجم فروخته شده به مشتریان خارج از طرح درآمدزایی شرکت.

با توجه به این تعریف، اگر چنین وضعیتی در یک طرح پاداش مشاهده کردید، در سلامت آن نباید شک کنید آنچه گذشت به نوعی کامل ترین تعریف نتورک مارکتینگ است.

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 12:51
بازدید : 531

10 روش بهبود تجربه کاربری برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

متخصصان در زمینه تجربه کاربری و تجارت الکترونیک، برترین ایده های خود برای القای حس لذت به کاربران، حفظ آنها و ترغیب ایشان برای خرید از وب سایت تان را در این مطلب با شما در میان می گذارند.

بزرگ ترین چالش کسب وکارهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. با این فرض که شما محصول یا خدماتی عالی که مورد نیاز مردم است، ارائه می کنید یکی از بهترین راه ها برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری این است که اطمینان حاصل کنید بازدیدکنندگان سایت شما به سرعت و آسانی می توانند آنچه را به دنبالش هستند پیدا و سپس آن را خریداری کنند.

حال، کسب وکار اینترنتی چگونه می توانند کاری کنند که روند کار مشتری تا حد ممکن خوشایند و سودمند باشد؟ موارد پیش رو به نقل از مدیر وب 10 نکته هستند که توسط صاحبان کسب وکارهای الکترونیک و متخصصان تجربه کاربری (UX)  ارائه شده اند.

1- مردم را برای بازدید از سایت تان منتظر نگذارید

ران یتز، مالک جواهرفروشی تیتانیوم و جواهرسازان یتز می گوید: «هیچ چیز بیشتر از صفحاتی که به کندی بارگذاری می شوند باعث دفع بازدیدکننده نمی شود. مطالعات بسیاری نشان داده اند که هر چه سرعت بارگذاری کمتر باشد، میزان تبدیل (conversion rates)  بازدیدکننده به مشتری کمتر خواهد بود. در واقع خریداران منتظر نمی مانند.»

ری گریدی، معاون اجرایی کلودکریز می گوید: «40درصد خریداران، سایتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد را ترک می کنند و یک تاخیر یک ثانیه ای در زمان پاسخ دهی صفحه می تواند میزان تبدیل را تا 7 درصد کاهش دهد.»

جن چو که مدیریت تحقیقات تجربه کاربری در شاپیفای را بر عهده دارد، می گوید: «به منظور بارگذاری سریع (و تسریع در فرآیند خرید) به دنبال مرتب کردن و اصلاح کدهای سایت خود باشید. علاوه بر این، تصاویر را فشرده تر کنید، چراکه تصویرهای بزرگ برای بارگذاری نیاز به زمان بیشتری دارند. همچنین، طراحی واکنشگرا را مدنظر قرار دهید. در طراحی واکنشگرا، طرح وب سایت شما روی هر دستگاهی که مشتریان با آن اقدام به خرید می کنند در بهترین حالت ممکن نمایش داده می شود.»

2- درک کنید که مردم اطلاعات را چگونه می خوانند یا اسکن می کنند

دارن لو، بنیانگذار بیتکاچا می گوید: «قسمت های مهم هر صفحه را در سمت چپ بالا و پایین قرار دهید، بازدیدکنندگان، صفحات را با یک الگوی «F» شکل اسکن می کنند. لذا توجه آنها را با سربرگ یا عناوین [قدرتمند] جلب کرده و صفحه بندی را بر همین اساس انجام دهید. البته این نکته در زبان فارسی براساس یک الگوی «F» برعکس است بنابراین قسمت های مهم هر صفحه را در سمت راست بالا و پایین قرار دهید.

3-یافتن محصولات را آسان سازید.

زوندرا ویلسون، مدیرعامل و رئیس شرکت بهداشت و سلامت پوست بلو می گوید: «درباره مصرف کنندگان تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام دسته از محصولات اهمیت بیشتری برای مردم دارد. پس از آن، زیرمجموعه های محصولات را به طور منطقی ایجاد کنید، به نحوی که مردم بتوانند چیزی را که می خواهند به آسانی پیدا کنند. اگر می توانید برای کاهش شلوغی سایت و آسان تر شدن حرکت در آن، انواع رنگ و اندازه های هر محصول را در یک صفحه قرار دهید.»

4-طرح بندی صفحه های محصولات خود را ساده کنید.

دیمیتریوس کورتسیس، مدیر عامل گودویدیو می گوید: «طرح بندی شما باید مرتب و شیک باشد. موارد اساسی– کد محصول، قیمت، توضیح مختصر، گزینه های رنگ/اندازه، گالری تصویر و ویدئو[و خلاصه رتبه دهی کاربران به محصول/لینک به نظر مشتریان] - را در نیمه بالایی صفحه قرار دهید و از بقیه صفحه برای ارائه جزئیات بیشتر مانند نقد و بررسی، رتبه محصول و گزینه های ارسال استفاده کنید.»

5- از رنگ ها به شکل کنترل شده استفاده کنید

مت تومازیفسکی، توسعه دهنده وب سایت و گرافیک در شرکت فناوری های مایلز می گوید: «رنگ ها برای تهییج عواطف و افزودن تاکید بسیار سودمند هستند. با این وجود، استفاده از رنگ های متعدد باعث تضعیف نتایج مورد نظر شما خواهد شد. سعی کنید تنوع رنگی را تقریبا به سه رنگ محدود کنید. بهترین کار این است که از رنگ های برند خود به همراه فام های مختلف آن استفاده کنید و در کل وب سایت همین رویه را حفظ کنید.»

لو می گوید: «در طراحی وب سایت خود از سه رنگ اصلی استفاده کنید و اطمینان پیدا کنید که پالت رنگ با محصول/محصولات شما تطابق داشته باشد. به روانشناسی رنگ ها نیز توجه کنید. به عنوان نمونه، آبی آرامش بخش و اعتمادآور است، در حالی که سبز شرکتی را نشان می دهد که دوستدار محیط زیست است.» (و زرد نشان دهنده هشدار است و خواندن آن می تواند دشوار باشد.)

چو اضافه می کند: «تضاد رنگ (کنتراست) بین متن و زمینه، به نحوی که خواندن متن آسان باشد حائز اهمیت است. به عنوان مثال، خواندن نوشته ای با رنگ خاکستری پررنگ یا سیاه روی زمینه سفید از خاکستری کم رنگ روی زمینه سفید آسان تر است.»

6- اطمینان پیدا کنید که متن اندازه مناسبی دارد و قابل خواندن است

یتز می گوید: «نوشته های خوب و مفید به شما کمک می کنند فروش بیشتری داشته باشید، اما باید خواندن آنها آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که اندازه فونت نوشته شما به اندازه کافی بزرگ است که خواندن آن آسان باشد»: حداقل سایز 12 برای متن بدنه نوشته ها و مقداری بزرگ تر، مثلا 18 یا 20 برای عناوین – علاوه بر این نوشته ها باید روی تبلت یا گوشی های هوشمند نیز واضح به نظر برسند. «همچنین اطمینان پیدا کنید که فاصله خطوط مناسب است»: حداقل 2/1 تا مقداری فضای خالی بین خطوط وجود داشته باشد.

7- از تصاویر باکیفیتی که اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می دهند استفاده کنید.

ترویس بنت، مدیرعامل استودیو دیجیتا می گوید: «برای محصولات خود از تصاویر باکیفیتی استفاده کنید که آن را از فاصله ای مشخص یا زوایای مختلف نشان می دهند. با این کار به مشتریان خود ذهنیتی از آنچه به واقع در حال خرید آن هستند را ارائه می کنید. هرچه اطلاعات بیشتری [از طریق تصویر و ویدئو] ارائه کنید، مشتری راحت تر می تواند به این نتیجه برسد که: «بله، این دقیقا همان چیزی است که می خواستم!».

8- از مسیریاب (breadcrumbs) استفاده کنید

لو می گوید:«برای راحتی حرکت و جابجایی در سایت از مسیریاب استفاده کنید. مسیریاب، یک نوار بصری به مانند یک نوار نشان دهنده پیشرفت کار (progress bar) است که به بازدید کنندگان اجازه می دهد موقعیت خود در فرآیند انجام یک فعالیت در سایت را مشاهده کنند. معمولا از مسیریاب برای فرآیند خرید استفاده می شود. مثلا ترتیب آن به این صورت خواهد بود: ورود – اطلاعات ارسال – اطلاعات پرداخت – مرور و پرداخت – پایان.»

9- کمک مجازی ارائه کنید

اسکات هورن، مدیر ارشد بازاریابی [24]7 می گوید: «شرکت های کسب وکار الکترونیک باید استفاده از روبات های گفت وگو یا ابزارهای چت زنده را که از فناوری پیشگویانه برای پیش بینی نیاز خریداران استفاده می کنند مدنظر قرار داده و در زمان هایی که بیشتر حائز اهمیت هستند، به مشتریان مشاوره بدهند. به عنوان مثال، اگر یک مشتری در مرحله پرداخت یک پیام خطا دریافت می کند یا به دنبال یک راهنمای اندازه هاست، یک روبات گفت وگو هوشمند می تواند کمک مناسب را در زمان لازم ارائه دهد.»

 او ادامه می دهد: «علاوه بر این، روبات های گفت وگو و کارگزاران بخش خدمات مشتریان می توانند توصیه هایی اختصاصی به مشتریان ارائه کنند که آنها را از مشکلات عبور داده و فروش را قطعی کند.»

10- فرآیند چک اوت (checkout)  را تسهیل کنید

کاترینا تپول، مدیر ارشد هنری آرشیتک می گوید: «در مبحث کسب وکار های الکترونیک، بیشترین ریزش در قسمت چک اوت صورت می گیرد. در برخی موارد، این امر به دلیل تردید مشتری روی می دهد، اما اغلب می توان آن را به پیچیدگی و گیج کننده بودن فرآیند چک اوت نسبت داد. این فرآیند را با به حداقل رساندن تعداد مراحل چک اوت آسان تر کنید. این یعنی کاربران باید بتوانند بدون خروج از صفحه اصلی، پیش نمایشی از محصولات را مشاهده کنند، علاوه بر این قادر باشند مستقیما محصولات را از قسمت فهرست هر دسته به سبد خرید خود اضافه کنند.»

بنت می گوید: «علاوه بر اینها، کاربران را به ایجاد یک حساب کاربری مجبور نکنید. در عوض، اجازه دهید به عنوان مهمان خرید خود را انجام بدهند، بااین حال می توانید اشاره کنید در صورتی که ثبت نام کنند در خریدهای بعدی روند سریع تری خواهند داشت.»

ریک کنی، رئیس بخش بینش مصرف کنندگان دیمندور می گوید: «درنهایت، ارائه گزینه های پرداخت مانند OneTouch پی پال، Android Pay و Apple Pay را که به فرآیند چک اوت سرعت می بخشند مدنظر قرار دهید. این کار، روند کار خریداران را بهبود می دهد و آنها را از دردسر تکمیل فرم های متعدد و جست وجو برای پیدا کردن کارت اعتباری شان نجات می دهد.»

البته در ایران استفاده از انواع درگاه های پرداخت مانند درگاه های بانکی و روش پرداخت USSD و همچنین روش های دیگر مانند استفاده از کیف پول های الکترونیکی می تواند در این نکته مهم باشد.

منبع : فرصت امروز

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 13:27
بازدید : 417

صفحات وب

درباره وب

ابر برچسب

    امکانات وب

    خبرنامه

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 90
    تعداد کل نظرات : 2